کد خبر : 1755817 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 12:20 | 40.9K بازدید | 3 دیدگاه

استقلال و لمس توپ بی فایده در محوطه جریمه؛

شناسایی قاتل دربی از میان مظنونان دو رقمی!

تیم فوتبال استقلال در حالی شهرآورد پایتخت را واگذارکرد که بازیکنان این تیم دو برابر سرخپوشان در محوطه جریمه حریف به توپ ضربه زدند.

به گزارش "ورزش سه"، همان تک ضربه عیسی آل‌کثیر روی ریباند شوت شهریار مغانلو کافی بود تا دروازه رشید مظاهری و استقلال فرو بریزد. عیسی در دقیقه 55 موفق شد دروازه استقلال را باز کند و پرسپولیس در باقی دقایق اغلب باتوجه به فشار استقلال عقب نشست و فرصت چندانی برای گلزنی به دست نیاورد.

 

اما نکته جالب این دربی که البته موقعیت چندانی را هم در بر نداشت، لمس توپ پرتعداد بازیکنان استقلال در محوطه جریمه است که هیچ ثمری هم برای آبی پوشان پایتخت نداشت و در نهایت منجر به گل تساوی نشد.

مهدی قایدی ستاره شماره 10 تیم استقلال در ابتدای هر دو نیمه، وارد محوطه جریمه قرمزها شد و یک بار صحنه مشکوک به پنالتی روی او اتفاق افتاد و بار دیگر حامد لک با پا مانع از گلسازی او شد. قایدی دو بار دیگر هم در جناح راست و چپ در محوطه جریمه صاحب توپ شد اما کاری از پیش نبرد.

 

1602284

 

شیخ دیاباته که در نیمه دوم پای به زمین گذاشت، سه لمس توپ را ثبت کرد که مهم‌ترینش در لحظه‌ای بود که استقلالی‌ها نیم‎خیز شدند اما برای خوشحالی گل، ناکام ماندند. محمد دانشگر یک ضربه سر خطرناک زد و هدِ داریوش یزدانی هم توسط علی شجاعی برگشت داده شد. آبی‌ها در مجموع 20 پاس به محوطه جریمه داشتند و با 12 لمس توپ، شهرآورد را به انتها رساندند.

 

برای پرسپولیس اوضاع متفاوت بود. آن‌ها که همیشه به موقعیت سوزی عادت داشتند، این بار از کمترین موقعیت بیشترین بهره را بردند و با سه امتیاز دربی را ترک کردند تا به صدر جدول بازگردند. به جز آل‌کثیر، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، سیدجلال حسینی و شهریار مغانلو هم در محوطه جریمه پایشان به توپ خورد. مغانلو تنها بازیکنی بود که در محوطه شش قدم لمس توپ داشت.

 

در مجموع بازیکنان پرسپولیس 6 لمس توپ در محوطه جریمه داشتند و 11 پاس هم به داخل محوطه دادند. در واقع استقلالی‌ها پاس اشتباه بیشتری به داخل محوطه داشتند.

 

1602285

 

نکته جالب این‌که یکی از خطرناک‌ترین موقعیت‌های پرسپولیس با شوت از راه دور توسط مهدی ترابی رقم خورد. شاگردان مجیدی نیز دو بار به همین شکل دروازه حامد لک را تهدید کردند.

 

به عبارت دیگر، در شهرآورد پایتخت 11 بازیکن فرصت این را داشتند که در محوطه جریمه صاحب توپ شوند اما این عیسی آل کثیر بود که گلزن دربی لقب گرفت.

دیدگاه‌ها