کد خبر : 1754950 | 22 اردیبهشت 1400 ساعت 15:41 | 18.5K بازدید | 63 دیدگاه

گلزنان استقلال در دربی را حدس بزنید (آمار)

دربی حساس پایتخت روز جمعه برگزار خواهد شد و هر دو تیم با داشتن مهاجمانی گلزن به دنبال کسب برد خواهند بود؛ مهاجمانی که می توانند سرنوشت دربی را تعیین کنند.

گلزنان استقلال در دربی را حدس بزنید (آمار)

به گزارش "ورزش سه"، تیم های استقلال و پرسپولیس روز جمعه برگزار کننده حساس ترین دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران خواهند بود. این دو تیم بعد از حضوری موفق در لیگ قهرمانان آسیا، بازگشت جالبی به لیگ برتر نداشتند؛ پرسپولیس در اصفهان با سپاهان مساوی کرد و اگرچه از نظر فوتبالی شب بدی را پشت سر نگذاشت اما حواشی بازی به حدی بود که هنوز هم ادامه دارد؛ در سمت مقابل استقلال با وجود نمایش قابل قبول در آسیا، مقابل ذوب آهن در تهران با دو گل شکست خورد تا هوادارانش را در آستانه دربی نگران کند. با وجود این شرایط اما دو تیم ستاره هایی دارند که با اتکا به آنها می توانند برای پیروزی در دربی امیدوار باشند. بخش قابل توجهی از این ستاره ها در خط حمله حضور دارند؛ جایی که می تواند تعیین کننده برنده دربی باشد:

 

عملکرد تیمی استقلال در گلزنی:

استقلال تا پایان هفته بیست و دوم لیگ برتر 20 بازی انجام داده است. این تیم با 22 گل زده در مکان چهارم برترین خط حمله های لیگ حضور دارد. استقلالی ها در طول بازی های این فصل به طور میانگین در هر بازی 12 شوت به سمت دروازه حریفان زده اند که 3.8 شوت از این تعداد در چارچوب بوده و حدود 9 درصد از این شوت ها نیز به گل تبدیل شده است. از نظر تعداد شوت، پرسپولیسی ها با استقلالی ها میانگین برابری دارند و در هر بازی 12 شوت به طور میانگین به سمت دروازه حریفان زده اند. آنها با 4.8 شوت در چارچوب در هر بازی، در این زمینه از استقلال برتر هستند و رتبه یک را در بین تمامی تیم های لیگ برتری به خود اختصاص داده اند؛ ضمن اینکه حدود 11 درصد از شوت های سرخ پوشان به گل تبدیل شده است.

 

 

گلزنان برتر استقلال در لیگ بیستم:

1-ارسلان مطهری: 5 گل (یک پاس گل)
2-  مهدی قایدی: 4 گل (5 پاس گل)
3-  وریا غفوری: 4 گل (یک پاس گل)
4-  شیخ دیاباته: 2 گل

 

 

آمار مربوط به مهاجمان:

 

 

شیخ دیاباته:
مهاجم اهل مالی استقلال، تنها در نصف بازی های این فصل برای این تیم بازی کرده است. او در 10 بازی که در این فصل انجام داده، 4 بار به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شده و در 6 بازی در ترکیب اصلی حضور داشته است؛ شیخ در تاریخ بیست و نهم دی ماه سال گذشته دو بار دروازه تراکتور را باز کرد که اولین و آخرین گل های او در این فصل بود. او در 626 دقیقه حضور خود در میدان، 25 بار به سمت دروازه حریفان شوتزنی کرده است که 13 مورد آن در چارچوب بوده است (تقریبا نصف شوت های دیاباته در چارچوب هستند). 2 مورد از این شوت ها به گل تبدیل شده تا به این ترتیب درصد گل شدن شوت های شیخ در این فصل عدد 8 باشد. شیخ با وجود اینکه از آمادگی فصل قبل به دور است با زدن 5 گل در 6 بازی دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در مکان دوم گلزنان برتر حضور یافت تا نشان دهد هنوز می توان روی گل هایش در روزهای حساس حساب باز کرد.

 

1600667

شیخ دیاباته در بازی رفت و در صحنه ای که تصویر آن را مشاهده می کنید موفق به باز کردن دروازه پرسپولیس شد اما تورج عیوض محمدی کمک دوم این دیدار با بالا بردن پرچم خود، اعلام کرد که دیاباته در شرایط آفساید گل زده است.

