کد خبر : 1754662 | 21 اردیبهشت 1400 ساعت 01:59 | 248.6K بازدید | 45 دیدگاه

ستاره ایرانی در 14 دقیقه نسخه‌پیچی کرد؛

تارومار فارنسه به دست مهدی طارمی

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پورتو بار دیگر در قامت یک ستاره در ترکیب تیم باشگاهی‌اش درخشید و نقش اصلی را در پیروزی پورتو ایفا کرد.

تارومار فارنسه به دست مهدی طارمی

به گزارش "ورزش سه" در هفته سی و دوم لیگ برتر پرتغال و در شرایطی که شاگردان کونسیسائو از قهرمانی در لیگ پرتغال ناامید شده‌اند و تنها معجزه می‌تواند آن‌ها را به جام قهرمانی برساند، این تیم به مصاف تیم پایین‌جدولی فارنسه رفت که برای بقا در لیگ امشب به میدان آمده بود. اما ستاره ایرانی پورتو خیلی زود نسخه حریف را پیچید و تیمش را برنده میدان کرد.

 

طارمی برای ششمین‌بار در این فصل موفق به کسب پنالتی شد؛ او در دقیقه 6 مدافعان فارنسه را وادار به خطا کرد و خود نیز پشت ضربه پنالتی ایستاد تا چهاردهمین گل خود در لیگ امسال پرتغال را در پیراهن پورتو به ثمر برساند. اما این تازه شروع ماجراجویی ستاره ایرانی در مقابل تیم فارنسه بود.

 

چرا که او 8 دقیقه بعد از گلزنی خود، تونی مارتینز دیگر مهاجم پورتو که این روزها زوج مهدی طارمی در خط حمله این تیم پرتغالی است را در موقعیت گل قرار داد و به مانند مصاف با فامالیسائو طارمی ساخت تا مارتینز گلزنی کند و اختلاف پورتو و فارنسه در این مسابقه به عدد 2 رسید؛ اما این پایان کار شاگردان کونسیسائو نبود و بعد از گل دقیقه 14 مارتینز، بار دیگر طارمی در نقش پاسور حاضر شد تا دیاز تیر خلاص را به پیکره حریف بزند.

 

طارمی با ساخت 9مین گل خود در این فصل از مسابقات لیگ برتر فوتبال پرتغال، لوئیس دیاز را در موقعیت گلزنی قرار داد و نتیجه بازی دقیقه 20 سه بر صفر به سود شاگردان کونسیسائو شد؛ در ادامه بازی در نیمه اول، آئوچریا مهاجم فارنسه از زمین بازی با کارت قرمز مستقیم اخراج شد تا کار حریف برای بازگشت به بازی سخت‌تر شود و نیمه اول نیز با برتری سه گله یاران طارمی به پایان رسید. البته در لحظات پایانی نیمه اول حریف به گل رسید اما VAR آن را آفساید تشخیص داد.

 

1600179

 

با شروع نیمه دوم، بازهم توپ و میدان در اختیار پورتویی‌ها بود و روی پاس تماشایی اوتایو توپ به مهدی طارمی رسید و او در دقیقه 59 توانست دومین گل خود در این مسابقه و چهارمین گل پورتو را وارد دروازه حریف کند؛ این گل پایان درخشش طارمی در جدال امشب بود و کونسیسائو در دقیقه 63 سه تعویض همزمان را انجام داد که یکی از آن‌ها خروج ستاره ایرانی از ترکیب پورتو و به میدان آمدن اونیلسون بود.

 

بعد از تعویض مهدی طارمی همچنان شاگردان کونسیسائو در تلاش برای رسیدن به گل‌های بیشتر بودند که ژائو ماریو موفق شد بر تعداد گل‌های پورتو بیفزاید و این مسابقه با نتیجه 5 بر یک در شبی که مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو دو گل برای تیمش زد و دو بار هم گل ساخت، به سود پورتو به پایان رسید.

 

1600183

 

از نکات جالب‌توجه این مسابقه می‌توان به آمار بالای شوت‌های پورتو اشاره کرد و هم‌چنین مالکیت توپ این تیم که بیش از 70 درصد بود و آن‌ها توانستند در جدالی یک‌طرفه نوع فوتبال خود را به حریف دیکته کنند و اجازه موقعیت‌سازی برای گلزنی فارنسه را ندادند.

 

با این پیروزی پورتو به 74مین امتیاز فصل رسید و جایگاه خود را در رتبه دوم جدول تثبیت کرد؛ آن‌ها با یک بازی بیشتر نسبت به اسپورتینگ صدرنشین در فاصله 5 امتیازی تا صدر جدول هستند، در شرایطی که تنها دو مسابقه از رقابت‌های این فصل لیگ پرتغال باقی مانده و عملا شانسی برای قهرمانی یاران مهدی طارمی نیست و آن‌ها در تکاپو برای تثبیت سهمیه اروپایی خود هستند.

 

مهدی طارمی هم با درخشش فوق‌العاده خود امشب توانست تعداد گل‌های خود در این فصل از لیگ پرتغال را به عدد 15 برساند و از سوی دیگر او با دو گلی که امشب برای مارتینز و دیاز ساخت، تعداد پاس‌گل های خود را به عدد 9 رساند.

 

دیدگاه‌ها