کد خبر : 1760145 | 17 خرداد 1400 ساعت 14:04 | 9.6K بازدید | 3 دیدگاه

آرامش رمز موفقیت در مقابل بحرین

تیم ملی ایران تا ساعاتی دیگر در جدالی حساس به مصاف بحرین می‌رود.

آرامش رمز موفقیت در مقابل بحرین

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در حالی امروز به مصاف بحرین می‌رود که تجربه‌های به دست آمده از بازی‌های قبلی با این تیم نگرانی‌هایی را نسبت به بروز مسائل حاشیه‌ای و جنگ‌های روانی حریف ایجاد کرده است. جدال‌های ایران و بحرین غالبا با بروز عصبیت بازیکنان ایران در زمین همراه شده و حالا که شرایط این بازی از حساسیتی کم‌نظیر در بین بازی‌های تاریخ برخوردار است انتظار می‌رود دیگر اسیر بازی‌های روانی حریف نشویم.


در حالی که در اعطای میزبانی بازی‌های این مرحله به بحرین در حق ایران احجاف شده است اما باید با فراموشی این موضوع و حتی کنار گذاشتن بدبینی‌هایی که همواره نسبت به عملکرد داوران بازی‌های‌مان مقابل بحرین داشته‌ایم اجازه ندهیم که با روحیه شکننده پا به زمین بگذاریم. هر نوع پیش‌داوری در مورد عملکرد داوری در این بازی می‌تواند باعث شود تا عصبیت‌های ناگهانی و کنترل نشده کار دست‌مان دهد. آنچه از بازیکنان تیم ملی در جدال امروز انتظار می‌رود آرامش هم در نوع بازی و هم در رفتار با داور و بازیکنان حریف است. افتادن در دامی که احتمالا بحرینی‌ها سعی می‌کنند بر سر راه بازیکنان ما پهن کنند نتیجه‌ای جز کاهش تمرکز و افزایش احتمال بروز اشتباه ندارد.

 

جدا از این بازیکنان ایران باید خود را برای هر اتفاق در جریان بازی آماده کنند. توان روحی مقابله با خوردن گل اول و یا بازی تاخیری بحرینی‌ها از هر چیزی برای تیم ما و بازیکنانش مهمتر است. خوشبختانه بازیکنان تیم ملی از چنان تجربه و اعتماد به نفسی برخوردار هستند که تحت تاثیر اتفاقات بازی قرار نگیرند و خیلی زود بتوانند شکل تیمی منسجم خود را پیدا کنند. شاید بتوان گفت اگر تیم از لحاظ روحی آماده‌ی بازی و هر نوع اتفاقی در آن باشد بردن بحرین نیازی به کار تاکتیکی عجیبی نداشته باشد. بردن بحرین در وهله‌ی اول در گروی داشتن آمادگی و تمرکز روانی است. قرار نیست اجازه دهیم بحرین با روش‌های غیرفوتبالی و با حساب کردن روی عصبی کردن بازیکنان ما، از ما امتیاز بگیرد‌

 

دیدگاه‌ها