کد خبر : 1759852 | 15 خرداد 1400 ساعت 15:54 | 50.2K بازدید | 3 دیدگاه

روزی که بحرین را دست کم گرفتیم

تیم ملی ایران دوشنبه به مصاف بحرین می‌رود و در این میان تجدید خاطره با بازی‌های دو تیم امری اجتناب‌ناپذیر است.

روزی که بحرین را دست کم گرفتیم

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که اکثر علاقمندان به فوتبال در ایران باخت به بحرین در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ را به عنوان یکی از تلخ‌ترین خاطره‌های فوتبالی خود معرفی می‌کنند اما بد نیست بدانید که تیم ملی ایران در آن بازی‌ها، در بازی رفت مقابل بحرین هم نتوانست از سد این تیم در ورزشگاه آزادی بگذرد تا آن بازی هم نقش مهمی در صعود عربستان به عنوان تیم اول و رفتن ایران به پلی‌آف داشته باشد.

 

ایران بازی رفت با بحرین را در حالی آغاز کرد که با بردن عربستان و عراق و تساوی مقابل تایلند، می‌توانست با پیروزی در دومین بازی خانگی خود، مرحله رفت را با ده امتیاز به پایان برساند. در حالی که انتظار می‌رفت بردن بحرین برای تیمی که عراق را در بغداد برده بود کار چندان سختی نباشد، اما نتیجه بازی مطابق انتظارات پیش نرفت. بلاژویچ تیم ملی را با ترکیب ابراهیم میرزاپور در دروازه، گل‌محمدی دفاع آخر، رحمان رضایی و افشین پیروانی دو دفاع یارگیر، پژمان جمشیدی  و مهدوی‌کیا در سمت راست، میناوند و نیکبخت در سمت چپ، مجاهد خذیراوی، علی کریمی، و علی دایی را به عنوان بازیکنان هجومی به زمین فرستاده بود. حضور جمشیدی و خذیراوی به عنوان بازیکنانی که در بازی‌های قبل در ترکیب اصلی قرار نداشتند سورپرایز ویژه بلاژویچ برای این بازی بود.

 

1608999

بحرین قبل از اینکه در منامه با بردن ایران راه صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ را برای ما دشوار کند، با این ترکیب در تهران و در روزی که سرمربی ایران این تیم را دست کم گرفته بود با ارائه یک بازی دفاعی یک امتیاز از ایران گرفت و دو امتیاز بازی خانگی ما به همین راحتی سوخت شد.

 

 

جریان بازی به نحوی پیش رفت که تیم ایران بدون بازیساز در ترکیب خود، نمی‌توانست فرصت‌های زیادی روی دروازه بحرین خلق کند با این حال پژمان جمشیدی و نیکبخت دو فرصت خوب از دست دادند و گل یحیی گل محمدی هم پذیرفته نشد. نیمه دوم بدتر از نیمه اول سپری شد و هر چه از زمان بازی گذشت بحرین اعتماد به نفس بیشتری برای بسته نگه داشتن دروازه‌اش پیدا کرد. ورود کریم باقری  به زمین  به جای پژمان جمشیدی از ابتدای نیمه دوم نیز باعث نشد تا تیم ملی بتواند راهی به دفاع چند لایه بحرین بیابد. در ادامه بلاژویچ علی سامره را هم به جای مهدوی‌کیا به بازی فرستاد و وقتی در دقیقه ۸۵ مهدی هاشمی‌نسب مدافع جایگزین مجاهد خذیراوی شد نا امیدی بلاژ از باز کردن دفاع بحرین و رو آوردن او به بازی هوایی را نشان داد. بدین ترتیب در روزی که بحرین را دست کم گرفته بودیم، دو امتیاز مهم را مقابل این تیم از دست دادیم تا در نهایت نیز با باخت در بازی برگشت مقابل بحرین و با فاصله دو امتیازی با عربستان، صدر را به این تیم واگذار کنیم. دو امتیازی که در بازی با بحرین از دست دادیم هر چند به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به عربستان نمی‌توانست حکم به صعود ایران دهد اما حداقل می‌توانست کاری کند که در بازی برگشت در منامه با یک تساوی هم به جام جهانی برویم و بازیکنان ایران با اطمینان و آرامش بیشتری در آن بازی حاضر شوند.

 

دیدگاه‌ها