کد خبر : 1757752 | 04 خرداد 1400 ساعت 18:08 | 15.2K بازدید | 0 دیدگاه

نمره قبولی کلوپ؛ بحران لیورپول تقریبا رفع شد

علیرغم مشکلات دفاعی فراوان، عملکرد مدافعان لیورپول در این فصل آنقدرها هم بد نبوده است.

نمره قبولی کلوپ؛ بحران لیورپول تقریبا رفع شد

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول که در اواسط فصل در بحران عجیبی فرو رفته بود، در 10 هفته پایانی موفق به کسب هشت پیروزی و دو تساوی شد تا در نهایت سهمیه لیگ قهرمانان خود را با برتری خانگی برابر کریستال پالاس قطعی سازد. از همان اوایل فصل اوضاع به شکل عجیبی برای لیورپول پیش رفت و این تیم شاهد مصدومیت سه مدافع مهم خود به نام های ویرژیل فن دایک، جو گومز و جوئل ماتیپ بود تا شرایط برای یورگن کلوپ دشوارتر از همیشه شود.

 

1605314

 

در مقطعی از فصل خط دفاعی لیورپول به قدری دچار افت شده بود که دروازه این تیم هفت بار مقابل آستون ویلا باز شد، اما در نهایت مرسی سایدی ها در جدول کمترین گل های دریافتی در رتبه چهارم جدول لیگ برتر قرار گرفتند. دروازه لیورپول این فصل 42 بار باز شد و تنها سیتی با 32، چلسی با 36 و آرسنال با 39 گل خورده عملکرد بهتری از این حیث از لیورپول داشتند. این در حالیست که لیورپول فصل را با ۱۹ زوج دفاعی مختلف به پایان رساند که در نوع خود بسیار عجیب بود.

 

لیورپول در فصل گذشته  که با اقتدار قهرمان شده بود 33 گل خورده بود. اما فصل قبل مهاجمان لیورپول موفق به زدن 85 و این فصل موفق به زدن تنها 68 گل شدند و در واقع دلیل اصلی افت لیورپول و سقوط به رده سوم را باید بیشتر ضعف مهاجمان دانست تا مدافعان.

دیدگاه‌ها