کد خبر : 1754253 | 19 اردیبهشت 1400 ساعت 14:30 | 35.3K بازدید | 5 دیدگاه

ناشناخته‌ترین ستاره‌های پرسپولیس- سپاهان

سپاهان و پرسپولیس در حالی حساس‌ترین مسابقه هفته را برگزار می‌کنند که طی سالیان اخیر بعضا بازیکنان کم‌نام و نشان سرنوشت این بازی را تعیین کرده‌اند.

ناشناخته‌ترین ستاره‌های پرسپولیس- سپاهان

 

به گزارش "ورزش سه"، اغلب علاقه‌مندان به فوتبال، بازی‌های سپاهان و پرسپولیس را با ستاره‌های ملی‌پوش و نا‌م‌آشنایی به یاد می‌آورند که در خلق جدال‌های تماشایی دو تیم نقش به‌سزایی داشته‌اند، اما در این میان بازیکنانی نیز بوده‌اند که در این جدال غالبا حساس دو تیم در لیگ برتر به میدان رفته‌اند و بعضا نقش تاثیرگذاری هم داشته‌اند؛ در ادامه چند تن از این بازیکنان را با هم مرور می‌کنیم.

 

 

علی سلمانی

مورچه اتمی علی پروین که یک بار با استارتی طولانی و سریع خود را به علی پروین رساند تا شادی بعد از گلش را با سرمربی قرمزها تقسیم کند و این مربی را برای یکی از معدود دفعات مجبور به بلند کردن از روی نیمکت کند، فصل ۸۳-۸۲ را خیلی خوب آغاز کرد. او پس از گلزنی مقابل پگاه گیلان در هفته اول و شریک شدن در برد هشت گله قرمزها، در هفته پنجم نیز اولین گل تیمش را در مقابل سپاهان به ثمر رساند.

 

 

ابوالفضل حاجی‌زاده

بازیکنی که در اصل هافبک دفاعی بود اما به دلیل نبود دفاع تخصصی در تیم دنیزلی، در کنار کریم باقری در قلب دفاع بازی می‌کرد، در چند بازی مقابل سپاهان بازی کرد. او که دو فصل ۸۳-۸۴ و ۸۵-۸۴ را تقریبا به طور فیکس بازی کرد و در چهار بازی مقابل سپاهان نیز از ابتدا به میدان رفت در بازی برگشت لیگ ۸۵-۸۴ گل اول پرسپولیس را با ضربه سر وارد دروازه سپاهان کرد تا نقش مهمی در پیروزی دو بر یک تیمش مقابل سپاهان داشته باشد. او با آمدن قطبی ترجیح داد که از پرسپولیس جدا شود و دلیل اصلی آن را عدم علاقه به بازی در پست دفاع اعلام کرد.

 

1599502

 

احسان خرسندی

جوانی که توسط مرحوم مجید سبزی از جوانان پرسپولیس به بزرگسالان معرفی شد، در بازی برگشت فینال جام حذفی در اصفهان در دقایق آخر وقت اضافی با یک استارت سریع خود را به پشت مدافعان سپاهان رساند و در حالی که توسط مدافعان این تیم شارژ می‌شد نتوانست ضربه آخر را به توپ بزند تا از زدن یک گل تاریخی محروم شود.

 

فرشید کریمی

دروازه‌بانی که در ابتدا به عنوان لیست پر کن و دروازه‌بان سوم این تیم در سال ۷۹ به پرسپولیس آمد تا ذخیره عابدزاده و فنایی شود با خداحافظی عابدزاده و مصدومیت فنایی در اولین دربی خود در سال ۸۲ به میدان رفت و پس از آن با وجود آمدن گلرهایی همچون محمد محمدی، ساشا ایلیچ، مهدی واعظی و حسن رودباریان و ... همچنان در پرسپولیس ماندگار شد. یکی از بهترین نمایش‌های او در پرسپولیس در فینال جام حذفی مقابل سپاهان در اصفهان رخ داد. او در طول بازی دو سه بار با واکنش‌های خوب خود مانع از گلزنی حریف شد و در ضیافت پنالتی‌ها نیز اولین ضربه پنالتی سپاهان را مهار کرد اما هدر رفتن پنالتی‌های شیث رضایی و نیکبخت مانع از قهرمانی پرسپولیس با دنیزلی در جام حذفی شد.

