کد خبر : 1753919 | 18 اردیبهشت 1400 ساعت 09:35 | 8.3K بازدید | 1 دیدگاه

سپیدرود فاتح نبرد با ایرانجوان (عکس)

تیم فوتبال سپیدرود رشت موفق شد تا در بوشهر تیم ایرانجوان را با یک گل شکست دهد و به نوعی فاتح دربی ریشه دارهای فوتبال ایران شود.

به گزارش "ورزش سه"، سپیدرود رشت و ایرانجوان بوشهر دو باشگاه قدیمی فوتبال ایران و از معدود تیم‌های خصوصی و قدیمی هستند که حضور این دو تیم در فراموشخانه لیگ دسته دوم نه فقط برای هواداران این دو تیم که برای کل فوتبال ایران فاجعه است.


سپیدرود که با آمدن نظرمحمدی جانی تازه گفته موفق شد تا علی رغم از دست دادن یک پنالتی در نیمه نخست و چند موقعیت گلزنی در دقیقه 79 توسط سید علی یحیی زاده تازه به میدان آمده با یک گل میزبان خود را شکست دهد تا نظرمحمدی در سه بازی هفت امتیاز برای تیم شهرش به ارمغان بیاورد. 

 

1598880


رشتی ها که به دلیل کرونا دو هفته از مسابفات بیرون بردند باید در سه روز دیگر در دومین مسابقه پی در پی خارج از خانه برابر نفت و گاز گچساران انتهای جدولی مسابقه عقب افتاده خود را برگزار کنند و در صورت برتری تا رتبه سوم جدول بالا خواهند رفت و می توانند امیدوار به بازگشت لیگ دسته اول باشند و ایرانجوان با این شکست خانگی همچنان در رتبه دهم جدول باقی ماند و باید در بازی های بعدیش به امتیاز برسد تا خطر سقوط به لیگ سه تهدیدش نکند.

 

1598881


دو باشگاه قدیمی فوتبال ایران از تیم‌های بازیکن‌ساز فوتبال ایران هم هستند و همین الان هم علی رغم نبودن شان در سطح نخست فوتبال ایران بازیکن‌های مطرح بسیاری را به فوتبال کشور معرفی کرده‌اند تا نشان دهند که استمرار در فعالیت با بازدهی و بازیکن‌سازی رابطه مستقیم دارد.


تاریخ تاسیس ایرانجوان بوشهر ۱۳۲۷ است و سپیدرود رشت ۱۳۴۷ یعنی این دو تیم به ترتیب 73 و 53 سال قدمت دارند و این اعداد وقتی مهم و جالب می‌شوند که بدانیم در لیگ یک اگر از ملوان انزلی فاکتور بگیریم هیچکدام از ۱۷ تیم باقی مانده پیش از سال ۱۳۷۰ وجود نداشتند (شاهین شهرداری بوشهر یک تیم تازه‌تاسیس است و با شاهین بوشهر تفاوت دارد) و در لیگ برتر نیز تعداد تیم‌های تازه تاسیس کم نیست.

 

1598887


در فوتبالی که ابومسلم، شاهین بوشهر و تهران، شموشک، راه آهن، جنوب اهواز، پاس تهران و آرارات جایی برای نفس کشیدن و زنده ماندن نیافتند اگر همین تعداد تیم‌های محدود باقی‌مانده قدیمی هم قطره قطره آب شده و از صحنه فوتبال محو شوند این اعتبار فوتبال ایران است که بیشتر از پیش لطمه خواهد دید و اگر قرار است تیم هایی مثل سپیدرود و ایرانجوان از این فوتبال پاک شوند لیگ فوتبال ایران از لحاظ قدمت تفاوتی با کشورهای تازه از راه رسیده جنوب خلیج فارس نخواهد داشت.

 

1598886

 

1598885

 

1598884

 

1598883

 

1598879

 

1598882

دیدگاه‌ها