کد خبر : 1758329 | 07 خرداد 1400 ساعت 19:27 | 91.9K بازدید | 45 دیدگاه

چشم انتظار بازگشت کاپیتان و جشن اولین برد با آلکنو

شوک سامورایی؛ هنوز برای ناامید شدن زود است

والیبال ایران شروع ناامید کننده ای را با نمایشی نسبتا ضعیف برابر ژاپن داشت؛ شکستی که همه امیدوارند فقط یک اتفاق باشد.

شوک سامورایی؛ هنوز برای ناامید شدن زود است

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه کرونا شرایط سختی را برای تیم ملی والیبال ایران ایجاد کرده و سخت گیری های میزبان هم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در لیگ ملت های 2021 کاملا به چشم می آید، اما بازهم انتظار می رفت که نمایش بهتری را در گام اول از شاگردان آلکنو در ریمینی ایتالیا شاهد باشیم. 


شوک بزرگ قبل از رویارویی با ژاپن


با اینکه تا امروز صبح همه تصور می کردند سعید معروف به عنوان کاپیتان و پاسور اصلی تیم ملی مقابل ژاپن به میدان برود، اما شرایط او که هنوز هم خیلی واضح و شفاف از سوی فدراسیون اعلام نشده، باعث غیبتش در بازی نخست شد. به گفته امیر خوش‌خبر سرپرست تیم ملی، سعید معروف روز گذشته احساس گلودرد و سرماخوردگی داشت که پس از انجام تست‌های آنتی‌ژن و پی‌سی‌آر و منفی‌بودن نتیجه تست‌ها مشخص شد که تنها سرما خورده است. به همین دلیل با تصمیم ولادیمیر آلکنو، در بازی برابر ژاپن به معروف استراحت داده شد. با این وجود غیبت کاپیتان در گام نخست، آن هم به شکلی غیرمترقبه شوک بزرگی به آلکنو و تیمش بود. بدتر اینکه فقط دو پاسور در این رقابت ها تیم ملی را همراهی می کنند و در غیاب معروف تنها گزینه موجود محمدطاهر وادی برای اول تا پایان بازی در پست پاسور به شمار می رفت. 

 

1606341


ترکیب آلکنو شبیه کولاکوویچ


محمدطاهر وادی، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی پور، امیر غفور، علی اصغر مجرد، میثم صالحی و محمدرضا حضرت پور(لیبرو) از ابتدا وارد زمین شدند. به جز حضور وادی که یک تغییر اجباری بود، تنها تغییر ترکیب تیم ملی نسبت به دوران ایگور کولاکوویچ را می توان حضور میثم صالحی در ترکیب ابتدایی دانست. البته که در ادامه فیاضی با نظر کولاکوویچ وارد زمین شد و تیم ملی به جز جای خالی معروف، ظاهری همچون دوران سرمربیگری کولاکوویچ گرفت. بنابراین جوانگرایی خاصی هم اتفاق نیفتاده بود و همه انتظار نتیجه گیری در اولین بازی داشتند. 

 

1606343


نمایش ضعیف برابر میزبان المپیک


با اینکه ژاپن در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و چند باری هم در مسابقات مختلف برای ایران دردسرساز شده و حتی ایران را شکست داده، اما شاید در یک دهه اخیر سابقه نداشته که والیبال ژاپن اینقدر راحت از سد ایران عبور کند. حتی در مصاحبه های بعد از بازی بازیکنان ایران هم می توان دید که خودشان هم از نمایشی که در زمین داشتند، راضی نیستند و معتقدند روز خوبی را سپری نکردند. 

 

1606344


بازگشت امید برابر هموطنان آلکنو؟


فردا از ساعت 14:30 ایران در دومین بازی خود به مصاف روسیه می رود؛ دیداری که حداقل روی کاغذ نبردی به مراتب سخت تر به حساب می آید. مشخص نیست استراحت به سعید معروف تا چه زمانی ادامه دارد و البته رضا عابدینی که در شرایط ایزوله قرار گرفته، چه زمانی می تواند برای ایران بازی کند. به هر حال باید امیدوار بود که شروع بد آلکنو با ایران فقط یک اتفاق بوده باشد و او با توجه به شناختی که از تیم ملی کشور خودش دارد، بتواند در گام دوم ایران را برابر روسیه به پیروزی برساند. 

 

1606342


لیگ ملت ها چقدر اهمیت ندارد؟!


با اینکه فدراسیون و ولادیمیر آلکنو از قبل گفته اند که نتیجه گیری در لیگ ملت های 2021 جزو اهدافشان نیست، اما سابقه نشان داده علاقه مندان به والیبال در ایران چندان صبور نیستند و با دو، سه شکست متوالی سرمربیان خارجی را هم زیر تیغ انتقاد می برند. از آنجایی که المپیک هم فاصله چندانی با پایان لیگ ملت ها ندارد، بنابراین نمی توان مسابقاتی که ایران با برترین تیم های دنیا در ایتالیا انجام می دهد را بی اهمیت جلوه داد. به هر حال عیار آلکنو به زودی برای والیبال دوستان ایرانی مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها