کد خبر : 1757045 | 01 خرداد 1400 ساعت 15:10 | 76K بازدید | 22 دیدگاه

برگی از تاریخ

روزی که استقلال با پیراهن قرمز 6 گل زد (عکس)

استقلال تهران با قدمتی 76ساله همیشه رنگ پیراهن آبی را به تن کرده است ، آنها و هوادارانشان به رنگ قرمز حساس هستند،ولی در سال 58مجبور شدنداین پیراهن را به تن کنند.

به گزارش "ورزش سه"، نخستین مسابقات رسمی در رشته فوتبال در ایران بعد از انقلاب اسلامی جام شهید مهدی اسپندی بود که در سال 1358 برگزار شد. مهدی اسپندی بازیکن تیم تهرانجوان و عضو تیم ملی جوانان ایران بود که در درگیرهای بعد از انقلاب در خیابان شهباز جنوبی تهران و در هنگام پاسداری به شهادت رسیده بود.


این مسابقات که با حضور 28 تیم تهرانی و با شکل و شمایل خاص خودش از اردیبهشت سال 58آغاز شد در مرداد ماه همان سال با قهرمانی پرسپولیس که در فینال موفق شد پاس را با تک گل پنجعلی یک بر صفر شکست دهد به اتمام رسید.


نکته قابل توجه در آن دوره از مسابقات دیدار دو تیم استقلال و پیروز بود. پیروز که رنگ پیراهنش آبی بود برابر استقلال با پیراهن اصلی به میدان مسابقه آمد و استقلالی ها به قید قرعه مجبور به تعویض پیراهن شدند ، آبی های تهرانی که پیراهن دوم خود را همراه خود نداشتند مجبور شدند از پیراهن های قرمز رنگ قرضی استفاده کنند.

 

1604183

 


در بریده مجله قدیمی آن روزها نیز تصویر مجید نوروزی مهاجم سرخ پوش استقلال را می بینید که بر سر تصاحب توپ با محمدخمسه دروازه بان تیم پیروز درگیر است. این دیدار در نهایت با نتیجه شش بر صفر به نفع استقلال قرمز پوش برابر پیروز آبی پوش به اتمام رسید.

دیدگاه‌ها