کد خبر : 1759576 | 13 خرداد 1400 ساعت 20:16 | 19.2K بازدید | 1 دیدگاه

‌چطور میزبانی دادی آقای شیخ سلمان؛ 

دست‌انداز المحرق مانع سخت‌تر از هنگ‌کنگ(عکس)

چمن ورزشگاه المحرق با شرایط بسیار بدی از ملی پوشان ایرانی و هنگ کنگی میزبانی می کند.

دست‌انداز المحرق مانع سخت‌تر از هنگ‌کنگ(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی در شرایطی اردوی چند روزه خود را در کیش برگزار کرد که خیلی ها در ابتدا به دلیل شرایط نامناسبی که این زمین داشت، با برپایی اردو در استادیوم المپیک جزیره مخالف بودند؛ با این حال اصرار دراگان اسکوچیچ برای برپایی اردو در جایی که آب و هوای مشابهی با کشور بحرین دارد، سبب شد تا ملی پوشان فوتبال ایران از روز پنج شنبه  هفته گذشته تا روز دوشنبه در کیش بمانند و تمریناتشان را دنبال کنند.

 

 

1608440

 


اسکوچیچ روز گذشته در نشست خبری بخش عمده ای از صحبت های خود را به شرایط زمین ورزشگاه المحرق اختصاص داد و از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست شرایط میزبانی بهتری را از بحرین تقاضا کنند.سرمربی کروات تیم ملی حتی پا را از این فراتر نهاد و تاکید داشت که تا به حال چنین زمینی ندیده است.

 

 

1608443

 

روز گذشته سرمربی کروات تیم ملی پیش از کنفرانس مسابقه از زمین چمن ورزشگاه المحرق بازدید کرد و تمام صحبت هایش در نشست خبری را به این موضوع اختصاص داد.

 


یک روز بعد از صحبت های اسکوچیچ حالا که یک نیمه از مصاف تیم ملی و بحرین را تماشا کردیم، می توانیم حرف های او را تصدیق کنیم و تعجب کنیم که چطور AFC و رئیس بحرینی اش شیخ سلمان و نمایندگانش که خودشان را مستقل می دانند، ورزشگاه المحرق را برای میزبانی در مرحله مقدماتی جام جهانی تایید کرده اند و حق میزبانی از ایران را در حالی که دو بازی مرحله رفت مقابل عراق و بحرین میهمان بوده به راحتی گرفته اند.

 

 

1608438

 


البته AFC قطعا پس از بازی می تواند دلایل پرشماری را برای گرفتن میزبانی از ایران و تایید زیرساخت های بحرین مطرح کند، ولی حداقل می توانیم از این موضوع مطمئن باشیم که حتی چمن ورزشگاه المپیک کیش، استادیوم شهر قدس، استادیوم دستگردی و بسیاری دیگر از استادیوم های ایران از ورزشگاه المحرق بحرین بهتر است و لازم نیست از ورزشگاه های با کیفیت کشور ایران نظیر آزادی، نقش جهان، امام رضا، فولاد آره نا و ... نام ببریم.


جواد خیابانی گزارشگر مسابقه نیز در آغاز نیمه دوم به شرایط بسیار بد ورزشگاه چمن المحرق پرداخت که نزدیک به نیم قرن سن دارد و با معیارهای عجیب AFC برای میزبانی برگزیده شده است؛ ورزشگاهی که حتی اگر بدبیانه نگاه کنیم، تلاش هایی برای بدتر شدن شرایط چمن آن هم انجام شده است.

 

1608441


تیم ملی شاید در دیدار هفته دوم برابر بحرین شرایط برابری در استفاده از امکانات مسابقه نظیر ورزشگاه محل برگزاری بازی داشته باشد، اما به استثنای دیدار برابر هنگ کنگ، در دو بازی دیگر برابر کامبوج و عراق نیز احتمالا باید منتظر اینگونه شیطنت های میزبان و سکوت AFC باشیم و این موضوع ضرورت رسیدگی هرچه بیشتر مسئولان فدراسیون فوتبال و مطالبه حق فوتبال ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیا و کشور بحرین را در کمترین زمان ممکن می طلبد.

 

نکته نگران کننده اینکه تیم ملی ایران باید دیدار بسیار حساس و تعیین کننده در صدرنشینی گروه را هم باید در ورزشگاه محرق طبق برنامه بازی کند و فدراسیون باید از همین حالا برای تغییر مکان برگزاری بازی به AFC اعتراض کند.

 

 

1608447

 

1608439

 

1608442


 

1608444

 

1608445

 

1608446

 

 

1608448

 

 

دیدگاه‌ها