کد خبر : 1754201 | 19 اردیبهشت 1400 ساعت 19:35 | 96.7K بازدید | 38 دیدگاه

11 ستاره نویدکیا در مقابل تیم یحیی؛

ترکیب سپاهان در مقابل پرسپولیس

تیم سپاهان با ترکیبی قابل پیش بینی به مصاف پرسپولیس می‌رود.

ترکیب سپاهان در مقابل پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"،  همانطور که محرم نویدکیا نیز در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر پرسپولیش اشاره کرد، محمدرضا خلعتبری و شایان مصلح دو مصدوم سپاهان هستند و محمد نژادمهدی هم این بازی را به دلیل محرومیت از دست داده است. با این وصف دو بازیکنی که یکی از آنها به طور صد در صدی در صورت عدم محرومیت حضور ثابت را در بازی تجربه می کرد و یکی دیگر که قطعا یکی از گزینه های تعویضی کادر فنی سپاهان بود، از دسترس محرم نویدکیا خارج شدند.


خط دروازه؛ مثل همیشه با پیام
پیام نیازمند در تمامی دیدارهای این فصل بازیکن اصلی سپاهان در چارچوب دروازه بوده و در مصاف با پرسپولیس نیز شاهد اتفاق دیگری نخواهیم بود. او در این مسابقه به دنبال یازدهمین کلین شیت فصل و ادامه صدرنشینی تیمش است.


زوج قلب خط دفاعی؛ گولسیانی جانشین نژادمهدی
سپاهان با زوج عزت پورقاز و محمدنژادمهدی عملکرد بسیار خوبی طی هشت بازی گذشته ارائه کرده و فقط دو بار دروازه اش باز شده، تا دیگر هیچ نشانی از تیمی که گل های زیادی در نیم فصل اول دریافت می کرد، نداشته باشد. با این حال محرومیت نژادمهدی، چالشی در این بخش ایجاد کرده و محرم نویدکیا چاره ای جز استفاده از گولسیانی یا مهدی زاده ندارد. حضور گولسیانی در دیدار جام حذفی نشان داد، این بازیکن گرجستانی انتخاب اول او برای زوج سازی با عزت پورقاز در قلب خط دفاعی  و در مصاف با پرسپولیس است.


چپ و راست خط دفاعی؛ با امید و دانیال  
هفته ها است که این دو بازیکن توانسته‌اند، اعتماد محرم نویدکیا و کادر فنی سپاهان را به خود جلب کنند. در اردوی طلایی پوشان مرتضی منصوری مدت ها است نیمکت نشین شده و در پست دفاع چپ نیز اگرچه شایان نتوانست به فهرست 18 نفره برسد ولی  مهدی ترکمان در دسترس است. با این وجود به نظر نمی رسد شاهد تغییری در این دو پست حساس و تعیین کننده باشیم و بار دیگر شاهد حضور امید نورافکن در پست مدافع چپ و دانیال اسماعیلی فر در پست دفاع راست خواهیم بود.


مثلث خط میانی؛ یاسین و جلال در انتظار تصمیم محرم
محمد کریمی، احسان حاج صفی، جلال علی محمدی، یاسین سلمانی و سروش رفیعی 5 بازیکنی هستند که از میان آنها سه نفر برای حضور در ترکیب اصلی در خط میانی انتخاب خواهد شد. محمد کریمی، احسان و سروش شانس بیشتری برای حضور در ترکیب 11 نفره تیم دارند ولی شاید حضور یاسین سلمانی که بازیکنی بسیار مستعد و سرحال نشان داده، معادلات را در خط میانی طلایی پوشان برهم بریزد. حضور جلال علی محمدی به جای محمد کریمی نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که محرم نویدکیا در بازی های گذشته از آن استفاده کرده است. با این حال انتخاب های اصلی محرم در بازی های اخیر و به خصوص چند بازی اخیر، محمد کریمی و احسان حاج صفی بوده که یک خط جلوتر با سروش رفیعی مثلث میانی تیم را ساخته اند.


مثلث هجومی؛ به فکر کردن نیاز ندارد
محمد محبی طی بازی های اخیر رفته رفته به ترکیب اصلی راه یافته و در کنار محمدرضا حسینی که در پست وینگر راست بازی می کند، دو بازوی سجاد شهباززاده در بخش هجومی به شمار می روند. در این پست محمدرضا خلعتبری که یکی از گزینه های همیشگی محرم برای حضور در ترکیب اصلی یا ورود به عنوان بازیکن ذخیره بود، به بازی نرسید و شرایط را در دقایق پایانی نیمه دوم برای محرم و تعویض هایی که می خواهد انجام دهد، سخت کرده است. رضا میرزایی اما مشکلی ندارد و در راس خط تهاجمی تیم هم استنلی کی روش و البته روح الله باقری در دسترس هستند. بازیکنانی که بعید به نظر می رسد سبب تغییر در تشکیل مثلث همیشگی طلایی پوشان شوند و مقابل پرسپولیس هم شاهد همان مثلث همیشگی خواهیم بود که با حسینی، محبی و سجاد شکل خواهد گرفت.

 

 

ترکیب سپاهان برای دیدار با پرسپولیس:

 

پیام نیازمند، گئورگی ولسیانی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، سروش رفیعی، احسان حاج‌صفی، محمدرضا حسینی، محمد محبی، سجاد شهباززاده

دیدگاه‌ها