کد خبر : 1753725 | 16 اردیبهشت 1400 ساعت 21:32 | 51.6K بازدید | 6 دیدگاه

متد انقلابی سرمربی آلمانی؛

جهنم توخل در تمرینات، آّبی‌ها را به فینال رساند

توماس توخل، سرمربی چلسی، متد خاصی را در تمرینات به کار می برد، که بازی در مسابقه را برای شاگردانش آسان جلوه می دهد.

جهنم توخل در تمرینات، آّبی‌ها را به فینال رساند

به گزارش "ورزش سه"، وقتی توماس توخل در ژانویه هدایت چلسی را بر عهده گرفت، عهد بست که تیمی بسازد که هیچکس دلش نخواهد برابرش بازی کند. تنها چهار ماه پس از این ادعا، اوضاع مطابق میل سرمربی آلمانی در حال شکل گرفتن است.

او در این مدت چلسی را به دو فینال هدایت کرده است، از جمله دومین فینال متوالی چمپیونزلیگ برای شخص او، و تیمی بر اساس مقاومت دفاعی و بازی هجومی سریع و ویرانگر ساخته است.

 

1598468

 

سرمربی 47 ساله آلمانی تازه از پاری سن ژرمن اخراج شده بود که در ماه ژانویه جانشین فرانک لمپارد روی نیمکت چلسی شد.

چلسی در آن زمان در رده نهم جدول لیگ برتر با مشکلات زیادی دست به گریبان بود اما توخل توانست اوضاع را به سرعت تغییر دهد. اما او چگونه موفق به این کار شد؟ به تازگی اطلاعاتی درباره روش منحصر به فرد تمرین دادن این سرمربی پیشین بروسیا دورتموند فاش شده است.

رافائل هونیگشتاین، خبرنگار آلمانی اتلتیک، می گوید که توخل از روشی استفاده می کند که باعث می شود مسابقه از تمرینات این تیم برای بازیکنان آسان تر باشد.

 

1598466

"توخل در چهار ماه حضورش در چلسی اکنون زین الدین زیدان، پپ گواردیولا، یورگن کلوپ، دیگو سیمئونه (دو بار)، ژوزه مورینیو و کارلو آنچلوتی را شکست داده است! و بدون اینکه حتی یک گل در هر کدام از این بازی ها دریافت کند!"

 

در گذشته او از بازیکنانش خواسته بود در زمین هایی بدون عرض و عمق بازی کنند و حتی نقاط کرنر و گوشه های زمین را حذف کرده بود تا شاگردانش تنها در مثلث یک سوم پایانی تمرین کنند.

او حتی مدافعانش را وادار می کرد تا حین تمرین توپ های تنیس را برای جلوگیری از درگیری با حریفان با استفاده از دست، در مشت بگیرند و آنها را وادار میکرد تا روی زمینی لیز و سطحی لغزنده بازی کنند تا تنها بتوانند با زانو توپ را کنترل کنند.

متدهای او به این صورت است که تمرینات را آنقدر برای بازیکنان سخت و از نظر ذهنی دشوار و خسته کننده می کند که مسابقه اصلی برای آنها در مقایسه بسیار آسان شود.

توخل از پیروان نظریه "یادگیری افتراقی" پروفسور ولفگانگ شولهورن است و دائما در تلاش است تا راه های جدیدی را برای به چالش کشیدن بازیکنان خود پیدا کند.

بازیکنان در ابتدا نیاز به سازگاری با متدهای او  دارند، اما به آرامی آنها ایده های او را می پذیرند و در سیستم مورد نظر او جا می افتند.

نون سوبوتیچ، شاگرد سابق توخل در دورتموند، می گوید: "در ابتدا ما از خود می پرسیدیم که آخر این کارها چه ربطی به فوتبال دارد؟ اما خیلی زود متوجه شدیم که این تکنیک ها جواب می دهند."

 

1598467

 

د ریکی از اولین جلسات تمرینی چلسی زیر نظر توخل، آبی ها با توپ های سایز یک بازی می کردند تا تمرکز آنها افزایش یابد.

بازیکنان چلسی خیلی زود با شیوه کار کردن توخل سازگار شده اند و اکنون می توانند با هدایت سرمربی آلمانی خود به موفقیتی عظیم در این فصل دست پیدا کنند.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها