کد خبر : 1759036 | 10 خرداد 1400 ساعت 23:18 | 69.3K بازدید | 4 دیدگاه

چرا نباید ساعت برگزاری بازی هنگ‌کنگ را بپذیریم

ایران به میزبانی زشت بحرین تن ندهد

تیم ملی ایران امروز به بحرین سفر کرد و فردا نخستین تمرین خود را در این کشور برگزار خواهد کرد.

ایران به میزبانی زشت بحرین تن ندهد

به گزارش ورزش سه، تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی قطر و جام ملت‌های آسیا ظهر امروز به بحرین سفر کرد و شاگردان اسکوچیچ پس از ورود تست PCR دادند تا پیش از شروع تمرینات غربالگری شوند.

 

تیم ملی ایران هم اکنون با ۶ امتیاز از چهار مسابقه در ده سوم قرار دارد و چهار بازی فینال گونه باید برابر تیم‌های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج قرار بگیرد. طبق اعلام ای‌اف‌سی هر گروه از مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا در یک کشور برگزار خواهد شد. مسابقات گروه تیم ملی ایران در شهر منامه پایتخت بحرین انجام خواهد شد اما از اکنون باید تمامی احتمالات کارشکنی بحرینی‌ها در مسیر جام جهانی را پیش بینی کنیم تا بتوانیم از این مرحله سخت و حساس صعود کنیم.

 

طبق برنامه اعلام شده از سوی ای‌اف‌سی، مسابقات در ورزشگاه بین المللی در شهر منامه و همچنین ورزشگاه های بن محمد آل خلیفه در شهر محرق برگزار خواهد شد. تیم ملی ایران بازی نخست خود را در شهر محرق انجام خواهد داد، سپس دو بازی در منامه و دیدار پایانی با عراق نیز دوباره در شهر محرق برگزار می‌شود.

 


برنامه مسابقات گروه سوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی قطر به شرح زیر است:

 

 

پنج شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰:
ایران - هنگ کنگ، ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت بحرین، ورزشگاه شهر محرق

بحرین - کامبوج، ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت بحرین، ورزشگاه منامه


دو شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰:
عراق - کامبوج، ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت بحرین، ورزشگاه شهر محرق

ایران - بحرین، ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت بحرین، ورزشگاه منامه


جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰:
ایران - کامبوج، ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت بحرین، ورزشگاه شهر منامه

عراق - هنگ کنگ، ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت بحرین، ورزشگاه محرق

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰:
ایران - عراق، ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت بحرین، ورزشگاه شهر محرق

بحرین - هنگ کنگ، ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت بحرین، ورزشگاه منامه

 

نکاتی که میزبانی بحرین به سود این کشور باعث شده، انجام هر سه بازی این تیم در ورزشگاه بین المللی منامه و همچنین بازی در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه به وقت بحرین است. این درحالی است که تیم‌های دیگر باید بازی در ساعت ۱۷:۳۰ را در این کشور تجربه کنند که هم هوا گرم‌تر است و هم زیر نور آفتاب سوزان تابستان کشور بحرین به میدان بروند که قطعا انرژی بازیکنان را بسیار کاهش خواهد داد. تیم ملی ایران تنها تیمی است که باید چهار بار به میدان برود و چهار تیم دیگر گروه هر کدام سه دیدار برگزار خواهند کرد. انجام بازی در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه و در حالی که لزومی به انجام در این ساعت نیست، می‌تواند بدن شاگردان اسکوچیچ را ضعیف تر کند. با توجه به اینکه دیدارهای روز پایانی در دو ورزشگاه به صورت هم زمان انجام می‌شوند، قطعا دو ورزشگاه مشکلی از نظر نور ندارند و توانسته‌اند حداقل مقدار ۱۴۰۰ لوکس را داشته باشند.


با توجه به اینکه دو گروه از مسابقات که تیم‌های چهار و هفت، تمام دیدارها در یک زمان برگزار می‌شود قطعا ای اف سی مشکلی با انجام مسابقات در یک زمان نخواهد داشت و فدراسیون فوتبال باید هر چه زودتر با ارسال نامه‌ای به ساعت بازی ملی‌پوشان اعتراض کند تا هر چهار مسابقه تیم ملی ایران به مانند بازی‌های بحرین از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه آغاز شوند تا با این کار یک قدم مثبتی و رو به جلو برای صعود به مرحله بعد انتخابی جام جهانی برداشته شود، اقدامی که انجامش غیر ممکن است.

 

1607557

 

1607558

 

1607559

دیدگاه‌ها