کد خبر : 1759008 | 10 خرداد 1400 ساعت 21:06 | 27.4K بازدید | 2 دیدگاه

کولاک جمالی در تاشکند، فضای مجازی را به هم ریخت؛

سلبریتی جدید اینستاگرام؛ دختر 16 ساله وزنه‌بردار

وزنه‌بردار نوجوان کشورمان پس از درخشش در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان، نامش در شبکه‌های اجتماعی در صدر اخبار قرار گرفته است.

سلبریتی جدید اینستاگرام؛ دختر 16 ساله وزنه‌بردار

به گزارش "ورزش سه" روز گذشته بود که دومین و آخرین نماینده کاروان زنان ایران در رقابت‌های وزنه برداری جوانان جهان در تاشکند، روی تخته رفت تا تاریخ‌سازی کند و نام خود را به عنوان اولین مدال‌آور وزنه‌بردار زنان ایران در جهان ثبت کند؛ اتفاقی که پیش از آن در همین تورنمنت الناز باجلانی در دسته 76 کیلوگرم در رسیدن به آن ناکام بود و حالا جمالی قصد داشت تا در دسته 87 کیلوگرم کار ناتمام باجلانی را تکمیل کند.

 

جمالی برای این تاریخ‌سازی سه رقیب سرسخت داشت و باید با تورسونای ازبکستانی، الیزابت آمریکایی و سارا فیشر از اتریش رقابت می‌کرد؛ رقیب اتریشی یکتا جمالی در همان دور یک‌ضرب نتوانست وزنه‌های انتخابی خود را بالای سر ببرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

 

1607512

 

سرانجام این رقابت جذاب، یکتا جمالی توانست در یک‌ضرب با مهار وزنه 92 کیلوگرمی و در دو ضرب با مهار وزنه 116 کیلوگرمی و مجموع 208 کیلوگرم سه مدال برنز را به نام خود ثبت کند و این‌چنین آغاز کننده راه کسب مدال‌های قهرمانی وزنه‌برداران زنان ایران در جهان باشد و نام خود را در تاریخ ثبت کند.

 

این تاریخ‌سازی جمالی 16 ساله به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و کاربران مختلف در واکنش به درخشش جمالی، او را تحسین کردند؛ در این میان ورزشکاران و البته هنرمندان پرشماری هم بودند که در واکنش به مدال‌آوری جمالی در صفحات اینستاگرامی او را تشویق و مورد تمجید قرار دادند.

 

1607510

 

این وایرال‌شدن خبر تاریخ‌سازی جمالی در شبکه‌های اجتماعی باعث شد تا صفحه اینستاگرامی او رشدی بالغ بر 11 هزار کاربر را در فاصله 24 ساعت داشته باشد و در حال حاضر نیز صفحه کاربری یکتا جمالی با 14 هزار مخاطب در اینستاگرام فعال است؛ دختر 16 ساله‌ای که در دسته نوجوانان حضور داشت اما با صلاحدید کادرفنی در دسته جوانان روی تخته رفت و توانست تاریخ‌سازی کند.

 

1607509

دیدگاه‌ها