کد خبر : 1756509 | 29 اردیبهشت 1400 ساعت 21:30 | 183.5K بازدید | 26 دیدگاه

استقلال لیگ را داد و حذفی را گرفت

استقلال 2- ذوب‌آهن1؛فرشیدو قایدی ستارگان صعود

شاگردان فرهاد مجیدی در دیداری از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی، با پیروزی در برابر ذوب آهن راهی مرحله بعد شدند.

استقلال 2- ذوب‌آهن1؛فرشیدو قایدی ستارگان صعود

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی، استقلال در استادیوم آزادی میزبان ذوب آهن بود که در نهایت شاگردان فرهاد مجیدی با ارائه یک بازی خوب و منطقی به خصوص در نیمه دوم، از سد حریف خود عبور کردند.


در این مسابقه ذوب آهن بازی را بهتر آغاز کرد و در نیمه اول چندین موقعیت نصف و نیمه را به روی دروازه آبی پوشان خلق کرد اما در راه رسیدن به گلزنی ناکام بود و نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. اما در نیمه دوم استقلالی ها بازی را بهتر آغاز کرده و به گل رسیدند.


حرکت خوب قایدی و توپ گیری او از مدافع ذوب آهن، اسماعیلی را در موقعیت دروازه خالی قرار داد و او گل نخست را به ثمر رساند. دقایقی بعد روی اشتباه حسینی در کنترل توپ، این بار ذوب آهن توسط بیدوف یک گل با استفاده از دروازه خالی به ثمر رساند و بازی به تساوی کشیده شد.


اما پس از این گل استقلال خیلی زود به بازی برگشت و روی همکاری تیمی فوق العاده رضاوند، قایدی و اسماعیلی، به گل دوم رسید تا فرشید در بازگشت از مصدومیت با یک دبل حساس و به موقع، تیمش را راهی مرحله یک چهارم نهایی کند. استقلال در ادامه چند فرصت خوب برای گلزنی داشت که به نتیجه نرسید تا بازی در نهایت با برتری دو بر یک آبی پوشان به پایان برسد.

 

1603404


بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایران؛ چهارشنبه: 29/02/1400 ؛ ساعت: 19:35
استادیوم: آزادی تهران/ بدون تماشاگر
داور: موعود بنیادی‌فر / کمک‌ها: حسن ظهیری – تورج عیوض‌محمدی؛ داور چهارم: عباس راکی / ناظر داوری: محسن قهرمانی.

 

ترکیب استقلال:

  • سید حسین حسینی
  • سیاوش یزدانی
  • عارف غلامی
  • محمد حسین مرادمند
  • مسعود ریگی (92- هروویه میلیچ)
  • مهدی مهدی‌پور
  • فرشید اسماعیلی (86- بابک مرادی)
  • وریا غفوری
  • محمد نادری
  • مهدی قایدی (86- آرمان رمضانی)
  • ارسلان مطهری (60- آرش رضاوند)

سرمربی: فرهاد مجیدی

 

1603406

 

ترکیب ذوب آهن:

  • شهاب‌الدین گردان
  •  وحید محمدزاده
  • عبدالله حسینی
  • فرشاد محمدی مهر
  • میلاد جهانی
  • امیرمحمد پناهی (81- رضا محمود آبادی)
  • محمد قریشی (76- پیمان رنجبری)
  • علی خدادادی (76- مهرداد قنبری)
  • سینا اسد بیگی (81- دانیال مومنی)
  • محمد سلطانی مهر
  • دارکو بیدوف (81- ایوان مارکوویچ)

سرمربی: مجتبی حسینی

 

 

 

کارت زرد:


شهاب گردان (55) از ذوب آهن

سیدحسین حسینی (81) از استقلال

 

 

شرح گل:


استقلال یک – ذوب آهن صفر: (دقیقه 55- فرشید اسماعیلی): در حالیکه توپ در اختیار ذوبی ها بود، توپ گیری بسیار خوب مهدی قایدی از مدافع ذوب آهن در گوشه سمت راست محوطه جریمه این تیم، فرصت فوق العاده خوبی را برای آبی پوشان ایجاد کرد و پاس در عرض این بازیکن در شرایطی به اسماعیلی رسید که او با دروازه ای خالی و بدون مزاحم مواجه شده بود و با یک ضربه بغل پا، دروازه حریف را باز کرد.

استقلال یک – ذوب آهن یک: (دقیقه 63: دارکو بیدوف): یک ارسال از زمین ذوب آهن به روی دروازه آبی پوشان به حسینی رسید و در حالیکه گلر آبی ها بازیکنی از ذوب آهن را در کنارش نداشت، با مهاری بسیار ضعیف توپ از دستانش رها شد و مقابل دارکو بیدوف افتاد و مهاجم ذوبی ها نیز به راحتی دروازه خالی استقلال را باز کرد.

استقلال 2 – ذوب آهن یک: (دقیقه 66: فرشید اسماعیلی): حرکت تیمی بسیار زیبای استقلالی ها و پاس ریگی در پشت مدافعین به آرش رضاوند رسید و پاس این بازیکن به قایدی رسید ولی مهاجم آبی پوشان با حرکتی بسیار زیبا از روی توپ پرید تا فرشید اسماعیلی در شرایط بسیار بهتری صاحب توپ شود که هافبک آبی پوشان با یک ضربه بغل پای زیبا با پای چپ، گل دوم را وارد دروازه شهاب گردان کرد.

 

 

لحظات حساس:


دقیقه 4: در حالیکه مرادمند قصد داشت با مشایعت توپ، یک پرتاب اوت از ذوبی ها بگیرد، میلاد جهانی با تیزهوشی توپ را از روی خط ربود و ضربه اش را به سمت دروازه استقلال زد که سیاوش یزدانی با پرشی شجاعانه به سمت توپ، مانع از شکل گیری موقعیت برای ذوب آهن شد.

دقیقه 11: یک پرتاب برای ذوبی ها شکل گرفت که قریشی با پرتابی بلند و شبیه به پرتاب های نادر محمدی بازیکن پیکان به روی دروازه ارسال کرد که توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 15: پاس خوب میلاد جهانی پشت مدافعان به خدادادی رسید ولی ضربه کم جان این بازیکن را حسینی مهار کرد.
دقیقه 16: ارسال وریا غفوری از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر محمد نادری همراه شد ولی توپ مدافع استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 32: ضدحمله ذوب آهن در کنار خط به فرشاد محمدی مهر رسید و ارسال این بازیکن را سلطانی مهر با یک ضربه سر در اختیار میلاد جهانی قرار داد ولی ضربه این بازیکن بسیار آرام بود و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 34: پاس فرشید اسماعیلی درون محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید ولی شوت این بازیکن پس از برخورد به زیر پای سیدعبدالله حسینی، به راحتی در دستان گردان جای گرفت.

 

1603407

 

دقیقه 68: استقلال در چند صحنه پشت سر هم صاحب فرصت شد ولی در راه گلزنی ناکام بود. ضربه آرش رضاوند که در شرایط خوبی قرار داشت، پس از برخورد به مدافع ذوبی ها راهی کرنر شد.
دقیقه 72: پاس خوب رضاوند پشت مدافعین به مهدی قایدی رسید و ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 73: پاس عالی مهدی پور پشت مدافعین به قایدی رسید و مهاجم استقلال در موقعیت تک به تک با شهاب گردان قرار گرفت ولی شوت قایدی که به گوشه دروازه شده شده بود را گردان با پا دور کرد.

دقیقه 77: پاس عالی فرشید اسماعیلی برای مهدی قایدی در گوشه محوطه جریمه به او رسید و این بازیکن با یک پاس زیبای دیگر، اسماعیلی را در موقعیت بسیار خوبی قرار داد ولی شوت این بازیکن در حالیکه مدافعی از ذوب آهن را در روبرویش نداشت، با اختلاف بسیار کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 78: پاس در عمق و پشت مدافعین استقلال به میلاد جهانی رسید و این بازیکن در موقعیتی تک به تک با حسینی قرار گرفت که سنگربان استقلال به زیبایی این توپ را مهار کرد.

دقیقه 90+2: حرکت خوب بابک مرادی از سمت چپ و شوت این بازیکن را شهاب گردان دفع کرد.

 

 

شرح نیمه اول:


ذوب آهن در 45 دقیقه اول تیم برتر میدان بود. شاگردان مجتبی حسینی در نیمه اول موقعیت های جسته گریخته ای را به روی دروازه حسینی خلق کردند و شاید اگر کمی شانس با آنها یار بود، حتی می توانستند به گل نیز برسند. استقلال در نیمه اول به جز ضربه سر نادری که با اختلاف به بیرون رفت، فرصت خطرناکی به روی دروازه حریف خلق نکرد.

 

شرح نیمه دوم:


ذوب آهن هر چقدر که در نیمه نخست خوب بود، در نیمه دوم در برابر استقلال حرف خاصی برای گفتن نداشت. فرهاد مجیدی با آنالیز ذوبی ها در نیمه دوم، دست مجتبی حسینی را برای ایجاد فرصت گلزنی بست و به جز توپی که حسینی از جهانی گرفت، ذوب آهن در خلق موقعیت به روی دروازه استقلال خیلی موفق نبود و در طرف مقابل این استقلال بود که موقعیت های گل پرتعدادی را همچون دو بازی گذشته از دست داد ولی در نهایت این بازی با برتری آبی پوشان به پایان رسید.

 

 

حاشیه:


* سیدحسین حسینی پس از 80 روز در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفته است. آخرین بار او در بازی با مس رفسنجان در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت.
* در حالیکه عنوان شده بود پیمان یوسفی گزارشگر این بازی است، اما محمدرضا احمدی این بازی را گزارش می کند.
* فرشاد محمدی مهر در ذوب آهن و عارف غلامی به همراه مهدی مهدی پور در استقلال، مقابل تیم سابقشان قرار گرفته اند.
* فرهاد مجیدی به همراه صالح مصطفوی در لب خط در حال ارائه دستورات تاکتیکی به بازیکنان هستند.

* حسینی با حضور در بازی امشب مقابل ذوب آهن، تعداد بازی هایش برای استقلال را به عدد 100 رساند.
* مربیان دو تیم پیش از آغاز بازی با یکدیگر دیدار و خوش و بش کردند.

* فرشید اسماعیلی که موفق شد در این بازی دبل کند، پس از هر دو گلی که به ثمر رساند، به سمت سیدحسین حسینی رفت و گل هایش را به او تقدیم کرد.

* در دقیقه 80 داور با کارت زرد فرهاد مجیدی را به دلیل اعتراض جریمه کرد.
* در دقیقه 81 کادرفنی ذوب آهن قصد داشت ایوان مارکوویچ را جانشین دارکو بیدوف کند اما به دلیل آماده نبودن تابلوی تعویض، این اقدام با تاخیر انجام شد.
* سید حسین حسینی در دقیقه 86 و پیش از تعویض‌های استقلال با کارت زرد بنیادی فر جریمه شد زیرا وی اعتقاد داشت دروازه‌بان استقلال اتلاف وقت کرده است. البته این تصمیم با اعتراض حسینی همراه شد.
* مسعود ریگی در دقیقه 90 با برانکارد از زمین بیرون آمد و دیگر نتوانست به بازی بازگردد.
* در دقیقه 5+90 فرشاد ماجدی هم به دلیل اعتراض به داور کارت زرد گرفت.

 

دیدگاه‌ها