کد خبر : 1759557 | 13 خرداد 1400 ساعت 18:36 | 10.8K بازدید | 1 دیدگاه

آسیا تحت کنترل مربیان کروات و ژاپنی

مربیان کره ای، ژاپنی و کروات نقش پررنگی در هدایت تیم های حاضر در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 دارند.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا از چند روز گذشته آغاز شده است و امروز نیز تیم ملی ایران در دیداری مهم به مصاف هنگ کنگ می رود و بحرین نیز به دیدار با کامبوج خواهد رفت.


در میان تیم های گروه سوم، ایران با سرمربیگری اسکوچیچ کروات، عراق با هدایت کاتانچ اسلوونیایی، بحرین با هلیو سوزای پرتغالی، هنگ کنگ با پاتلانینن از فنلاند و کامبوج نیز با کیسوکه هوندای ژاپنی به رقابت با یکدیگر می پردازند.

 

 

1608390

 


به طور کلی، 3 مربی کروات در این رقابت ها حضور دارند. بجز اسکوچیچ، سرمربیان هند و عمان نیز از این کشور هستند. ایگور استیماچ هدایت هندی ها را برعهده دارد و برانکو ایووانکویچ سرمربی سابق پرسپولیس نیز سرمربیگری عمان را در اختیار دارد.


سرمربیان ژاپنی، پرتعدادترین مربیان حاضر در این رقابت ها هستند. علاوه بر هوندا که مربی کامبوج است، هاجیمه موری یاسو نیز هدایت نائب قهرمان آسیا را برعهده دارد. ژاپنی ها در تیم های ملی سنگاپور، مغولستان و تایلند نیز نماینده ای دارند. تاتسوما یوشیدا، شوچی ماسه و آکیرا نیشینو به ترتیب هدایت تیم های ذکر شده را برعهده دارند.

 

 

 

1608388

 

 


نکته جالب اینکه 3 مربی از کره جنوبی نیز در این رقابت ها حضور دارند اما یک مربی از پرتغال هدایت تیم ملی این کشور را برعهده دارد. پائولو بنتو مربی معروف سرمربی کره ای هاست. هلیو سوزا مربی بحرین نیز دیگر فرد پرتغالی حاضر در این رقابت هاست.


سئو دونگ ووم مربی گوام، پارک هانگ سئو مربی ویتنام و شین تائه یانگ مربی اندونزی سه سرمربی اهل کره جنوبی هستند که در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 حضور دارند.

 

 

1608387

 


از کشورهای هلند، اسپانیا، انگلیس و ازبکستان نیز دو مربی در این مسابقات حضور دارند. وادیم آبراموف سرمربیگری ازبکستان را برعهده دارد و عثمان توشف نیز هدایت تاجیکستان را در دست دارد. فلیکس سانچز اسپانیایی هدایت قهرمان آسیا یعنی قطر را در اختیار دارد و هموطن او آندرس کاراسکو نیز مربی کویت است. 


دو سرمربی انگلیسی به نام های اسکات کوپر و جیمز دی نیز هدایت فیلیپین و بنگلادش را در دست دارند. برت فن مارویک و هموطن او یعنی مارتیک کوپمن، سرمربیان هلندی هستند که سرمربیگری امارات و مالدیو را در اختیار دارند.

 

1608389

دیدگاه‌ها