کد خبر : 1755526 | 25 اردیبهشت 1400 ساعت 03:09 | 137.9K بازدید | 15 دیدگاه

چشمک به کلین‌شیت ۱۲ مقابل استقلال؛

حامد لک؛ بلاک با تقلید از نویر در دربی!(عکس)

دروازه‌بان پرسپولیس موفق شد نخستین کلین‌شیت خود در دربی را با سه واکنش و یک دفع توپ دیدنی رقم بزند.

حامد لک؛ بلاک با تقلید از نویر در دربی!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، برد پرسپولیس در دربی ۹۵ در شرایطی به دست آمد که حامد لک هم توانست در دومین تجربه تقابلش با پیراهن سرخ مقابل استقلال، دروازه‌اش را بسته نگه دارد و اجازه ندهد سه شوتی که در چارچوب و ارسال‌هایی که به محوطه جریمه تیمش بود، ثمری داشته باشد و تبدیل به گل شود.

 

اولین موقعیت جدی در بازی بزرگ هفته را استقلال ترتیب داد؛ جایی که ارسلان مطهری با سرعت تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس پیش رفت و با شوت پای چپ ناگهانی قصد داشت گلزنی کند که ضربه او را حامد لک دفع کرد تا توپ در موقعیت آفساید به مهدی قایدی برسد و این بازیکن توپ را به بیرون بزند.

 

1601751

 

در دقیقه ۳۰ هم دقیقا صحنه مشابهی اتفاق افتاد و دوباره ارسلان مطهری روی تاکتیک استقلال که زدن شوت‌های راه دور بود، قصد داشت با ضربه پای چپ محکم دروازه پرسپولیس را باز کند، اما دوباره حامد لک توپ را در اختیار گرفت.

 

پس از این دو واکنش و تا پایان مسابقه لک یک ضربه در چارچوب دیگر روی توپ ارسالی از کرنر داشت که آن را پس از ضربه سر شیخ دیاباته دفع کرد تا در ریباند توپ به سیاوش یزدانی برسد و ضربه سر او از روی خط توسط شجاعی برگشت داده شود و در سایر دقایق بازی، ارسال از جناحین آبی‌پوشان را لک با چهار خروج موفق مهار و تبدیل به چهار بازیابی کرد.

 

1601752

 

اما مهم‌ترین واکنش حامد لک به ثانیه‌های ابتدایی نیمه دوم مربوط می‌شود که استقلال قصد داشت مثل نیمه اول و همانند دربی رفت، خیلی زود به گل برسد، اما این بار نفوذ مهدی قایدی از سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس و پاس در عرض این بازیکن که نزدیک بود با ورود به محوطه ۶ قدم و ضربه محمد نادری همراه با گل شود، به زیبایی توسط حامد لک دفع شد.

 

 

قایدی که تشنه گلزنی و پاس گل در دربی بود تا شایستگی‌هایش را بیشتر به رخ بکشد، در این لحظه از زاویه بسته و خط عرضی زمین سعی کرد توپ را به نادری پیشتاخته برساند، اما حامد لک با جای‌گیری مناسب مقابل تیرک اول و دفع توپ با پای راست، این موقعیت خطرناک استقلال را دور کرد تا تیمش را هم در بازی نگه دارد.

 

1601759

 

1601758

 

تقریبا مشابه این صحنه که در دربی ۹۵ اتفاق افتاد را در فینال ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا نیز دیدیم؛ جایی که نیمار پس از دفع توپش، قصد داشت از روی خط عرضی زمین به دیماریا که در مقابل دروازه خالی بود برساند که مانوئل نویر با پای چپ توپ را دفع کرد و به کرنر فرستاد تا دروازه بایرن مقابل پاری‌سن‌ژرمن بسته بماند.

 

1601755

 

1601756

 

بسته ماندن دروازه پرسپولیس در دیدار روز گذشته مقابل استقلال در حالی رقم خورد که لک با سه مهار، چهار خروج موفق، چهار بازیابی و دقت پاس بالای ۷۰ درصد که مثل بازی با سپاهان بود، روز خوبی را پشت سر بگذارد؛ هرچند که او در این دیدار یک کارت زرد هم گرفت تا در آستانه محرومیت قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها