کد خبر : 1755821 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 12:42 | 30.3K بازدید | 2 دیدگاه

در فینال FA Cup؛

پسر پیتر اشمایکل نه؛ او کاسپر اشمایکل است

کاسپر اشمایکل، دروازه بان لستر، با نمایشی حماسی در ومبلی لندن، موفقیت پدر نامدارش را تکرار کرد.

پسر پیتر اشمایکل نه؛ او کاسپر اشمایکل است

به گزارش "ورزش سه"، کاسپر اشمایکل با بردن جام قهرمانی FA Cup با نمایشی درخشان درون دروازه‌ لسترسیتی که ضامن قهرمانی تیمش شد، پا جای پای پدرش گذاشت.

پدر کاسپر برای حدود یک دهه پادشاه بلامنازع فوتبال انگلیس درون دروازه بود. اما کاسپر اشمایکل اکنون درون دروازه لستر سیوی انجام داده است که می تواند با هر کدام از سیوهای درخشانی که پدرش در طول دوران بازی خود انجام داده، برابری کند.

 

1602290

 

پس از تک گل دقیقه 63 یوری تیلمانس برای لستر، این تیم برای قهرمانی چشم به اشمایکل درون دروازه دوخته بود و اگر سیو دقیقه 87 کسپر در صد و چهلمین فینال تاریخ FA Cup نبود، ممکن بود قهرمانی بار دیگر از دستان لستر سر بخورد.

یوری تیلمانس، هافبک بلژیکی لستر، هرگز گمان نمی کرد که ضربه ای که مدافعان چلسی اجازه دادند از چهل متری روانه دروازه کند، تبدیل به گلی شود که لستر را به قهرمانی رساند.

در دقیقه 86 بازی اما میسون مونت در شلوغی درون محوطه لستر فاصله ای تا زدن گل تساوی چلسی نداشت، اما ضربه او را کاسپر اشمایکل با یک عکس العمل تماشایی مهار کرد.

 

1602295

 

طبق رسم خانوادگی دروازه بان لستر در حرکتی تماشایی که یادآور روزهای اوج پدرش بود، به سمت چپ دروازه شیرجه زد و با شکستن قلب هواداران چلسی، مانع از باز شدن دروازه شد. سیوی که بی گمان تا سال ها  به عنوان یکی از داستان های محبوب در تاریخ FA Cup ماندگار خواهد شد.

این اولین عکس العمل خیره کننده اشمایکل نبود. تنها 10 دقیقه قبل از این صحنه، در حالی که چلسی بی تابانه به دنبال به ثمر رساندن گل بود، دروازه بان لستر بار دیگر با شیرجه به سمت راست دروازه مانع از گلزنی بن چیلول با ضربه سر شده بود.

کاسپر اشمایل پس از بازی گفت: "این از جنس رویاها بود..." و چه توصیف دقیقی.

 

1602294

 

این روزی بود که لستر نمایشی پر از کیفیت و توانایی و شخصیت ارائه داد که پادزهر کامل ایده سوپرلیگ اروپا بود. ایده ای که فوتبال انگلیس را شرمنده کرد.

لستر البته هرگز دخالتی در سوپرلیگ اروپا نداشت. باشگاهی با تاریخ لستر، هرگز چنین خبطی نمی کرد و باشگاه هایی دخیل در سوپرلیگ نیز لستر را بازی نمی دادند.

اما اکنون و پس از تاریخ‌سازی در فینال FA Cup با شکستن قلب چلسی، چه کسی می تواند بگوید که لستر شایسته حضور در رقابت های بزرگ نیست؟

لستر نمونه کامل باشگاهی است که توسط مالکانی پایبند به اصول اخلاقی و احترام به روح فوتبال اداره می شود.

 

1602298

 

پیتر اشمایکل در سال 1991 به منچستریونایتد پیوست و در سال 1999 پس از فتح سه‌گانه از این تیم جدا شد. این دوران طلایی به کاسپر این شانس را داد تا از نزدیک شاهد یکی از درخشان ترین دوران فوتبال باشد.

کاسپر اشمایکل پس از رسیدن به فینال FA Cup گفته بود: "برای ما رسیدن به فینال FA Cup رویای بود که به حقیقت پیوست، اما همه در این موفقیت نقش داشتند. از تدارکات تا مسئول چمن. همه نقشی در این پیروزی داشتند و این واقعا مهم است که این چیزها را به رسمیت بشناسیم و قدردان‌شان باشیم. و این باشگاه چنین کاری می کند."

 

 

 

 

دیدگاه‌ها