کد خبر : 1755646 | 25 اردیبهشت 1400 ساعت 14:59 | 241K بازدید | 74 دیدگاه

یک توییت و صدها هزار واکنشی که گرفت

ستاره و سیاره؛ وزیرجوان جنجالی ترین چهره دربی

توئیت کری خوانی وزیر ارتباطات پس از پیروزی پرسپولیس در دربی 95، سر و صدای زیادی به پا کرد و با واکنش های زیادی همراه شد.

ستاره و سیاره؛ وزیرجوان جنجالی ترین چهره دربی

 

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته و بلافاصله پس از برتری پرسپولیس در دربی 95، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری، با ارسال توئیتی در فضای مجازی برای استقلالی ها کری خوانی کرد که این توئیت جهرمی حتی با واکنش فرهاد مجیدی نیز روبرو شد.


آذری جهرمی که همه از علاقه او به پرسپولیس آگاهند، سابقه طولانی در کری خوانی برای هواداران استقلال دارد و او شب گذشته و پس از برتری تیم مورد علاقه اش، ستاره های استقلال که نشانه ای از دو قهرمانی این تیم در آسیا دارد را نشانه گرفت و همین مسئله با واکنش شدید هواداران این تیم روبرو شد.


جهرمی در این توئیت خود، با سخره گرفتن دو ستاره استقلال نوشت: " ولی به نظرم اون دو تا ستاره‌، سیّاره باشند" و یک ایموجی چشمک را نیز در پایان توئیتش قرار داد و این مسئله منجر به شدیدترین واکنش ها از سوی هواداران استقلال شد.

 

1601926

 


فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پس از بازی در واکنش به توئیت آذری جهرمی گفت: " در مورد آقای جهرمی هم (با سوال از مدیر رسانه‌ای که فامیل وزیر ارتباطات را درست گفته باشد) واقعا باعث تاسف است یک وزیر مملکت -البته وجود همین وزیرهاست که مملکت به این روز افتاده است- آنقدر شعور ندارند که بدانند که یک قشری از هواداران استقلال، جوانانی هستند که با برد و باخت استقلال یک هفته خوشحالند و یک هفته ناراحت. و این موقع می‌آیند و توی این وضعیت این صحبت‌ها را می‌کنند. امیدوارم ایشان که بالاخره وزیر یک مملکت هستند، سطح شعورشان هم در سطح وزیر باشد.


واکنش شدید مجیدی به توئیت وزیر ارتباطات، باعث شد در فضای مجازی نیز این بار مسئولین پرسپولیسی به حمایت از آذری جهرمی اقدام کنند. مجیدی صدری رئیس هیئت مدیره سرخپوشان که گفته می شود با نظر آذری جهرمی این مسئولیت را در پرسپولیس برعهده گرفته است، در واکنش به صحبت های مجیدی گفت: "مجیدی بی‌اخلاقی کاملی مرتکب شد. ما حق خودمان می‌دانیم برای این بی‌اخلاقی نسبت به هوادار خودمان، به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شکایت کنیم که شاهد چنین مواردی دیگر نباشیم."
البته این تنها واکنش پرسپولیسی ها در حمایت از وزیر ارتباطات نبود. افشین پیروانی سرپرست و ابراهیم شکوری مدیراجرایی و سخنگوی باشگاه پرسپولیس نیز با انتشار استوری هایی در اینستاگرامشان، به حمایت از آذری جهرمی پرداختند.

 

1601929

مهرداد خانبان آنالیزور پرسپولیس با انتشار لیستی از سیاستمدارانی که به تیم های باشگاهی علاقه مند هستند، به صحبت های مجیدی واکنش نشان داد.


