کد خبر : 1753463 | 15 اردیبهشت 1400 ساعت 11:27 | 173.1K بازدید | 45 دیدگاه

فدراسیون اینجا باید اعتراض کند

برنامه‌ریزی عجیب بحرین؛ دو بازی ایران در گرمای شدید

کنفدراسیون فوتبال آسیا ساعات بازی‌های مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را مشخص کرد.

برنامه‌ریزی عجیب بحرین؛ دو بازی ایران در گرمای شدید

به گزارش"ورزش سه"، زمان بازی‌های تیم‌های حاضر در مرحله مقدماتی در حالی اعلام شده که تیم ملی ایران باید در ساعات گرم دو شهر ریفا و محرق به مصاف حریفان برود.

 

آنطور که در وبسایت کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده، برای گروه ایران بازی‌ها در دو ساعت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود. یعنی زمان‌هایی قبل از غروب آفتاب که گرمای شدیدی در بحرین حکم فرماست.

 

تیم ملی ایران اردوی تدارکاتی خود را از ۴ خرداد یعنی ۹ روز پیش از برگزاری اولین بازی در مقابل هنگ‌کنگ استارت می‌زند و شاگردان اسکوچیچ احتمالا در هوای گرم کیش پا به توپ خواهند شد اما آن‌ها علاوه بر بازی در هوای نامطلوب، باید به فوتبال بازی کردن زیر نور آفتاب هم عادت کنند چرا که ای اف سی بازی‌ها را برای ساعات ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ برنامه ریزی کرده است.

 

 

بحرین سه ورزشگاه المحرق، استادیوم ملی و خلیفه را برای میزبانی مرحله مقدماتی برگزیده و ایران دو بازی پایانی خود را باید در ورزشگاه خلیفه برگزار کند. همچنین دو مسابقه برای تیم ملی در ساعت ۱۷:۳۰ خواهد بود و دو دیدار هم ساعت ۱۹:۳۰.

 

دیدار اول و سوم مقابل کامبوج و هنگ کنگ در ساعت ۱۷:۳۰ خواهد بود و در واقع دو بازی به مراتب ساده‌تر ایران در هوای گرم‌تر برگزار می‌شود و دیدار مقابل عراق و بحرین حوالی عصر خواهد بود. 

 

نکته مهم این‌که دمای هوا در ریفا و محرق ساعت ۱۷ به حدود ۳۳ درجه سانتی گراد می‌رسد و احتمالا این عدد در خرداد ماه بیشتر از این هم خواهد بود و مشخص نیست که چرا ای اف سی بازی را به ساعات انتهایی شب و زمان خنک بودن هوا موکول نکرده است.

1598100

دمای هوای بحرین در ماه جاری؛ بین ۳۰ تا ۳۴ درجه سانتی گراد

 

پیش بینی یکی از سامانه‌های هواشناسی، عددی بین ۳۰ تا ۳۴ را برای آب و هوای بحرین در ماه جاری پیش بینی کرده و همچنین رطوبت بین ۱۵٪ تا ۳۸٪ خواهد بود. اعدادی که برگزاری عادی یک مسابقه فوتبال را در خطر جدی قرار می‌دهد.

 

تیم ملی ایران در حالی ۴ بازی خود را انجام خواهد داد که برای صعود به شکست ناپذیری و حداقل ۳ پیروزی نیاز دارد. این دیدارها از روز ۱۳ تا ۲۵ خرداد خواهد بود.

 

بنابراین فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند طرح شکایتی را علیه زمان بندی مرحله گروهی جام جهانی مطرح کند.

دیدگاه‌ها