کد خبر : 1759219 | 11 خرداد 1400 ساعت 21:36 | 164.9K بازدید | 52 دیدگاه

بازگشت مرد ایتالیایی به مادرید؛

رسمی؛ کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید شد

کارلو آنچلوتی، سرمربی باتجربه ایتالیایی یک بار دیگر هدایت رئال مادرید را به عهده گرفت.

رسمی؛ کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید شد

به گزارش "ورزش سه"، تنها چند روز بعد از استعفای زین الدین زیدان، سرمربی موفق و فرانسوی بود مدیران رئال مادرید با کارلو آنچلوتی به توافق رسیدند تا او بعد از شش سال دوباره هدایت این باشگاه را به مدت سه سال و تا سال 2024 به عهده بگیرد. علیرغم مطرح شدن نام گزینه هایی چون مکس آلگری، آنتونیو کونته، مائوریسیو پوچتینو، رائول، ژابی آلونسو ... کارلو آنچلوتی به باشگاه رئال مادرید بازگشت و برای سه فصل آینده با این باشگاه قرارداد امضا کرد.

 

1607561

 

البته نشریه مارکا مدعی شد آنچلوتی گزینه اول فلورنتینو پرز و خوزه آنخل سانچز نبوده، اما با توجه به عدم امکان توافق با نام هایی چون آلگری و پوچتینو، آنها برای بازگشت دوباره این سرمربی ایتالیایی به توافقی سریع دست یافتند. کارلتو پس از فسخ قرارداد دوستانه و با رضایت متقابل با اورتون، قرارداد جدید خود با باشگاه رئال مادرید را امضا کرد. همچنین نشریه مارکا اعلام کرد سرمربی ایتالیایی در رئال‌مادرید نصف اورتون دستمزد خواهد گرفت. دستمزد کارلتو در گودیسون پارک حدود 16 میلیون یورو بود.

 

کارلو آنچلوتی پیش از این به مدت دو فصل (13-2014 و 14-2015) رئال مادرید را هدایت کرد و روی نیمکت این باشگاه فاتح لیگ قهرمانان اروپا، سوپرجام اروپا، کوپا دل ری و جام باشگاه های جهان شد. در سال 2014 کارلتو روی نیمکت رئال مادرید به رکورد 51 پیروزی و یک رکورد جهانی دست یافت. همچنین کهکشانی ها زیر نظر آنچلوتی از سپتامبر 2014 تا ژانویه 2015 موفق به کسب 22 پیروزی پیاپی، زدن 80 گل و دریافت تنها 10 گل شدند.

 

اما حذف در فصل دوم از لیگ قهرمانان برابر یوونتوس مقدمات جدایی آنچلوتی را فراهم کرد و او بعد از دو فصل رئال مادرید را ترک کرد. کارلتو در ادامه هدایت تیم هایی چون بایرن مونیخ، ناپولی و اورتون را به عهده گرفت و بزرگترین موفقیت او فتح بوندسلیگا در بایرن مونیخ بود.

 

1607832

 

بی تردید مهم ترین دستاورد آنچلوتی در دوره اول حضور در رئال مادرید را باید فتح لیگ قهرمانان بعد از 11 سال دانست. اتفاقی که با برتری 1-4 برابر اتلتیکومادرید و گل خاطره انگیز سرخیو راموس در دقیقه 92 و در لیسبون رقم خورد. مراسم معارفه آنچلوتی فردا در شهرک رئال‌مادرید و با حضور فلورنتینو پرز انجام شده و در ادامه این سرمربی کنفرانس مطبوعاتی خود را برگزار خواهد کرد.

 

کارلو آنچلوتی در دوران حضور در رئال مادرید به داشتن رابطه خوب با بازیکنان بزرگ و مدیریت رختکن شهره بود و حالا مدیران این باشگاه امیدوار به تکرار این روند هستند. حضور پینتوس و داویده آنچلوتی (فرزند کارلتو) به عنوان دستیارهای او تقریبا قطعی شده و احتمالا یکی از بازیکنان سابق رئال مادرید نیز به کادر فنی این سرمربی ایتالیایی اضافه خواهد شد.

 

کارلو آنچلوتی بعد از قطعی شدن این انتقال در بیانیه ای کوتاه گفت: "من از حضور در باشگاه اورتون لذت می بردم، اما فرصتی غیرمنتظره برای من فراهم شد و فکر می کنم در حال حاضر این انتقال تصمیم مناسبی برای من و خانواده ام است. من به رئال مادرید ملحق خواهم شد."

 

کارلتو در ادامه در توئیتر خود نوشت: "من می خواهم از اورتون، بازیکنان و هواداران این تیم تشکر کنم که به من فرصت دادند تا هدایت این باشگاه فوق العاده و تاریخی را بر عهده گیرم. من تصمیم گرفتم که اورتون را ترک کنم، زیرا با رئال مادرید، تیمی که همیشه در قلب من بوده به دنبال یک چالش جدید هستم."

 

1607835

 

دیدگاه‌ها