کد خبر : 1755583 | 25 اردیبهشت 1400 ساعت 11:54 | 28.8K بازدید | 3 دیدگاه

20 نفر برای یک تکل وسط زمین اند

انتظاری: دربی بیننده میلیونی دارد، خودتان را جمع کنید!

پیشکوست پرسپولیس می گوید دعوای پایان بازی استقلال و پرسپولیس نقطه تاریک دربی بوده است.

انتظاری: دربی بیننده میلیونی دارد، خودتان را جمع کنید!

به گزارش "ورزش سه"، سهراب انتظاری مهاجم سابق پرسپولیس که خودش سابقه گلزنی در دربی دارد معتقد است به دلیل ترس دو تیم از شکست شاهد یک بازی فنی و جذاب در دربی ۹۵ نبودیم.


در ادامه مصاحبه دیدگاه های انتظاری در مورد دربی را می خوانید.

 

حساسیت دربی در ایران بالاتر از همه جاست
همان طور که همه می دانند دربی همیشه حساسیت و جذابیت خوش را درد ولی من فکر می کنم حساسیت دربی برای بازیکنان ما از همه جا دنیا بالاتر است و حواشی زیادی دارد. از دوره قبل ما بگیرید تا الان  هر دو تیم ترس از شکست دارند و پیروزی در این مسابقه اندازه قهرمانی برای هر دو تیم ارزشمند  و واقعا دلچسب است. اگر این دو تیم قهرمان هم نشوند و دربی را ببرند برای هواداران ارزشمند است و اگر بخواهیم از نظر فنی در مورد این دیدار  صحبت کنیم چون دو تیم ترس از شکست داشتند محتاط بازی کردند و به قول گفتنی اوایل بازی سرعت بازی بالابود ولی بعد از 20 دقیقه پایین آمد چون هر دو تیم محتاط بودند و دوست داشتند گل نخورند  و اگر هم شد گل بزنند.

 

پرسپولیس مهدی ترابی را از بازی خارج کرد 
 به نظر من تیم فرهاد مجیدی توانسته بود به خوبی تیم پرسپولیس را آنالیز کند و بازیکنان حریف  به خصوص مهدی ترابی را مهار کنند و از طرفی یحیی گل محمدی هم همین کار را کرد و مهدی قایدی را که محور استقبال روی او می چرخد را از دور خارج کرده بودند و مدافعان پرسپولیس به خوبی مهدی قایدی ارا از بازی خارج کردند. تجربه در این  بازی نقش اساسی دارد و من فکر می کنم هر تیمی از تک موقعیت هایش استفاده می کرد می توانست برنده باشد و تیم پرسپولیس با تجربه تر عمل کرد و از تک موقعییتش به خوبی استفاده کرد و بعد از گل هم از این گل محافظت کرد، ولی چیزی از ارزش های استقلال کم نمی شود زیرا آن ها خوب کار کردند و تا قبل از اینکه گل را دریافت کند بازی متعادلی بود. اگر بخواهم واقعیت را بگویم استقلال حتی در لحظاتی بهتر از پرسپولیس بازی می کرد و میل زیادی برای گل زدن داشت. من فقط می توانم بگویم این بازی برای با تجربه ها بود و شب گذشته پرسپولیس با تجربه اش توانست استقلال را شکست دهد و موفق شد پیروز از بازی خارج شود.

 

در هیچ جای دنیا چنین چیزی ندیدم
من فکر می کنم جنجال پایان بازی چند وقتی است باب شده و هفته گذشته بعد از بازی سپاهان و پرسپولیس هم رخ داد. در هیچ کجای دنیا چنین چیزی نداریم که به خاطر تکل وسط بازی ۲۰ نفر از اعضای نیمکت به داخل زمین بروند! ما اینهمه فوتبال روز دنیا را  می بینیم و هیچ وقت چنین اتفاقاتی را مشاهده نکردیم. من فکر می کنم فشار و استرس این بازی بالا است و به خاطر ترس از شکست کیفیت فنی بالایی را شاهد نبودیم و هنوز فرهنگ سازی نشده است.

 

این دعوا نقطه تاریک دربی بود
دعوای پایان بازی خیلی عجیب بود. در کشور ما تعداد نسل جوان خیلی بالا است و جوانان ما نمی توانند به استادیوم بروند و قطعا ۴۰ میلیون نفر پای تلویزیون داشتند بازی را نگاه می کردند که ۱۰ میلیون نفر از آن ها زیر ۲۰ سال بودند. این مدل دعوا ها الگوی بدی برای جوان ها می شود. به هرحال بازیکنان استقلال و پرسپولیس الگوی این جوان ها هستند. این فرهنگ سازی فقط مختص به بازیکن نیست و مربوط به مدیریت باشگاه است. الان اگر یک جوان از من بپرسد چرا دعوا کردند چه جوابی بدهم ؟ بگویم به خاطر فشار بازی بوده؟ به هر حال این بازیکنان دارند در لیگ حرفه ای بازی می کنند و باید در این شرایط خودشان را کنترل کنند و نباید به خاطر سه امتیاز همه چیز را فدا کنیم و این موضوع فقط مختص به دربی نیست من فکر می کنم این دعوا نقطه تاریک بازی استقلال و پرسپولیس بود.

دیدگاه‌ها