کد خبر : 1759822 | 15 خرداد 1400 ساعت 13:31 | 24.2K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی نقاط قوت و ضعف شاگردان سوسا؛

بحرین مقابل ما چگونه بازی می‌کند؟

تیم فوتبال بحرین اگرچه با هلیو سوسا توانسته به انسجام تاکتیکی خوبی دست پیدا کند، اما این تیم نقاط ضعفی هم دارد که ‌احتمالا کادر فنی تیم ملی روی تمامی آنها کار کرده است.

بحرین مقابل ما چگونه بازی می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، روز دوشنبه 17  ام خردادماه یکی از حساس ترین مسابقات تیم ملی ایران در مسیر جام جهانی 2022 برگزار خواهد شد و شاگردان اسکوچیچ در استادیوم ملی بحرین به مصاف شاگردان هلیو سوسای پرتغالی می روند. جهانگیر محبی مربی ایرانی شاغل در فوتبال چین که سابقه همکاری با افشین قطبی در تیم های مختلف را دارد و در فولاد نیز حضور داشته، در گفتگویی با "ورزش سه" به تشریح تیم فوتبال فوتبال بحرین پیش از مصاف با تیم ملی ایران پرداخته است.

 

بازی با بحرین حتی در تهران هم سخت می‌شد
به نظر می رسد این تیم شبیه تیم های باشگاهی بازی می کند. بازی با اوکراین این تیم را دیدم. خیلی خوب هم برنامه ریزی کرده اند. هم دیداری که با مالزی داشته اند، در مسابقه آنها با هنگ کنگ کمک خواهد کرد و اوکراین را هم برای این انتخاب کردند که از نظر فیزیک بدنی و فوتبالشان خیلی شبیه ایران است. البته ما یک مقدار فانتری تر هستیم. مربی بحرین مربی خوبی است و این تیم در بازی های دوستانه خوب کار کرده و در سطح بالایی بازی کردند. این بازی حتی در تهران هم اگر برگزار می شد، خیلی فرق نمی کرد و بازی سختی بود و شباهتی به آن تیمی که از ایران 6 گل خورد ندارد.

 

نکات مثبت تیم ملی بحرین با سوسا
فکر می کنم سیستم بازی آنها 1-4-1-4 باشد و همان نفراتی مقابل ایران بازی کنند که در مقابل اوکراین بازی کردند. نکته مهم دیگر اینکه سعی می کنند از وسط زمین دفاع خواهند کرد و با پرس شدید بازی می کنند. اصلا عقب نخواهند رفت، چون می دانند ما بازیکنان خطرناکی نظیر آزمون و طارمی داریم؛ پس از وسط دفاع خواهند کرد. قطعا با 4 بازیکن دفاع ما را پرس خواهند کرد و سعی می کنند بازی ما را خراب کنند. سعی خواهند اجازه بازیسازی به 4 دفاع ما ندهند. وقتی صاحب توپ نیستند، سیستم 1-4-1-4 را خیلی خوب بازی می کنند. بازی تخریبی با فشار بالا انجام خواهند داد واز نظر فیزیکی فکر نمی کنم کم بیاورند. این ها نکات مثبت این تیم بود.

 

سه شیوه بحرین برای گلزنی به ایران
راه های رسیدن به گل آنها هم سه شیوه خواهد بود؛ یکی استفاده از ضدحملات؛ از دفاع به حمله و استفاده از شماره 10 تیم. دیگر راه استفاده از ضربات ایستگاهی است. نکته آخر که شاید خیلی مهم باشد، سعی خواهند کرد در زمین ما از اشتباهات خط دفاعی در بازیسازی استفاده کنند.

 

فضای بین خطوطشان خیلی زیاد است
فضای بین خطوط آنها خیلی زیاد است. یعنی درست 1-4-1-4 است ولی بازیکنی که جلوی تک هافبک دفاعی آنها بازی می کند، فضای باز زیادی در سمت چپ و راستش وجود دارد. در این شرایط بازیکنانی نظیر ترابی، جهانبخش، ترابی، قلی زاده و .. اگر در این فضا توپ بگیرند، می توانیم بین بازیکنان خودمان کارهای ترکیبی ایجاد کنیم و اگر مدافعین چپ و راست ما هم اضافه بشوند، می توانیم خیلی خطرناک باشیم و با پیدا کردن طارمی و آزمون گل بزنیم.

 

باید مدافعین چپ و راست به حمله اضافه شوند
نکته خیلی مهم به نظرم این است که باید دفاع راست و چپ ما بیشتر به حمله بیایند و فکر می کنم حاج صفی می تواند بازیکن مثبتی در این زمینه باشد. در سوی دیگر باید مراقب باشیم در ضدحملات و ضربات ایستگاهی غافلگیر نشویم. شانس در این مسابقه نصیب ما خواهد شد. ولی اگر همانطور که مقابل هنگ کنگ بازی کردیم، مقابل بحرین هم همینطور بازی کنیم، نتیجه نخواهیم گرفت. چون آنها آماده بازی کردن سیستم 1-4-1-4 هستند و در حمله 3-3-4 می شوند.


فاصله زیادی میان خطوطشان وجود دارد
 ما باید از فاصله های میان خطوط سه گانه آنها استفاده کنیم. به خصوص فاصله بین 4 دفاع آنها و هافبک دفاعی و فاصله میان هافبک دفاعی و چپ و راستش. باید از این فضا استفاده کنیم و عجله نداشته باشیم. باید مدافعین چپ و راست ما بالا بیایند و وینگرهای ما حرکت های به بیرون و به درون داشته باشند و از آنجا بازی بسازند. اینکه دل خوش کنیم به حرکات انفرادی برای فضاسازی و اینکه یک بر یک بردارند، کاری از پیش نخواهد رفت.

 

امیدوارم گرفتار ضدحملات نشویم
امیدوارم روی ضدحملات گرفتار نشویم، چون این تیم قطعا روی ضدحملات حساب باز کرده است. ضمن اینکه مقابل هنگ کنگ متوجه نشدیم که تیم ملی در انتقال از حمله به دفاع چگونه خواهد بود؛ اینکه پرس می کند؛ آیا کار تاکتیکی می کند یا سریع برمی گردند عقب و کار تاکتیکی می کنند. یکبار توپ آمد و گل شد. این مسائل را قطعا کار فنی می داند.

دیدگاه‌ها