کد خبر : 1759355 | 12 خرداد 1400 ساعت 16:27 | 173.7K بازدید | 11 دیدگاه

پس از بازگشت غیرمنتظره

7 تصمیم بزرگ کارلتو؛ مربی ایتالیایی در برزخ رئال

کارلو آنچلوتی در بدو بازگشت به رئال با چندین معضل دست به گریبان است و تصمیمات او می تواند مهم و تعیین کننده باشد.

7 تصمیم بزرگ کارلتو؛ مربی ایتالیایی در برزخ رئال

به گزارش "ورزش سه"، کارلو آنچلوتی سرمربی بزرگ و پرافتخار ایتالیایی شب گذشته رسما به عنوان جانشین زین الدین زیدان انتخاب شد. این دومین بار است که کارلتو هدایت باشگاه مادریدی را قبول می کند. او بین سال های 2013 تا 2015 با رئال به 4 جام از جمله لادسیما(دهمین قهرمانی رئال در چمپینزلیگ) دست یافت و اکنون این فرصت را دارد تا ماموریت نیمه تمامش یعنی فتح لالیگا را به سرانجام برساند اما این تنها چالش آنچلوتی در رئال نیست.

 

 

1608025

 

 

او  شب گذشته به عنوان سرمربی جدید رئال انتخاب شد و به خوبی می داند که چه کار بزرگ و دشواری پیش رو دارد و برای رسیدن به اهدافش در همین ابتدا باید تصمیمات مهمی اتخاذ کند.

 

در زیر به 7 چالش کارلتو در رئال اشاره خواهد شد:

 

 

1607999

 

 

ایسکو: این هافبک اهل مالاگا یکی از معضلات کنونی رئال مادرید است. بازیکنی که فصل قبل در ایده های زین الدین زیدان جایی نداشت و احساس می کند که ارزش های او در رئال نادیده گرفته شده است.

ایسکو قصد جدایی دارد و این را به سران باشگاه نیز اطلاع داده است ولی مشکل اینجاست که قیمت ایسکو نسبت به دو سال پیش کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. او تا 2022 قرارداد دارد ولی بازگشت آنچلوتی که دو سال خوب را با او داشت، ممکن است در تصمیم او تغییراتی ایجاد کند. ایسکو که در دو فینال از سه فینال لیگ قهرمانان بین 2016 تا 2018 بازیکن ثابت بود، می تواند همین تابستان با رقمی اندک برود یا اینکه کارلتو او را به تمدید متقاعد کند و زیر نظر او تبدیل به بازیکن ارزشمند سابق شود.

 

 

1589076

 

 

واران یا راموس: با پیوستن دیوید آلابا به رئال مادرید، اکنون هدف باشگاه تعیین کردن تکلیف رافا واران است. قرارداد مدافع فرانسوی سال 2022 تمام می شود و او برای تمدید، دستمزد بالایی می خواهد که در شرایط فعلی رئال توان پرداختش را ندارد.

واران 28 ساله می داند که این شاید آخرین فرصت او برای بستن قراردادی محکم و ایده آل از لحاظ مالی باشد و از یونایتد و پی اس جی نیز پیشنهاد بهتری دارد. اگر رئال با واران تمدید کند، جدایی سرخیو راموس تقریبا قطعی می شود و اگر واران تمدید نکند، رئال همین تابستان او را به فروش خواهد رساند و با سرخیو راموس وارد مذاکره جدی جهت تمدید قرارداد می شود.

اکنون این برعهده کارلتو است که از بین سرخیو راموس و رافا واران یکی را انتخاب کند. نباید فراموش کرد که درخشش و تحول شگفت انگیز ادر میلیتائو در مقطع پایانی فصل گذشته، تصمیم گیری در مورد واران و راموس را سخت تر نیز کرده است.

 

 

1608031

 

 

آنتونیو بلانکو و میگل گوتیرز: پس از پاندمی کرونا و ضرر اقتصادی بزرگ به رئال مادرید، نقش آکادمی باشگاه در تزریق بازیکنان باکیفیت به تیم اول، بیشتر از گذشته شده است. آنتونیو بلانکو و میگل گوتیرز دو بازیکنی بودند که در مقطع پایانی فصل قبل و پس از افزایش قابل توجه مصدومان، به تیم اول اضافه شدند و هر دو نیز راضی کننده نشان دادند.

به حصوص میگل که در بازی های پایانی تبدیل به مدافع چپ ثابت رئال شده بود. اگر آنچلوتی قبول کند، بلانکو ذخیره کاسیمیرو خواهد بود و میگل نیز ذخیره فرلاند مندی تا باشگاه مجبور به خرید بازیکنان جدید در این دو منطقه نشود. کارلتو باید در مورد ویکتور شوست، آریباس و ماروین پارک هم تصمیم گیری کند که به تیمی دیگر به شکل قرضی بروند یا در تیم اول حضور پیدا کنند.