مهرداد خانبان آنالیزور پرسپولیس نیز با انتشار عکسی از وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرامش نوشت: " سیاسیونی که هواداران تیم های ورزشی بودند و متهم به بی شعوری نشدند. #با_فرهنگ_باشیم


۱- ولادمیر پوتین هوادار تیم زنیت ۲- باراک اوباما هوادار تیم وستهام انگلیس ۳- دیوید کامرون هوادار تیم وستهام ۴- سیلویو برلوسکونی هوادار تیم میلان ۵ - آنگلا مرکل هوادار تیم انرژی کوتبوس ۶- شاهزاده آلبرت دوم هوادار تیم موناکو ۷- ماریانو راخوی نخست وزیر سابق اسپانیا هوادار تیم رئال مادرید ۸- داسیلوا رئیس جمهور سابق برزیل هوادار تیم کورنتیناس ۹ - احمد و‌حسن خمینی هوادار تیم استقلال ۱۰- محمود احمدی نژاد هوادار تیم استقلال"


به هر حال جدا از اینکه طرفداری از هر تیمی حق طبیعی هر شخصی است، اما به نظر می رسد وزیر ارتباطات که تاکنون چندین بار با ارسال اینگونه توئیت ها و استوری ها در باب تمسخر رقیب منجر به جنجال بزرگ در فضای مجازی شده اند، می توانست تنها با شادی ناشی از پیروزی تیم مورد علاقه اش، پیروزی در دربی را جشن بگیرد که قطعا هیچ گاه این واکنش ها را در پی نداشت.

 

در عصری که فضای مجازی به بخش جدایی ناپذیر زندگی ایرانیان تبدیل شده است، کری خواندن درباره نماد و ستاره های باشگاهی مانند استقلال که هواداران میلیونی در کشور دارد، تنها منجر به درگیری های لفظی و فحاشی در دنیای مجازی می شود که البته امید است این درگیری ها به فضای خیابان ها کشیده نشود. ستاره هایی که استقلال با قهرمانی در آسیا به دست آورده است، قطعا با توئیت وزیر ارتباطات بی ارزش نخواهند شد اما بهتر بود آذری جهرمی به عنوان چهره ای حقوقی و وزیر مملکت، که کوچکترین حرکات او و همکارانش نیز زیر ذره بین میلیونها نفر قرار دارد، تنها به شادی بابت پیروزی تیمش می پرداخت نه اینکه با زیر سوال بردن ستاره های استقلال، باعث دامن زدن به جو ملتهبی شود که در لحظات پایانی دربی و با درگیری میان بازیکنان، استارت آن زده شده بود.

 

1601997

 

در فضای مجازی و توئیتر نیز، توئیت آذری جهرمی با واکنش های زیادی همراه بود. گوشه ای از این واکنش ها که قابل انتشار بودند را با یکدیگر مرور می کنیم:

علیرضا وهاب زاده (خبرنگار و مشاور وزیر بهداشت): فرهاد مجیدی با بی اخلاقی این کل‌کل فوتبالی رو به توهین کشوند. اسمش مجیدی بود دیگه؟!
سازمان تاج (با انتشار ویدیویی در زیر توئیت جهرمی): تذکر جدی رئیس مجلس انگلیس به نخست وزیر به دلیل اینکه "رهبر حزب مخالف" را به اسم شخصیش "جرمی کوبرین" صدا کرد! چرا؟ چون عنوان شغلی از شخص جداست! آقای جهرمی این پیج شخصی شما نیست، این پیج وزیر ارتباطات است! هرچند باوجود وزرایی مثل شماست که وضع مملکت اینه..
نغمه: ایمیل بزنید به کنفدراسیون فوتبال آسیا بگید وزیر ارتباطات به ما گفت سیاره دارین نه ستاره
سعید مالکی: از شما بعیده! خیلی غرق نقش شدید! شما باید رعایت کنید! ناسلامتی وزیر مملکتید!

 

1601938

امیرعلی دانایی بازیگر سینمای ایران هم از توییت و استور آذری جهرمی انتقاد کرد

 


علی برنایی: از جایگاه حقیقی و شهروندی کری خونده نه از جایگاه حقوقی وزیر و با اکانت رسمی وزارت !
رضا خانکی: ضمن یادآوری این نکته که «ادب مرد به ز دولت اوست» به وزیر جوان یادآور می‌شم که: اندازه نگه دار که اندازه نکوست آقای جهرمی!
امین تهامی: اون دنیا چطور میخوایید جواب اشکهایی که با بی عدالتی و ناداوری درآوردید رو بدید آقای جهرمی ؟ آیا این حق الناس نیس؟ بیاید تو زمین مردونه بجنگید نه اینکه با بی عدالتی و بریدن سر استقلال در حق  هوادارانش اینگونه اجحاف کنید
سجاد (با انتشار عکس خطای وحید امیری روی پای قایدی): دقیقه ۳ بازی جلوی چشم همه پنالتی رو نگرفت بعد میای اینجا از ستاره آرزوهاتون میگی؟
سکوت بی انتها: وزیر جوان دولتت شاید برا ما نون نداشت ولی برا تیمت خوب جام و داوری داشت :)))