 

اردلان آشتیانی

فرزند ابراهیم آشتیانی که آمده بود تا جای پدر را در سمت راست پرسپولیس بگیرد، در فصل ۸۵-۸۴ در لیست پرسپولیس قرار گرفت و این فرصت را یافت تا در بازی هفته آخر این تیم در اصفهان مقابل سپاهان در ترکیب اصلی نیز جای گیرد. اما بد حادثه مصدومیت در دقیقه پانزده باعث شد تا او تنها پانزده دقیقه فرصت بازی مقابل سپاهان را بدست آورد. آشتیانی بعدا نیز به دلیل مصدومیت مجبور به کنار گذاشتن فوتبال حرفه ای شد.

 

محمدرضا سواری

دروازه‌بانی که یک بار به دلیل شوخی فیروز کریمی با فامیلی‌اش نامش بر سر زبان‌ها افتاده بود در بازی رفت پرسپولیس و سپاهان در لیگ ۸۷-۸۶ درون دروازه سپاهان ایستاد و علیرغم دریافت یک گل از عباس آقایی روز بدون اشتباهی را پشت سر گذاشت تا شاهد برتری دو بر یک تیمش مقابل پرسپولیس باشد. اما او در بازی فینال گونه برگشت جای خود را به مسعود همامی داد. سواری که جز بازیکنان زیر ۲۲ سال سپاهان محسوب می‌شد در سال ۹۰ از سپاهان جدا شد.

 

نبی‌الله باقری‌ها

غیبت محمد نصرتی که با سپهر حیدری زوج خط دفاع پرسپولیس در فصل رویایی ۸۷-۸۶ را تشکیل می‌دادند باعث شد تا نبی‌اله باقری‌ها که از تراکتورسازی به پرسپولیس آمده بود در بازی هفته آخر مقابل سپاهان در کنار حیدری زوج خط دفاع پرسپولیس را تشکیل دهد. باقری‌ها که بدون حاشیه برای پرسپولیس بازی می‌کرد فصل بعد را هم در این تیم ماند و پس از آن از جمع سرخپوشان جدا شد.

 

1599503

 

ماته دراگچوویچ

مهاجم صربستانی پرسپولیس که در نیم‌فصل دوم ۸۷-۸۶ به جمع شاگردان افشین قطبی اضافه شده بود، در بازی هفته آخر مقابل سپاهان به عنوان یار تعویضی به ترکیب پرسپولیس اضافه شد تا با پرتعداد تر شدن قرمزها در خط حمله گره بازی نیز باز شود. او توپی که با سر سپهر حیدری به سمت دروازه سپاهان می‌رفت را تا لحظه آخر تعقیب کرد و اگر ضربه حیدری خارج از چارچوب دروازه بود، دراگه آماده بود تا آن را گل کند.

 

 

ناصر فرشباف

ستاره تراکتورسازی در سال ۷۸ که در پایان فصل به پرسپولیس پیوست و البته نتوانست اقبال علی پروین را به دست آورد، در لیگ ۸۲-۸۱ شاگرد فرهاد کاظمی در سپاهان شد تا همراه با سپاهان اولین قهرمانی در لیگ برتر را بدست آورد. فرشباف در بازی حساس برگشت بین پرسپولیس و سپاهان که در ورزشگاه تختی برگزار می‌شد با یک شوت دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه پرسپولیس را باز کرد. این گل در ادامه توسط علی انصاریان پاسخ داده شد اما تساوی در آن بازی تقریبا قهرمانی سپاهان در لیگ را قطعی کرد و امیدهای شاگردان علی پروین را برای گرفتن سپاهان ناامید.

 

دیدگاه‌ها