کد خبر : 1755791 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 10:37 | 28.6K بازدید | 20 دیدگاه

وعده ما دربی نود و شش؛

فرهاد - یحیی؛ چه کسی دربی باز است؟

فرهاد مجیدی احتمالا از همان لحظه باخت به فکر جبران شکست دربی در شهرآورد بعدی بوده؛ مثل دوران بازیگری که تمام تلاشش را می‌کرد تا مقابل رقیب سنتی بهترین فرم فوتبالی خود را ارائه کند و به چیزی جز پیروزی نرسد.

فرهاد - یحیی؛ چه کسی دربی باز است؟

به گزارش "ورزش سه"، مهاجمان استقلال اما به اندازه مجیدی فرصت طلب نبودند و برخلاف او نتوانستند از روزنه‌های دفاعی تیم قرمزپوش استفاده کنند تا در پایان شهرآورد، سرمربی استقلال بازنده باشد. دوران بازیکنی مجیدی، آنقدر دور نیست که برای یادآوری خاطراتش نیاز به مراجعه به تصاویر باشد. یک گذر ذهنی، نمایش رنگ آبی با پیراهن الغرافه را به خاطر می‌آورد و بعد گل‌هایی که در دربی به ثبت رسید و او را ناگهان به چهره‌ای طراز اول در اردوگاه استقلالی‌ها بدل کرد.

 

فرهاد مجیدی در دوره مربیگری نیز با همان حرارت کارش را آغاز کرد و در سه دربی، مقابل پرسپولیس تیمش را هدایت کرد. شهرآورد نخست با تساوی 2-2 و در حالی به پایان رسید که تیمش دو بار از حریف پیش افتاد. تقابل بعدی با همین نتیجه در وقت‌های قانونی به اتمام رسید و در ضربات پنالتی شاگردانش رقیب سنتی را حذف کردند اما در دربی این فصل، او اولین شکستش به عنوان مربی روی نیمکت را تجربه کرد.

 

تیم او اگرچه در این دربی مالکیت بیشتری بر توپ داشت اما در مجموع 46% مالکیت را به ثبت رساند. ثبت 4 گل زده و 5 گل خورده، از دیدارهایی پرگل با میانگین سه گل زده در هر بازی حکایت دارد که بالاتر از استاندارد شهرآورد است.

 

1602244

 

مجیدی همچنین میانگین 11.3 شوت در هر دربی را به ثبت رسانده و شاگردانش تقریبا نیمی از آن‌ها را در چارچوب زده‌اند. متوسط 4.3 شانس گل، نشان می‌دهد که استقلالی‌ها به طور میانگین هر دربی سه موقعیت را از دست داده‌اند. رد و بدل کردن 384 پاس در هر بازی و دقت 78% نیز دیگر آمارهای تیم مجیدی است.

 

اما رقیب فرهاد، کسی است که حالا اسبش را برای دومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر زین کرده. او در حالی به اولین پیروزی اش رسید که هرگز در وقت قانونی مغلوب استقلال نشده و با 13 گل در چهار دربی، میانگینی بالاتر از 3 گل زده را ثبت کرده است.

 

یحیی گل‌محمدی که با هوشمندی، از پس استقلال برآمد و سه امتیازی شیرین را به دست آورد، در آمار شوت و شانس گل، عملکردی به مراتب ضعیف تر از تیم مجیدی دارد اما باید توجه کرد که تعداد بازی هم در این فاکتور باید در نظر گرفته شود. شاگردانش متوسط 448 پاس و 82% دقت پاس در هر دربی را ثبت کرده‌اند که آمار مناسبی به شمار می‌رود.

 

1602245

 

حالا تا شهرآورد بعدی، یحیی دست بالاتر را خواهد داشت اما باتوجه به این‌که هر دو سرمربی احتمالا روی نیمکت پرسپولیس و استقلال باقی خواهند ماند، وقت انتقام برای مجیدی نیز محفوظ خواهد بود - شاید مثل دوران بازیکنی، بعد از یک باخت در دربی 68، روزهای خوب فرا برسند و شاید روزهای تاریک همچنان ادامه دار باشند.

دیدگاه‌ها