 

16019311601932

افشین پیروانی سرپرست و ابراهیم شکوری سخنگوی پرسپولیس نیز وارد این مجادله شده و به حمایت از وزیر ارتباطات پرداختند. باشگاه پرسپولیس نیز در این زمینه با انتشار بیانیه ای، صحبت های مجیدی خطاب به آذری جهرمی را محکوم و خواستار عذرخواهی سرمربی آبی پوشان شد.

 

 

بهروز: آقای جهرمی دمت گرم که داستان وزارت و مقام از خاکی بودن دورت نکرده و ژست هاس الکی نمیگیری.
سعیدینیو: ستاره باشه سیاره باشه کهکشان باشه هرچی باشه بدجور داغ گذاشته به دلت
جان اسنو: البته چه ستاره باشه چه سیاره جاش اون بالاست. مهدی شیری هم تو فینال آسیا داشت دنبال سیاره میگشت که دست و سرش رفتن بالا و حسرت نیم‌قرنیتون رو طولانی‌تر کرد.
سعید: هشت سال با همه امکانات بیت المال و همه قوا بسیج شدید واسه به دست آوردن به قول خودتون سیاره. ولی نتونستید

 

1601927

 

امیر قلعه نویی سرمربی و بازیکن سابق استقلال نیز به توئیت وزیر جوان واکنش نشان داد. قلعه نویی با انتشار یک استوری در اینستاگرامش نوشت: ستاره ها برای درخشیدن از کسی اجازه نمی گیرند. برای دیدن آنها کمی بزرگواری لازم است.

 


آر اف: آقای جهرمی قبل از اینکه وزیر باشن شهروند هستن و آزاد، میتونن نظر بدن. مثل فرهاد که نظرش رو داد. البته تو مکتب پرسپولیس یاد گرفتیم توهین نکنیم. وگر نه میشد مثل خودش باهاش صحبت کرد. فقط اینو بگم که خوب شد که آقای مجیدی شما کاره ای نشدی، شما 11نفر رو نمیتونی مدیریت کنی
بهزاد عسگریان: جناب وزیر محترم!! من پرسپولیسی هستم ولی بجای شما از استقلالی ها عذر خواهی می کنم. هموطن استقلالی فقط یه بازی معمولی بود. تمام شد رفت. شما بدل نگیر
حسین زاکی: وزیر مملکت مثل بقیه مردم حق داره از تیمش طرفداری کنه و برای تیم رقیبش کری بخونه، از مربی تیمم می خوام که به جای توهین و اینکه مثلا اسمشم بلد نیست و براش مهم نیست مسئولیت باخت رو قبول کنه و روی مسائل فنی تیم متمرکز شه. لطفا حرفه ای باش آقای فرهاد مجیدی

 

1601930

واکنش باشگاه پرسپولیس به صحبتهای سرمربی استقلال در حمایت از وزیر جوان



امیرحسین: جناب وزیر با اینکه پرسپولیسی هستی ولی کری خوندن برای شما نیست.


لاطرانی: آقای جهرمی بنده به عنوان یه هوادار اصیل پرسپولیس که کل بازی هارو از استرس سرپا نگاه میکنه میخوام شما به وظیفه ای که دارید برسید کُری خوندن مال وزیر یه کشور نیست.


گرگ بیابان: پدر و مادر من بخاطر کرونا یک ساله نشستن خونه و تنها سرگرمیشون اینترنته. بسته‌ها گرون شده، سرعت افتضاحه، فیلترینگ شدیده، بعد وزیر ارتباطات ما میاد میشینه کل‌کل بچگانه قرمز و آبی میکنه.


حمیدرضا احمدی: من به عنوان یک استقلالی از متلک انداختن جهرمی تو توییتر حمایت میکنم. وسط مجلس که نگفته. توییتره دیگه.

 

این هم واکنش اینستاگرامی سعید آذری،مدیرعامل فولاد

 

1601998

دیدگاه‌ها