 

 

1427151

 

 

بازیکنان قرضی

رئال مادرید لیستی بلندبالا از بازیکنانی دارد که قرضی برای تیم های دیگر بازی می کنند و تابستان باید بازگردند: خسوس وایه خو، رینیر ژسوس، بورخا مایورال، لوکا یوویچ، براهیم دیاز، مارتین اودگارد و دنی سبایوس، شاخص ترین شان هستند. از این بین شانس اودگارد و سبایوس برای ماندنی شدن بیشتر است و کارلتو البته باید در مورد همه این بازیکنان تصمیم گیری کند.

 

 

1585266

 

 

لوکا مودریچ با 36 سال سن نمی تواند همچون فصل گذشته در بیش از 40 بازی به صورت ثابت بازی کند و برای محافظت از او باید به وی استراحت بیشتری داد. دنی سبایوس و اودگارد می توانند هر دو جان تازه ای به خط میانی رئال بدهند. وضعیت بد مالی رئال اجازه هزینه بالا برای جذب هافبک را نمی دهد و حتی شاید از بین این دو، در نهایت باشگاه مجبور به فروش یکی شود. در نهایت باید دید کارلتو چه ارزیابی ای در این زمینه خواهد داشت.

 

 

1600779

 

 

مارسلو و یوویچ: رئال تصمیم گرفته تا هر دو را به فروش برساند. یوویچ با 60 میلیون یورو، قراردادی شش ساله و با درخواست مستقیم زیدان دو سال پیش جذب شد و زمستان گذشته قرضی به فرانکفورت بازگشت. او برای باشگاه آلمانی در فصل 19-2018 توانسته بود 28 گل بزند ولی در رئال ناامیدکننده کار کرد. ارزش او به 40 میلیون یورو افت کرده و 5 میلیون یورو خالص هم دستمزد می گیرد. رئال با 40 میلیون یورو حاضر به فروش ستاره صرب است. مارسلو هم با درخشش مندی و میگل گوتیرز، چاره ای جز جدایی ندارد.

 

 

1561962

 

 

گرت بیل و هازارد: هر دو جزو بزرگترین مشکلات فعلی رئال و البته کارلو آنچلوتی هستند. رئال مادرید رقمی نزدیک به 448 میلیون یورو برای پرداخت دستمزد 800 نفر از جمله بازیکنان، کارمندان و کادر فنی و ... پرداخت می کند و در این بین 60 میلیون یورو تنها متعلق به ادن هازارد و گرت بیل است. هر دو 30 میلیون یورو ناخالص دستمزد می گیرند.

وضعیت این دو البته متفاوت است. هازارد دو سال پیش با 130 میلیون یورو از چلسی جذب شد ولی به دلیل مصدومیت های متوالی عملکردی اسف بار داشته است. گرت بیل اما سال 2013 و همزمان با ورود آنچلوتی به رئال از تاتنهام به باشگاه مادریدی پیوست و مهره ثابت تیم زیر نظر کارلتو بود و بسیار خوش درخشید.

 

 

1608026

 

 

او از سال 2018 به تدریج نیمکت نشین شد و فصل گذشته را قرضی در تاتنهام بازی کرد و در مقطع پایانی فصل به فرم خوب خودش بازگشت. از قرارداد بیل با رئال یک سال باقیمانده و باید تابستان به مادرید برگردد. گفته می شود بیل پس از یورو 2020 قصد بازنشستگی دارد. تورنمنتی که در آینده هازارد هم می تواند تاثیرگذار باشد. باید دید کارلتو در مورد این دو بازیکن چه نظری خواهد داشت. او زمانی در رئال مثلث گرت بیل، کریم بنزما و رونالدو را در اختیار داشت اما حالا شرایط کاملا متفاوت است. کارلتو باید مثلث هجومی جدیدی را در رئال شکل بدهد.

 

 

1603958

 

 

جذب کیلیان امباپه: رئال برای پروژه جدید خود هر طور شده همین تابستان قصد جذب کیلیان امباپه ستاره پی اس جی را دارد ولی این بازیکن هنوز یک سال دیگر قرارداد دارد و در این مورد رئال نمی تواند دست بالا را داشته باشد.

در واقع باشگاه پاریسی باید به فروش امباپه راضی شود تا بتوان مذاکرات در مورد این انتقال را شروع کرد. اگر این مهم عملی نباشد، امباپه فصل بعد به عنوان بازیکن آزاد به رئال خواهد پیوست. او فعلا عزم جدی برای عدم تمدید قرارداد دارد. اگر امباپه تابستان به رئال ملحق شود، قطعا آنچلوتی می تواند ایده هایش را به بهترین شکل پیاده کند و مسئول به کارگیری سیستمی خواهد بود تا فوق ستاره فرانسوی بتواند در بالاترین سطح و کیفیت خود بدرخشد.

دیدگاه‌ها