کد خبر : 1756934 | 31 اردیبهشت 1400 ساعت 19:45 | 24.7K بازدید | 4 دیدگاه

پیش درآمدی بر نقل و انتقالات ایرانی‌ها در لیگ ستارگان؛ 

ایرانی‌های قطر زیاد می‌شوند ولی کم نه

حضور چندین بازیکن ایرانی در لیگ ستارگان قطر توجه علاقمندان به فوتبال در ایران را به فوتبال این کشور جلب کرده است.

ایرانی‌های قطر زیاد می‌شوند ولی کم نه

به گزارش "ورزش سه"، طی سال های گذشته استعدادیاب های فوتبال قطر نگاه ویژه ای به رقابت های فوتبال در ایران داشته اند و معمولا مقصد ابتدایی ستاره های فوتبال ایران با توجه به امکانات و شرایط مالی خوبی که دارند، همین کشور است. سال گذشته چندین بازیکن شاخص فوتبال ایران به لیگ قطر رفتند و امسال هم چندین بازیکن ایرانی در تیررس تیم های قطری قرار گرفته اند. هر سال هم البته شاهد بازگشت برخی بازیکنان هستیم که همین چند ماه پیش با جدایی ترابی از العربی و بازگشتش به پرسپولیس، یکی از مهم ترین هایش اتفاق افتاد.

 

*در زیر به بررسی شرایط فوتبالیست های ایرانی در قطر پرداخته ایم و اینکه چقدر احتمال بازگشت آنها به فوتبال ایران وجود دارد.

 

*امید ابراهیمی 


این بازیکن فصل گذشته در تیم فوتبال الاهلی به میدان رفت، ولی در شرایطی که از محمدحسین کنعانی زادگان طبق ادعای استاد الدوحه به عنوان یکی از خریدهای الاهلی نام برده می شود و بازیکنان خارجی دیگری نیز مدنظر مدیران این باشگاه قرار دارند، به احتمال زیاد امید ابراهیمی از این تیم جدا خواهد شد ولی احتمال حضور او در یک تیم قطری دیگر بیشتر از بازگشت به ایران است. اینطور که شنیده می شود، الوکره می تواند مقصد بعدی بازیکن ملی پوش فوتبال ایران باشد.

 

 

 

*مهرداد محمدی


مهرداد محمدی فصلی که گذشت را پس از یکسال حضور در فوتبال پرتغال در تیم العربی توپ زد. او نمایش بسیار خوبی در این تیم داشت و اگر تیم های بهتر لیگ ستارگان قطر به دنبال جذب این بازیکن نباشند، فصل پیش رو را هم در العربی بازی خواهد کرد.

 

*رامین رضائیان


رامین رضائیان در ابتدای فصل و پس از درخشش در الشحانیه با قراردادی بالا به تیم فوتبال الدحیل پیوست، ولی با حضور صبری لاموشی برای هدایت این تیم، مدافع راست سابق پرسپولیس در لیست مازاد قرار گرفت و با قراردادی قرضی به تیم فوتبال السیلیه رفت. رامین رضائیان همچنان یکی از خریدهای گران قیمت باشگاه الدحیل به شمار می رود و باید منتظر ماند و دید مدیران و البته سرمربی این باشگاه چه تصمیمی درباره آینده رامین رضائیان خواهند گرفت. می توان اینطور پیش بینی کرد که رضائیان حتی اگر در الدحیل نماند، به صورت قرضی در یک باشگاه قطری دیگر بازی خواهد کرد، تا الدحیلی ها حداقل بخشی از مطالبات این بازیکن را به گردن باشگاه دیگری در لیگ ستارگان بیندازند. الغرافه، العربی و السیلیه می‌توانند مقصدهای احتمالی بعدی رضائیان باشند.

 

*پژمان منتظری


کاپیتان تیم فوتبال الخریطیات که فصل پیش با این تیم به رقابت های لیگ ستارگان قطر راه پیدا کرد، در این فصل خیلی زود به لیگ پایین تر سقوط کرد. قرارداد منتظری با باشگاه الخریطیات به اتمام رسیده ولی با توجه به سابقه ای که این بازیکن در قطر دارد و علاقه ای که به ادامه زندگی در این کشور نشان داده، به نظر می رسد شانس ماندن او در این کشور بیشتر از بازگشت به ایران باشد و او در فصل پیش رو هم با تمدید قرراداد، به عنوان کاپیتان الخریطیات به میدان خواهد رفت.

 

*روزبه چشمی 


یکی دیگر از بازیکنان مورد توجه اهالی فوتبال در ایران شرایط روزبه چشمی است. او در اولین فصل حضور در لیگ ستارگان قطر عملکرد قابل قبولی در ام صلال داشت، اما قراردادش تمام شده و مذاکرات مدافع ایرانی با مدیران باشگاه قطری طی سه مرحله بدون نتیجه مانده است. احتمال جدایی چشمی از ام اصلال زیاد است، ولی او را هم علی رغم تلاش استقلال برای بازگرداندنش، باید در میان بازیکنانی به شمار آورد که حضورشان در یک تیم دیگر قطری بسیار محتمل تر از بازگشت به ایران است.

 

*علی کریمی 


این هافبک ملی پوش و خوش فکر فوتبال ایران پس از یک فصل بازی در تیم القطر به الدحیل پیوست، اما در حال حاضر تحت قرارداد هیچ باشگاهی در قطر نیست. سرمربی و مالک باشگاه الدحیل به عنوان یک باشگاه پادشاهی تصمیم گیرندگان اصلی درباره سرنوشت این در فوتبال قطر خواهند بود، ولی حتی اگر این بازیکن را هم نخواهند احتمال حضور کریمی در یک تیم قطری دیگر بیشتر از بازگشت به ایران و استقلالی است که مثل چشمی به دنبال بازگرداندن او هستند.

 

با در نظر گرفتن تمام این موارد، می توان اینطور ادعا کرد که عملا هیچ کدام از بازیکنانی نامبرده، علاقه ای برای بازگشت به فوتبال ایران ندارند و حتی اگر بازیکنی با باشگاه تحت قراردادشان به توافق نرسد، با مدیران باشگاه های دیگر وارد مذاکره خواهد شد. البته در این بین باشگاه استقلال نشان داده که به دنبال بازگرداندن روزبه چشمی و علی کریمی در لیگ بیست و یکم است؛ اتفاقی که می تواند خبر بسیار خوشی برای استقلالی ها باشد ولی اینکه آیا این دو بازیکن تمایل به بازگشت داشته باشند و اینکه آیا مدیران استقلال می توانند منابع مالی درخواستی این دو بازیکن را فراهم کنند، دو ابهام این ماجرا به شمار می روند.
با این وصف باید انتظار داشت، با توجه به اخباری که از رسانه های قطری نظیر استاد الدوحه برای جذب بازیکنان شاخص لیگ بیستم به گوش می رسد، در فصل آینده تعداد لژیونرهای فوتبال ایران در لیگ ستارگان قطر بیشتر می شود ولی کمتر نه.

دیدگاه‌ها