کد خبر : 1755820 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 12:35 | 23.6K بازدید | 0 دیدگاه

اوضاع آشفته تیم ملی بسکتبال دو ماه مانده به المپیک

کاپیتان در آمریکا؛ دوملیتی‌های ناآماده در تهران!

مصدومیت حامد حدادی، غیبت صمد نیکخواه و دعوت از چند بازیکن نه چندان آماده نگرانی های را پیرامون وضعیت تیم ملی بسکتبال افزایش داده است.

کاپیتان در آمریکا؛ دوملیتی‌های ناآماده در تهران!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری، تیم‌ملی بسکتبال از امروز به اردو می‌رود. مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم 18بازیکن را به این اردو دعوت کرده، حضور بعضی از بازیکنان و نبود بعضی از آنها، ایرادهایی است که به این انتخاب گرفته می‌شود. تیم ملی برای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا و بازی‌های المپیک 2020آماده می‌شود. در مقایسه با 2 پنجره قبلی، تیم شاهین‌طبع متفاوت است. 


پویان جلال‌پور، بازیکن جدید تیم است. او ایرانی- آلمانی است و در بوندس‌لیگا برای تیم مدی‌بایروت بازی می‌کند؛ تیمی که در رده دهم لیگ 18تیمی است. جلال‌پور در 32بازی ای که برای این تیم انجام داده، 69امتیاز گرفته، 31ریباند، 24پاس منجر به گل، 51خطا، 7توپربایی و 19ترنور داشته است. این آمار تأیید می‌کند که بازیکن متوسطی است.


آرون گرامی‌پور و مایک رستم‌پور، بازیکنان دوملیتی هستند که پیش از جلال‌پور به تیم ملی راه پیدا کرده‌اند. البته برخی معتقدند آنها هم عملکرد قابل‌قبولی در تیم ملی نداشته‌اند، گفته می‌شود شاهین‌طبع فقط به‌خاطر اینکه این بازیکنان دو رگه‌ هستند و خارج از ایران بازی می‌کنند، آنها را به بازیکنان داخلی ترجیح می‌دهد. با حضور جلال‌پور در اردو، سجاد مشایخی یکی از بازیکنان بسکتبال به اردو دعوت نشده است. محمد ترابی و آرمان زنگنه که در پنجره قبلی جزو 12بازیکن اصلی بودند، این بار در جمع 18بازیکن هم نیستند. شاید گفته شود آنها عملکرد خوبی در لیگ نداشته‌اند و به‌خاطر همین به اردو دعوت نشده‌اند، اما چرا آرون گرامی که در 2 ‌ماه گذشته در هیچ‌یک از بازی‌های تیمش، منچستر جیانتس حضور نداشته، به اردو دعوت شده است؟

 

1548960


حامد حدادی هم به اردو دعوت شده است. زانوی او آسیب دیده است و چندی پیش شورای پزشکی برایش تشکیل شد. درحالی‌که در خبرها آمده است مشکل حدادی جدی نیست و می‌تواند تمرین کند، اما گفته می‌شود زانوی او آب آورده و برای اینکه به کاپ آسیا و المپیک برسد، بهتر است در شرایط خاص تمرین کند. صمد نیکخواه‌ بهرامی و ارسلان کاظمی از غایبان اردو هستند. آنها در سفر آمریکا به‌سرمی‌برند و روزهای آینده به تیم اضافه می‌شوند. گرامی‌پور و رستم‌پور هم دیرتر از بقیه به اردو می‌روند. تیم ملی 19خرداد به اردن می‌رود و روزهای 22و 24خرداد با قطر و عربستان بازی می‌کند.


با این اوصاف به نظر می رسد شاهین طبع برای جمع کردن یک تیم آماده کار دشواری پیش رو خواهد داشت. شاید انتخابی کاپ آسیا چندان حساسیت برانگیز نباشد، اما المپیک توکیو هم تا دو ماه دیگر در پیش است و نگرانی جامعه بسکتبال برای اعزام یک تیم آماده به توکیو بیشتر هم خواهد شد.

دیدگاه‌ها