کد خبر : 1753920 | 18 اردیبهشت 1400 ساعت 09:39 | 24.4K بازدید | 16 دیدگاه

مهاجم ایرانی نه به دورتموند می رود و نه رم 

باشگاه زنیت؛ قرارداد آزمون را تمدید می کنیم

در حالی که رسانه های خارجی صحبت از حضور سردار آزمون در تیم های مطرح اروپایی می کنند از جمله دورتموند و رم زنیت به دنبال تمدید قرارداد سردار آزمون است.

باشگاه زنیت؛ قرارداد آزمون را تمدید می کنیم 

به گزارش "ورزش سه"، اتفاقی که اگر رخ دهد به معنی ادامه  حضور سردار آزمون در تیم زنیت خواهد بود به این خاطر که اگر باشگاه روسی نظر به فروش مهاجم تیم ملی فوتبال ایران داشته باشد دیگر دلیلی برای تمدید قرارداد این بازیکن وجود ندارد. زنیت یک فصل دیگر با سردار آزمون قرارداد دارد و در صورتی که بخواهد او را بفروشد نیازی به تمدید قرارداد نیست و در شرایط فعلی هم می تواند با صدور رضایتنامه سردار آزمون به سود قابل توجهی دست یابد. 

 

سایت اسپورت باکس روسیه در این باره می نویسد:« باشگاه زنیت سن‌‌پترزبورگ آماده امضای قرارداد جدیدی با سردار آزمون، مهاجم 26 ساله ایرانی‌اش می‌شود اما گزینه فروش او در نقل‌وانتقال‌های تابستانی را نیز مدنظر قرار می‌دهد. بر اساس این گزارش، باشگاه زنیت می‌خواهد پیشنهاد جدیدی به سردار آزمون برای تمدید قراردادش که سال آینده پایان خواهد یافت بدهد. البته زنیت آماده است تا در فصل تابستان گزینه‌‌های پیشنهادی خرید این بازیکن از سوی اروپایی‌ها در صورت برآورده‌‌کردن خواسته‌‌های این باشگاه را بررسی کند.»

 

البته که نمی شود با باشگاه زنیت به تمدید قرارداد سردار آزمون به جای فروش او خرده گرفت به این خاطر که زنیت قهرمان لیگ برتر روسیه شده و فصل آتی هم یکی از تیم های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. صعود از مرحله گروهی زنیت را وسوسه کرده که به جای فروش سردار آزمون به دنبال تمدید قرارداد او باشد. به خصوص که زنیت در دو فصل گذشته در مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان اروپا خوب نتیجه نگرفته و موفق به صعود به مرحله حذفی بازی ها نشده است. این انتقادات تماشاگران را بهمراه داشته و حتی رییس باشگاه چند روز پیش بعد از مسجل شدن قهرمانی زنیت اعلام کرد در فصل پیش رو باید به نتایج بهتری در لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کنیم و واقعیت این است ما در دو فصل اخیر این بازی ها نمایش های خوبی نداشتیم. 

 

1587785

 

شاید سردار آزمون هم بی میل با این استراتژی زنیت یعنی تمدید قرارداد نباشد به این خاطر که او هم اکنون در بهترین تیم روسیه توپ می زند و دستمزد خوبی می گیرد و به همراه تیمش در لیگ قهرمانان اروپا هم حاضر است. سردار آزمون 26 ساله از زمان ترک تهران (2015) فقط در تیم های روسی بازی کرده (روستوف – روبین – زنیت) و شاید انتخاب یک تیم جدید اروپایی او را وارد یک چالش جدید کند. 

 

زنیت سردار آزمون را با مبلغ 12 میلیون یورو از روبین کازان خریداری کرده است و بابت هر قهرمانی در لیگ برتر روسیه یک میلیون یورو به حساب روبین کازان ریخته است. گفته می شود هم اکنون پیشنهادی که از سوی تیم اروپایی برای فروش سردار آزمون دریافت کرده 20 تا 22 میلیون یورو است اما باید به این نکته مهم توجه کرد که زنیت هم اکنون آقای گل لیگ برتر روسیه را در اختیار دارد و اگر سردار آزمون را با مبلغ ذکر شده به تیم دیگری انتقال دهد باید همین عدد و شاید بیشتر را برای خرید مهاجمی در حد و اندازه های سردار آزمون هزینه کند. نباید این نکته را هم فراموش کرد آرتم دیگر مهاجم با کیفیت زنیت 33 ساله شده و شاید در فصل پیش رو به خاطر شرایط سنی کارایی گذشته را نداشته باشد و باید گفت در این برهه از زمان طبیعی است یکی استراتژی های مهم زنیت تمدید قرارداد سردار باشد. مگر اینکه در روزهای آینده پیشنهاداتی که برای فروش سردار آزمون دریافت می کند وسوسه کننده باشد و از همه مهمتر زنیت از پیدا کردن جانشین این مهاجم ایرانی مطمئن شود و این با سیاست های مالی باشگاه همخوانی داشته باشد.

دیدگاه‌ها