کد خبر : 1758295 | 07 خرداد 1400 ساعت 17:05 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

علیرضا خجسته :

تداوم ورزش حرفه‌ای مستلزم داشتن شغل است

جودوکار کم بینا پس از دست دادن سهمیه پارالمپیک توکیو به خاطر عدم کلاس بندی بین المللی معتقد است که تداوم ورزش حرفه ای او با پیدا کردن یک شغل مناسب گره خورده است.

 تداوم ورزش حرفه‌ای مستلزم داشتن شغل است

به گزارش ورزش سه" علیرضا خجسته در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بیش از ۸ سال است که برای به اهتزاز در آوردن پرچم کشورم در میادین مختلف آسیایی، جهانی و کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک تلاش می کنم و با وجود سختی های زیاد هیچ وقت ناامید نشدم. مدت زیادی است که برای تامین مخارج زندگی و تداوم ورزش حرفه ای مشغول پیدا کردن شغلی در استان البرز هستم، در طی این مدت نیز نامه نگاری زیادی با مسئولان و مدیران ورزش این استان حتی برای کار در آتش نشانی انجام دادم اما نتیجه بخش نبود.

 

خجسته درباره علت عدم حضورش در مسابقات جایزه بزرگ باکو گفت: با وجود این که یکی از شانس های کسب مدال طلا در وزن ۶۶ کیلوگرم بودم و برای رسیدن به این هدف سختی های زیادی را تحمل کرده بودم اما به دلیل این که فدراسیون جهانی بازیکن جدیدی برای کلاس بندی بین المللی در جایزه بزرگ باکو قبول نمی کرد، سهمیه را به راحتی از دست دادم.

 

وی برخورداری از امنیت شغلی را لازمه فعالیت در ورزش حرفه ای و حضور در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین منوط به حمایت مسئولان استان البرز و کمیته ملی پارالمپیک دارد. البته کمیته و فدراسیون نابینایان و کم بینایان تا به امروز حمایت های زیادی از من داشتند که امیدوارم این حمایت ها همچنان تداوم داشته باشد.

 

این جودوکار کم بینا در پایان خاطرنشان کرد: از دست دادن سهمیه پارالمپیک آسیب زیادی از نظر روحی و روانی به من زد که سعی می کنم با کمک روانشناس این آسیب را کاهش دهم و دوباره تمریناتم را با جدیت دنبال کنم.

دیدگاه‌ها