کد خبر : 1759619 | 13 خرداد 1400 ساعت 23:30 | 46.8K بازدید | 1 دیدگاه

بالاتر از عراق و ایران و با یک بازی بیشتر؛ 

بحرین با پیروزی پرگل به صدر رسید

شاگردان هلیو سوسا موفق شدند با هشت گل تیم فوتبال کامبوج را از پیش رو بردارند. نتیجه ای که البته در گل شماری به کمک این تیم نخواهد آمد.

به گزارش "ورزش سه"، دقایقی از اتمام بازی ایران و هنگ کنگ که در ورزشگاه محرق برگزار شد و با نتیجه 3 بر 1 تمام شد، نگذشته بود که قرمزپوشان بحرینی در استادیوم ملی مقابل کامبوج قرار گرفتند و خیلی زود روند گلزنی در این دیدار را شروع کردند.


گل اول بحرین خیلی زود شکل گرفت و در دقیقه 7 روی ارسالی از سمت راست خط دفاعی تیم سفیدپوش کامبوج به دست آمد و پس از اینکه توپ روی پای مهاجم این تیم که قصد داشت با شوتی سرضرب دروازه کامبوج را باز کند، ننشست و در ادامه کمیل الاسواد با یک شوت روی پای زیبا از پشت محوطه جریمه گل اول را به نام خودش ثبت کرد.


گل دوم میزبان روی چند اشتباه پی در پی بازیکنان تیم فوتبال کامبوج در دقیقه 45 شکل گرفت و محمد الرماحی با یک شوت نوک پای راست در شرایطی که دو بازیکن تیم حریف و گلر به او نزدیک می شدند، دروازه این تیم را برای دومین مرتبه باز کرد.

 

 

1608565

 


نیمه اول با همین نتیجه تمام شد و ثانیه هایی از نیمه دوم نگذشته بود که شاگردان هلیو سوسای پرتغالی به گل دوم بازی دست پیدا کردند. این گل روی یک پاس رو به جلوی کوتاه در محوطه جریمه به دست آمد و علی مدان با یک ضربه چیپ که از داخل محوطه جریمه با پای راست زده شد، گل سوم را به نام خودش ثبت کرد.


گل چهارم قرمزهای بحرینی روی یک ارسال از سمت چپ خط دفاعی کامبوج شکل گرفت و مدافع کامبوج با یک دفاع آمارتورگونه موقعیت را برای شوتزنی آل شیخ روی قوس محوطه جریمه ایجاد کرد و ضربه این بازیکن که فنی با بغل پای راست زده شد، به سمت چپ دروازه تیم میهمان رفت تا گل بعدی بحرینی ها در دقیقه 52 ثبت شود.


گل بعدی قرمزپوشان در دقیقه 65 ثبت شد و ارسالی از سمت راست خط دفاعی کامبوج، در شرایطی به گل تبدیل شد که کسئو سوکسلا دروازه بان کامبوجی ها این ارسال را به محوطه جریمه زد و علی مدان گل پنجم تیمش را با یک ضربه تمام کننده با پای چپ ثبت کرد.


ششمین گل تیم میزبان در دقیقه 71 باز هم روی نفوذ از سمت راست خط دفاعی کامبوج شکل گرفت و یک پاس رو به عقب بار دیگر کمیل الاسواد را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن هم از راه رسید و با یک ضربه بغل پا با پای چپ دروازه تیم کامبوج را برای ششمین مرتبه فرو ریخت.


سمت راست خط دفاعی کامبوجی ها جایی بود که پاشنه آشیل این تیم شده بود و اسماعیل عبدالطیف موفق شد در دقیقه 75 اینبار با ضربه سر روی یک ارسال از سمت چپ خط هجومی تیمش، دروازه تیم میهمان را فرو بریزد.


سرانجام آخرین گل بحرینی ها در این دیدار که آنها را با روحیه خوبی به مصاف سرنوشت ساز برابر ایران رساند، در دقیقه 94 توسط اسماعیل عبدالطیف باز هم روی یک ضربه سر و حمله ای به ثمر رساند که از سمت راست خط دفاعی کامبوج طراحی شده بود و با تعلل بازیکنان خط دفاعی تیم میهمان، در دهانه دروازه به مهاجم بحرینی ها رسید و او با یک ضربه سر مطمئن هفتمین گل تیمش را به ثمر رساند.


البته این پیروزی پر گل کمکی به بحرین در راستای افزایش تفاضل گل نخواهد کرد؛ چرا که به دلیل کناره گیری کره شمالی از رقابت های مقدماتی جام جهانی، تفاضل گلی که در مصاف با تیم های انتهای جدول به دست آمده محاسبه نخواهد شد و به احتمال فراوان کامبوج آخرین تیم گروه سوم مسابقات خواهد بود.

 

 

1608564

 


با این نتیجه بحرینی ها البته با یک بازی بیشتر نسبت به تیم ملی ایران خیلی زود توانستند 12 امتیازی شوند و علاوه بر پشت سر گذاشتن شاگردان اسکوچیچ، تیم ملی عراق را هم که با 11 امتیاز صدرنشین بود و در هفته ششم بازی ها استراحت می کند، بگیرد و با یک بازی بیشتر نسبت به ایران و عراق صدرنشین شود.


در حال حاضر تیم ملی بحرین با 12 امتیاز از 6 مسابقه صدرنشین گروه سوم مسابقات است و پشت سر این تیم عراق با 11 امتیاز از 5 مسابقه و سپس ایران با 9 امتیاز از 5 مسابقه حضور دارند. رده های بعدی گروه سوم را تیم های هنگ کنگ و کامبوج به نام خودشان زده اند که با انجام 6 مسابقه به ترتیب 5 و 1 امتیاز کسب کرده اند و می توان گفت شانسی برای صعود از گروه ندارند ولی نمایش آنها در تعیین سرنوشت گروه طی دو بازی آینده ای که پیش رو دارند، بسیار اثرگذار خواهد بود.


در هفته هفتم مسابقات تیم ملی ایران با  بحرین مصاف می دهد و عراق پس از استراحت در شروع دوباره مسابقات به مصاف کامبوجی می رود که مقابل شاگردان هلیو سوسا شب بسیار سختی را پشت سر گذاشت.

دیدگاه‌ها