کد خبر : 1758219 | 07 خرداد 1400 ساعت 12:12 | 13.9K بازدید | 10 دیدگاه

خط به خط با تیم دراگان اسکوچیچ؛

قفس توری تیم ملی به چه کسی می‌رسد؟

تیم ملی ایران با چهار دروازه‌بان آماده به استقبال مرحله مقدماتی جام جهانی می‌رود.

قفس توری تیم ملی به چه کسی می‌رسد؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در حالی به مصاف حریفان خود در مرحله اول مقدماتی جام جهانی خواهد رفت که دراگان اسکوچیچ بازیکنانی متفاوت نسبت به قبل را به اردو فراخوانده و این تفاوت در پست دروازه بانی نیز دیده می‌شود.

 

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری چهار دروازه‌بانی هستند که مورد توجه کادرفنی تیم ملی قرار گرفتند. این در شرایطی است که شاید بیش از ۱۰ نفر ادعای حضور در پست دروازه بانی تیم ملی را داشته باشند.

 

این اولین بار پس از جام جهانی ۲۰۱۴ است که تیم ملی ایران با دو گلر لژیونر به استقبال مرحله مقدماتی مهم‌ترین رویداد فوتبال دنیا می‌رود. پیش‌تر علیرضا حقیقی و دانیال داوری در این قامت ظاهر شدند و حالا بیرانوند و عابدزاده این نقش را برعهده دارند.

 

در مقایسه دروازه‌بان‌های تیم ملی نباید از چند فرض چشم پوشی کرد: تفاوت لیگ‌های هر بازیکن، مدافعانی که جلوی او بازی می‌کنند و مهاجمانی که در مقابلظ حضور دارند.

 

1606286

 

* علیرضا بیرانوند؛ فصل پرفراز و نشیب در ژوپییرلیگ


دروازه‌بان سابق تیم پرسپولیس که در فرصتی ویژه برای شکستن رکورد احمدرضا عابدزاده به عنوان باسابقه ترین گلر تیم ملی دارد، در اولین فصل حضور در اروپا روزهای پرفراز و نشیبی را سپری کرد. بیرانوند ۱۰ بازی انجام داد و ۳ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت.


متوسط آمار او در ۹۰ دقیقه، نشان می‌دهد که او حداقل یک گل خورده در هر بازی دارد. وی همچنین با ۲.۲ سیو و ۰.۳ خروج موفق کار خود را به پایان رساند. بیرانوند ۶۷٪ از توپ‌هایی که روانه دروازه‌اش شد را گرفت.

 

1606285

 

* امیر عابدزاده؛ شاید بهترین فصل اروپایی!


پسر احمدرضا عابدزاده روزهای بسیار خوبی را در پرتغال سپری می‌کند. او که این فصل ۲۹ بازی انجام داد، ۱۰ کلین شیت به ثبت رساند و به نوعی مانع از سقوط تیم ماریتیمو به لیگ یک پرتغال شد.


عابدزاده در هر بازی ۳.۲ سیو در هر بازی را ثبت کرد و ۰.۵ خروج موفق نیز داشت. عابدزاده ۷۳٪ توپ‌هایی که به سمت دروازه‌اش آمد را گرفت و البته متوسط ۱.۲ گل خورده را هم دارد.

 

1606287

 

* پیام نیازمند؛ بازگشت به پیراهن تیم ملی


نیازمند در این فصل ۲۳ بازی انجام داد و ۱۰ کلین شیت به ثبت رساند که این آمار شاید در سطح لیگ برتر ایران و تیم سپاهان، چندان در خور نباشد. او البته تنها یک بازی ملی انجام داده و شاید شانس زیادی هم برای حضور فیکس نداشته باشد.


پیام نیازمند متوسط ۲.۳۹ سیو و ۲.۲۱ خروج موفق را دارد. او ۷۲٪ توپ هایی که به سمت دروازه‌اش رفت را گرفت و ۰.۹۱ گل خورده در هر بازی را ثبت کرد.

 

1606284

 

* محمدرضا اخباری؛ ورود غیرمنتظره به تیم ملی


اخباری ۲۸ ساله پس از مدت‌ها به فهرست تیم ملی رسید و حالا امیدوار است تا تعداد بازیهای ملی اش را به عدد دو برساند. او این فصل ۲۱ بازی داشته و تنها ۶ کلین شیت ثبت کرده است.


او این فصل با میانگین ۲.۲۷ سیو و ۳.۱۱ خروج موفق در هر بازی کار خود را سپری کرده است. اخباری همچنین ۷۰٪ توپ هایی که به سمت دروازه‌اش رفته تا گرفته است و متوسط ۰.۹ گل خورده دارد.

 

دیدگاه‌ها