کد خبر : 1759603 | 13 خرداد 1400 ساعت 22:14 | 73.1K بازدید | 14 دیدگاه

اتفاق غیرقابل انتظار در نتیجه قابل انتظار؛

دروازه ایران چگونه باز شد (عکس)

تیم ملی ایران در حالی سه بار موفق به باز کردن دروازه تیم هنگ کنگ شد که یک بار دروازه خود را مقابل این تیم باز شده دید.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران بعد از کش و قوس های بسیار برای برگزاری بازی های برگشت دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022 در گروه سوم راهی منامه بحرین شد. بر اساس برنامه بازی ها تیم ملی اولین بازی خود در منامه را امروز ساعت 19 به وقت ایران در برابر هنگ کنگ برگزار کرد و موفق شد این تیم را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

 

تیم ملی ایران با توجه به نیاز مبرمی که به کسب پیروزی در هر 4 دیدار خود دارد، بازی امشب مقابل هنگ کنگ را کاملا تهاجمی آغاز کرد و در طول 90 دقیقه، مالک مطلق توپ و میدان بود. کیفیت بد چمن ورزشگاه اما باعث شد تا ملی پوشان از اجرای کامل برنامه های تاکتیکی روی زمین باز مانده و سعی در به گل رسیدن از شوت های از راه دور و سانتر از جناحین داشته باشند.

 

 

1608522

 

 

با وجود این شرایط اما شاگردان اسکوچیچ یک بار در نیمه اول و دو بار در نیمه دوم موفق به باز کردن دروازه یاپ هونگ فای شد؛ دروازه بانی که تنها یک سیو قابل توجه در طول بازی داشت و با توجه به نمایش متزلزلی که داشت می توانست بیش از این ها دروازه اش باز شود.

 

تنها نکته منفی بازی با هنگ کنگ برای تیم ملی، گلی بود که از این تیم دریافت کردیم. شاگردان اسکوچیچ در شرایطی دروازه خود را مقابل هنگ کنگ باز شده دیدند که این تیم در طول 90 دقیقه جز صحنه گل، هیچ موقعیت خطرناک دیگری نداشت و علیرضا بیرانوند در کل بازی، بیکارترین بازیکن زمین بود.

 

 

1608521

 

 

با بررسی گل تیم هنگ کنگ متوجه یک غفلت بزرگ در خط دفاعی تیم ملی می شویم؛ غفلتی که بعد از گل اول (علی قلی زاده – دقیقه 23) هم تکرار شد اما در آن صحنه خوش شانس بودیم که ضربه بازیکن هنگ کنگ راهی به دروازه پیدا نکرد؛ این موقعیت بلافاصله بعد از گل اول تیم ملی برای تیم حریف به دست آمد و شاگردان میکا ماتی پاتِلاینن در حالی که ایرانی ها سرمست از گل اول بودند، روی یک حمله سریع اولین موقعیت خود را خلق کردند که ضربه مهاجم شان روی این موقعیت از دقت کافی برخوردار نبود.

 

بعد از گل سوم تیم ملی (کریم انصاری فرد – دقیقه 84) نیز همان اتفاقی که بعد از گل علی قلی زاده شاهد بودیم، رخ داد و هنگ کنگی ها بلافاصله بعد  از شروع بازی، یک موقعیت خطرناک روی دروازه ایران خلق کردند و این بار برخلاف نیمه اول توانستند آن را به گل تبدیل کنند.

 

 

1608520

 

 

درست یک دقیقه بعد از گل کریم، ارسال وونگ وای از جناح چپ زمین در حالی که کسی مزاحمش نبود و سمت راست خط دفاعی ایران را متئو الیوت بالاتر از شجاع خلیل زاده به هوا بلند شده و با ضربه سر زد که توپ پس از برخورد به تیرک افقی دروازه روی خط فرود آمد که در ادامه سیو وان تعویضی توپ را تبدیل به گل کرد.

 

این اتفاق غیرمنتظره که باعث به ثمر رسیدن اولین گل تاریخ فوتبال هنگ کنگ مقابل ایران در بازی های رسمی شد، می تواند یک تلنگر به موقع برای کادر فنی تیم ملی و مدافعان این تیم باشد چرا که در بازی حساس پیش رو مقابل بحرین و عراق که کار به مراتب دشوارتر خواهد بود، باز شدن دروازه به این سادگی می تواند دردسر ساز باشد.

 

 

1608523

دیدگاه‌ها