کد خبر : 1758730 | 09 خرداد 1400 ساعت 17:18 | 19.3K بازدید | 4 دیدگاه

تاریخ‌سازی یکتا جمالی؛

کسب اولین مدال تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در جهان

وزنه‌بردار تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران توانست در حرکت یکضرب در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان تاریخ‌سازی کند و به مدال دست یابد.

کسب اولین مدال تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در جهان

به گزارش "ورزش سه" از ساعتی پیش رقابت وزنه‌برداران دسته 87 کیلوگرم زنان در رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در تاشکند ازبکستان آغاز شد و تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران در این دسته نیز، یکتا جمالی را داشت و امیدهای زیادی به جمالی بود تا بتواند با تاریخ‌سازی اولین مدال تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقه‌ای جهانی را به دست آورد.

 

جمالی ابتدا توانست در حرکت اول خود وزنه 85 کیلوگرمی را در حرکت یک‍ضرب بالای سر ببرد و سپس در مهار وزنه‌های 90 و 92 کیلوگرمی هم بی‌دردسر آن‌ها را بالای سر خود برد تا شگفتی رقابت‌های جوانان جهان را رقم بزند و نام خود را به اولین عنوان زن وزنه‌بردار ایرانی که موفق به کسب مدال در تورنمنتی جهانی می‌شود، را ثبت کند.

 

یکتا جمالی توانست با مهار وزنه 92 کیلوگرم در حرکت یکضرب دسته 87 کیلوگرم، مدال برنز بگیرد و اولین مدال تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران را در مسابقات جهانی کسب کند؛ او امیدوار است تا در حرکت دو ضرب هم در رقابت با رقبای خود از کشورهای اتریش، آمریکا و ازبکستان موفق به کسب مدال شود و روز تاریخی وزنه‌برداری زنان را تکمیل کند.

دیدگاه‌ها