کد خبر : 1754681 | 21 اردیبهشت 1400 ساعت 09:16 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

صدیقی: نگاه جنسیتی نداریم

می‌خواهیم فضای مناسب برای ووشوکاران ایجاد شود

رئیس فدراسیون ‌ووشوی ایران گفت: یکی از دلایل برگزاری مسابقات WWF یا همان ساندای آزاد کشوری، جلوگیری از حضور ورزشکاران در مسابقات کم اهمیت خارجی است.

می‌خواهیم فضای مناسب برای ووشوکاران ایجاد شود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، امیر صدیقی درباره برنامه فدراسیون ووشو برای برگزاری مسابقات ساندای آزاد کشوری (WWF) در بخش زنان، توضیح داد: در فدراسیون ووشو هیچگونه نگاه‌ جنسیتی بین‌ دو بخش مردان ‌و زنان‌ نیست و توسعه بیشتر بخش بانوان از اهداف اصلی ‌ما است. علاقمندیم که مسابقات آزاد ساندا (WWF) را در بخش بانوان نیز برگزار کنیم اما تجربه اول‌ ما است و با آقایان شروع کرده‌ایم. امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که برای بانوان هم این مسابقات را برگزار کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری مسابقات آزاد ساندا می‌تواند مانع حضور ورزشکاران ملی‌پوش در رقابت‌های حرفه‌ای و آزاد خارج از کشور شود؟ توضیح داد: یکی از دلیل‌هایی که فدراسیون ووشو ‌وارد این فضا شد، این بود که با برگزاری رقابت‌های آزاد حداقل و بهترین شرایط را برای ورزشکارانش فراهم‌ کند تا هم در رویدادهایی با سطح بالاتر شرکت کنند و هم از نظر بعد مالی شرایط بهتری داشته باشند. بالا بردن آمادگی ورزشکاران برای حفظ توانایی آن‌ها برای حضور در مسابقات بین‌المللی نیز از دیگر اهداف برگزاری این رویداد بود. 

 

رئیس فداسیون ووشو ادامه داد: یکی دیگر از دلایل برگزاری این مسابقات هم همین بحث جلوگیری از حضور ورزشکاران در مسابقات کم اعتبار و بعضا پر هزینه و پرحادثه خارج از کشور است که امیدواریم این بخش با موفقیت عملی شود. 

او درباره برنامه‌های پیش روی فدراسیون ‌ووشو نیز گفت: برگزاری دوره مربیگری حرفه‌ای برای اولین‌ بار یکی از برنامه‌های مهم فدراسیون است تا دانش فنی مربیان خود را بیش ازپیش بالاتر ببریم. باید فاصله آموزشی کم‌تر و سطح آموزش‌ها بالاتر باشد. برگزاری مسابقات قهرمانی کشور انتخابی بازی‌های دانش آموزی جهان و مسابقات سومین دوره جوانان آسیا برای بخش آقایان و بانوان نیز از دیگر برنامه‌ها است. ما همچنین مسابقات انتخابی تیم‌ ملی مردان و زنان کواراش را هم پیش رو داریم.

 

صدیقی ادامه داد: رقابت‌های قهرمانی کشور انتخابی‌ تیم‌ ملی جوانان کوراش جوانان و بزرگسالان در تیر ماه خواهد بود چون‌ مسابقات قهرمانی جهان بزرگسالان و جوانان قهرمانی آسیا هر دو در شهریور و به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شوند. بعد از آن هم لیگ برتر را از شهریور استارت می‌زنیم، سپس رقابت‌های لیگ یک و در انتها هم مسابقات ساندای آزاد یا همان WWF را خواهیم داشت. دور اول این‌مسابقات در تیرماه، دور بعد در مهر و دور پایانی یا همان کمربند طلایی و سوپرکاپ نیز در میلاد حضرت علی یعنی ۲۶ بهمن برگزار می‌شود.

 

رئیس فدراسیون ووشو افزود: ما انتخابی یزرگسالن ووشو را در دی ماه خواهیم داشت تا اردوهای تیم ملی برای بازی‌های آسیای را از اسفند ماه استارت بزنیم، البته اگر کرونا اجازه دهد که برنامه‌ها را پیش ببریم.

او در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از مربیان چینی برای بخش زنان باز هم در دستور کار فدراسیون ‌ووشو است؟ توضیح داد: بنده فکر میکنم که الان ‌ووشو در بخش ورزش قهرمانی به نقطه خوبی رسیده ‌که‌می‌تواند روی‌ داشته‌هایش اتکا کند، ولی در بخش ‌کوراش بانوان ما علاقمند هستیم‌ که بتوانیم یک مربی سطح اول جهانی را برای استفاده کنیم و در جلسات خود با کمیته نیز این‌موضوع را مطرح‌ کرده‌ایم.

دیدگاه‌ها