کد خبر : 1757544 | 03 خرداد 1400 ساعت 19:54 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

پپ و توخل خیلی شبیه هم هستند

گوندوگان: انتظار یک فینال هیجان انگیز را دارم

ایلکای گوندوگان، ستاره آلمانی منچستر سیتی، می گوید انتظار یک فینال هیجان انگیز مقابل چلسی را دارد.

گوندوگان: انتظار یک فینال هیجان انگیز را دارم 

به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی شنبه شب آخرین و مهمترین بازی فصل خود را برگزار خواهد کرد و در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی خواهد رفت. سیتیزن ها برای کسب اولین جام چمپیونزلیگ خود تلاش می‌کنند و قطعاً در برابر تیم خوب توماس توخل کار دشواری پیش رو خواهند داشت.

 

ایلکای گوندوگان، ستاره آلمانی منچسترسیتی، پیش از مسابقه فینال درباره حذف ناامیدکننده از چمپیونزلیگ فصل گذشته و بازگشت بعد از آن اتفاق تلخ گفت: "شخصا برای من مدتی طول کشید که با این اتفاق کنار بیایم. این یک ناامیدی بزرگ بود اما انتظار نداشتم که در آن مسابقه شکست بخوریم. پیش از آن بازی احساس خوبی داشتیم و اعتماد به نفس زیادی در ما وجود داشت. وقتی با داشتن چنین احساسی شکست می خورید این بسیار ناامید کننده است.

 

 

1605015

 

 

با این حال چاره ای نداشتیم که دوباره شرایط را امتحان کنیم. امسال شرایط تغییر کرده و ما به لحاظ دفاعی بسیار بهتر شده ایم. همچنین در لحظات مهم و بزرگ ثبات بهتری از خود به نمایش می گذاریم. باید قبول کرد که خود دفاع کردن یک مزیت بزرگ است. همانطور که این مسئله در مورد چلسی نیز وجود دارد و شاید در بازی روز شنبه همین فاکتور تعیین کننده باشد."

 

شباهت پپ گواردیولا و توماس توخل: " آنها خیلی شبیه هم هستند و ما باید تلاش کنیم تا تفاوت هایشان را بگوییم. هر دو آنها در سطح تاکتیکی سرمربیانی فوق‌العاده هستند. هر دو با مشکلات احتمالی روبرو می‌شوند و روش های خاصی برای تطبیق با شرایط دارند. آنها همچنین با بازیکنان با کیفیت کار می کنند. در واقع ترکیبی از بازیکنان و مربیان فوق‌العاده بخشی از دلیل صعود دو تیم منچستر سیتی و چلسی به فینال است. دو تیم در یک سطح قرار دارند و من انتظار یک فینال هیجان انگیز را دارم. در پایان جزئیات تعیین کننده خواهند بود و ما تلاش می کنیم که آنها به نفع ما باشند."

 

گوندوگان در ادامه گفت: "هنگامی که در دورتموند بودم می‌خواستم و این تیم را ترک کنم توماس توخل با من تماس گرفت و در تعطیلات با هم ملاقات کردیم. او نحوه تمرینات و بازی خود را برای من توضیح داد و هر چه را که گفت در همان فصل ثابت کرد. او یک سرمربی عالی است و خوشحالم که حالا در بهترین لیگ جهان حضور دارد. من واقعا او و دستیارانش را دوست دارم و منتظر تقابل با آنها هستم.

 

 

1605012

 

 

میزان اعتماد به نفس مقابل چلسی: "نمی دانم، ما بازی‌های زیادی انجام داده ایم اما این یکی خیلی ویژه است. این یک سوال دشوار است زیرا همه چیز در تمام طول فصل برای ما بسیار خوب پیش رفته است. من احساس می کنم پویایی درستی در تیم وجود دارد و همه چیز کاملاً تنظیم شده است. من با همان اعتماد به نفس وارد این بازی می شوم که در مسابقات قبلی حضور داشتم."

 

حضور هواداران در دراگائو: "عالی است. به خصوص اینکه بتوانیم برای اولین بار در این فصل چمپیونزلیگ و در این ورزشگاه با حضور هواداران بازی کنیم. ما این بازی را به دلیل احساساتی که از بیرون زمین منتقل می شود دوست داریم. این چیزی بود که ما به آن عادت داشتیم؛ این از ما گرفته شده است و حتی اگر به آن عادت کنید مقابله با آن دشوار است. باز هم یک فرصت ویژه برای بازگشت مردم است و حتی اگر ورزشگاه پر نباشد نیز یک فضای عالی خواهد بود.  ما بازیکنان نیز لذت می بریم که هواداران ما را تشویق می کنند."

 

گوندوگان در باره فرناندینیو: " نمی‌توانم بگویم که او چقدر برای ما مهم است. فرناندینیو در این فصل خیلی فرصت بازی پیدا نکرده اما دقیقا نقش و مسئولیت های خود را در زمان مناسب می داند. او یک رهبر است و چنین بازیکنی همیشه به گل زدن یا حضور در دقایق زیاد بازی احتیاج ندارد. فرناندینیو بخش مهمی از موفقیت ما در این فصل محسوب می‌شود. من نمی‌توانم او را توصیف کنم."

 

 

1605013

 

 

توصیه به فیل فودن: "فیل به یکی از بازیکنان اصلی ما تبدیل شده است. او فوق العاده خوب عمل می کند. او بسیاری از جزئیات بازی خود را بهبود بخشیده است.  عمدتا تصمیم گیری درست در مواقع حساس. عملکرد او در سن جوانی چشمگیر است. من به او توصیه نمی کنم که نسبت به چند بازی گذشته چیزی را تغییر دهد.  او برای ما تعیین کننده است و شنبه نیز می تواند این گونه باشد. نیازی به تحت فشار قرار دادن کسی نیست و همه کارهای مشخصی انجام داده اند.  چیزهای زیادی وجود ندارد که ما باید تغییر دهیم."

 

فینال 2013: "نمیدانم که می خواهم آن بازی را به خاطر بیاورم یا نه. این موفقیت بزرگ برای آن تیم دورتموند بود که توانست در نیمه نهایی رئال مادرید را شکست دهد."

دیدگاه‌ها