کد خبر : 1754122 | 18 اردیبهشت 1400 ساعت 22:50 | 34.8K بازدید | 2 دیدگاه

برنزی المپیک ریو در توکیو نیست

ناکامی کیمیا علیزاده در رسیدن به المپیک

کیمیا علیزاده در قالب تیم پناهجویان نتوانست سهمیه المپیک توکیو را کسب کند.

ناکامی کیمیا علیزاده در رسیدن به المپیک

به گزارش ورزش سه، دارنده مدال برنز المپیک ریو در رشته تکواندو که مدتی است از ایران خارج شده، نتوانست حضور در دومین المپیک متوالی را تجربه کند.


کیمیا علیزاده که مدت هاست در آلمان برای رسیدن به سهمیه المپیک تلاش می کند، قصد داشت در قالب تیم پناهجویان در المپیک توکیو حاضر شود و به همین خاطر در مسابقات کسب سهمیه در بلغارستان که مخصوص تیم های اروپایی بود، حاضر شد.


روز پایانی مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا، امروز در صوفیه بلغارستان برگزار شد و کیمیا علیزاده ملی‌پوش سابق تکواندو ایران با عدم راهیابی به دیدار نهایی وزن 57- کیلوگرم از رسیدن به سهمیه المپیک توکیو بازماند.


علیزاده در مسابقات وزن 57- کیلوگرم که با حضور 18 تکواندوکار برگزار شد، ابتدا با نتیجه 17 بر صفر از سد جوانا کونُها از بلغارستان گذشت و در ادامه با برتری 15 بر 12 مقابل ماریجا استتیچ از بوسنی و هرزگووین به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.


ملی‌پوش سابق تکواندو ایران که در قالب تیم پناهجویان در این مسابقات حاضر شده بود، در مرحله نیمه نهایی به مصاف فانی تزلی از یونان رفت و  با شکست 3 بر یک و عدم راهیابی به دیدار نهایی، در کسب سهمیه المپیک ناکام ماند.


طبق قوانین در این مسابقات دیدار نهایی برگزار نمی‌شود و دو تکواندوکاری که به دیدار نهایی صعود کنند، سهمیه المپیک توکیو را کسب خواهند کرد. دو تکواندوکار مغلوب در دیدار نیمه نهایی نیز در یک دیدار به مصاف هم خواهند رفت تا در صورت مثبت شدن تست دوپینگ تکواندوکاران المپیکی، جایگزین آنها شوند.


در رقابت‌های این وزن، راحله آسمانی دیگر ملی‌پوش سابق ایران و فعلی تیم بلژیک نیز با شکست در دیدار دوم از دستیابی به سهمیه المپیک بازماند.

دیدگاه‌ها