 

 

مهدی قایدی:

بهترین مهاجم استقلال از نظر آماری، مهدی قایدی است او با 4 گل و 5 پاس گل در 9 مورد از گل های تیمش تاثیر مستقیم داشته است. او دومین گلزن و بهترین گلساز این فصل استقلال است. بازیکنی که دو پنالتی هم گرفته تا یکی از دغدغه‌های گل‌محمدی، مهار او در دربی باشد. او در هر 20 بازی استقلال در این فصل حضور داشته که تنها دو مورد از آن را به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شده و در 18 بازی یار فیکس آبی ها بوده است. مهاجم جوان آبی ها که در آسیا هم یکی از ستاره های تیمش بود 36 شوت به سمت دروازه در این فصل داشته که از این نظر بهترین آمار را در بین هم تیمی هایش دارد؛ با گل شدن 7.4 درصد شوت های مهدی به گل، می توان پی به این موضوع برد که دیاباته با وجود تعداد گل های کمتر، گلزنی اقتصادی تر از او به شمار می رود اما برگ برنده قائدی هم تاثیرات دیگر او در فاز تهاجمی است؛ 37 پاس کلیدی و 1.4 خطای متحمل شده در هر بازی در کنار کسب 2 پنالتی و دادن 5 پاس گل، قایدی را به یک مهاجم در خدمت تیم تبدیل کرده است. قایدی در بازی رفت با باز کردن دروازه پرسپولیس در دقیقه 3+90 استقلال را از شکست نجات داد.

 

1600668

مهدی قایدی در دربی رفت، ناجی استقلالی ها لقب گرفت؛ او در سومین دقیقه از وقت های اضافه دروازه پرسپولیس را باز کرد تا تیمش را از شکست دو بر یک نجات داده و کار را به تساوی بکشاند. قایدی در آن دیدار دو شوت به سمت دروازه زد که یکی گل شد.

 

 

ارسلان مطهری:
ارسلان با زدن 5 گل، تا این لحظه بهترین مهاجم استقلال در لیگ برتر به شمار می رود. او یک پاس گل هم داده است. مطهری هم مثل قایدی در تمامی بازی های استقلال حضور داشته است. این مهاجم 3 بار به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفته و در 17 بازی در ترکیب اصلی حضور داشته است. نقطه قوت ارسلان در مقایسه با دیاباته و قایدی، نرخ تبدیل شوت های این بازیکن به گل است؛ 13 درصد از شوت های این بازیکن به گل تبدیل شده که این رقم بسیار بالاتر از ارقام مربوط به دو مهاجم شاخص دیگر آبی هاست. او به طور میانگین در هر بازی 2.2 شوت زده که حدود یک مورد از این شوت ها در چارچوب بوده است. ارسلان به طور کلی 38 شوت (15 شوت در چارچوب) در این فصل به سمت دروازه حریفان زده و 13 پاس کلیدی هم داشته است. او در بازی رفت یکی از دو گل استقلال را به پرسپولیس زد.

 

1600669

در حالی که تنها یک دقیقه و 7 ثانیه از دربی رفت گذشته بود، ارسلان مطهری موفق شد دروازه پرسپولیس را باز کند تا دومین گل سریع تاریخ شهرآوردهای استقلال و پرسپولیس به ثمر برسد.

 

در کنار این سه مهاجم، استقلالی ها شانس های دیگری هم برای گلزنی در دربی حساس پایتخت دارند؛ آرمان رمضانی مهاجمی که در نیم فصل دوم از پرسپولیس جدا و به استقلال پیوست، یکی از این بازیکنان است که اگر بتواند فرصت حضور در میدان را پیدا کرده و به پرسپولیس گل بزند بی شک تاریخ ساز خواهد شد. وریا غفوری با وجود این که در پست مهاجم بازی نمی کند اما به عنوان یک بازیکن میانی و دفاعی توانسته 4 گل برای تیمش در لیگ بیستم به ثمر برساند و یکی از شانس های گلزنی آبی ها در دربی به حساب می آید. در کنار او فرشید اسماعیلی هم می تواند گزینه ای دیگر برای گلزنی شاگردان مجیدی باشد. با این تفاسیر به نظر شما گلزنان استقلال در دربی چه کس یا کسانی خواهند بود؟

 

دیدگاه‌ها