کد خبر : 1760159 | 17 خرداد 1400 ساعت 15:10 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

با از دست رفتن پیروزی در آذربایجان؛

وقتی فشار خون سوپرمکس بالا می‌رود! (عکس)

مکس ورستپن که از ترکیدن لاستیکش و از دست دادن پیروزی در گرندپری آذربایجان به شدت ناراحت بود، فاش کرد که وقتی از اشتباه لوییس همیلتون مطلع شده، در حال اندازه‌گیری فشار خونش بوده است.

وقتی فشار خون سوپرمکس بالا می‌رود! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، مکس ورستپن پس از پایان گرندپری آذربایجان و از دست رفتن پیروزی حتمی‌اش در پنج دور مانده به پایان مسابقه احساسات متنقاضی داشت. مکس تنها دقایقی با کسب پیروزی و افزایش فاصله امتیازی بین خودش و همیلتون که در رده دوم جدول قهرمانی راننده ها است، فاصله داشت که ترکیدن لاستیک سمت چپ عقب باعث شد تا ردبول شماره 33 در حادثه ای ترسناک و با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت اسپین شده و به دیواره پیست برخورد کند و مسابقه برای جوان جویای قهرمانی ردبول به پایان برسد.

ورستپن آسیب جسمی ندید اما شدت ناراحتی و عصبانیت او بی اندازه بود؛ مکس مطمئن بود که با توجه به فاصله چهار امتیازی که قبل از آذربایجان با همیلتون داشت، پیشتازی در رقابت های قهرمانی را از دست داده است.

 

1609515

 

1609508

 

1609510

 

1609519

 

1609521

 

1609522

 

1609507

 

1609450

 

1609513

 

1609514

 

تصاویر لگد زدن مکس به لاستیکی که ترکیدنش پیروزی را از چنگ او ربود و ناراحتی شدید این راننده جوان در راه رفتن به مرکز پزشکی اهمیت امتیازات از دست رفته این مسابقه را بیش از پیش آشکار می کرد.

 

نکته شایان توجه اینکه در اواسط مسابقه نیز دقیقا همین لاستیک روی ماشین لنس لسترول، راننده استون مارتین، نیز بدون دلیل ترکیده بود و تصادفی بسیار شدید را برای راننده جوان کانادایی رقم زد.

ردبول پس از تصادف مکس به رییس مسابقه اطلاع داد که آنها هیچ اخطاری مبنی بر احتمال پنچر شدن لاستیک روی سیستم های کنترلی خود دریافت نکرده بودند و از ریس کنترل خواستند تا با اعلام پرچم قرمز برای پیشگیری از رخ دادن اتفاق مشابه برای دیگر ماشین ها، اجازه تعویض لاستیک را به تمام تیم ها بدهند.

 

1609517

 

همیلتون اما در ری استارت مسابقه مرتکب اشتباهی عظیم و باورنکردنی شد؛ قهرمان هفت باره جهان که در ری استارت توانسته بود از سرجیو پرز پیشتاز نیز عبور کند، اشتباها سوییچی را روی فرمانش زد کرد که باعث شد ترمزها از کار بیفتند و در همان پیچ یک به جای پیچیدن مستقیم وارد مسیر انحرافی شد تا در نهایت مسابقه را در رده غیر امتیازی پانزدهم به پایان برساند.

 

ورستپن پس از مسابقه درباره تصادف غیرمنتظره خود گفت: "من تا همان لحظه آخر که یک دفعه به سمت راست کشیده شدم هیچ چیزی احساس نکردم. ضربه شدیدی بود. جای خطرناکی برای ترکیدن لاستیک بود. من خوبم اما ماشین چندان خوب نیست.

تا آن لحظه ما مسابقه واقعا خوبی داشتیم. ما کاملا کنترل کار را در دست داشتیم و آن چه که رخ داد خیلی ناامیدکننده بود. ما امتیازات زیادی را از دست دادیم و می توانستیم –در صورت پیروزی- فاصله خودمان را در رقابت های قهرمانی با مرسدس افزایش دهیم. خیلی نزدیک به پایان مسابقه بود و واقعا ناراحت کننده است."

 

1609523

 

تصادف مکس پرچم قرمز را به پیست آورد و در شروع مجدد استندینگ استارت در دستور کار قرار گرفت.

در ری استارت مسابقه همیلتون که از رده دوم و پشت سر سرجیو پرز، دیگر راننده ردبول، استارت زده بود برای لحظاتی به نظر می رسید که از پرز گذشته است اما در پیچ یک مستقیم رفت تا بعدا مشخص شود اشتباه خودش در بستن یک سوییچ و از کار انداختن ترمز ها به قیمت از دست رفتن امتیازاتی حیاتی که ممکن است قهرمانی را از او بگیرد، برای راننده مرسدس تمام شده است.

همیلتون که زیر فشار پرز مرتکب اشتباه شد، تا رده آخر مسابقه پایین رفت و در نهایت در بین شانزده ماشین باقی مانده در مسابقه پانزدهم شد تا هیچ امتیازی نگیرد. برای بدتر شدن وضعیت مرسدس، والتری بوتاس، دیگر راننده این تیم نیز دوازدهم شد تا حاکمین بلامنازع سال های اخیر فرمول یک، بدون حتی یک امتیاز از کابوس باکو راهی خانه شوند.

 

1609516

 

1609449

 

ورستپن می گوید که وقتی درباره اشتباه همیلتون شنید در مرکز پزشکی و تحت معاینه بوده است.

مکس گفت: "چکو روز فوق العاده ای داشت و هر دوی ما توانسته بودیم از ماشین هایی که لازم بود عبور کنیم و  زمان هایی که نیاز داشتیم را هم به ثبت رسانده بودیم.

ماشین واقعا خوب بود اما ما دو مسابقه در پیست های خیابانی داشتیم و حالا به پیست های معمولی بازمی‌گردیم و قبلا هم گفته ام که مرسدس در این پیست ها دوباره قدرتمند خواهد بود.

باید همچنان گوش به زنگ باشیم و به شدت تلاش کنیم و فشار بیاوریم. آنها هم ماشین خوبی دارند، هر چند همیشه این را نمی گویند. واقعا جای تاسف است چرا که من می خواستم فاصله ام با همیلتون را بیشتر کنم.

من باید به مرکز پزشکی می رفتم و وقتی روی تخت دراز کشیده بودم و آنها فشار خونم را اندازه می گرفتند، تلفنم ویبره کرد. کلی پیام گرفته بودم و بعد وقتی به من اجازه دادند که از مرکز پزشکی خارج شوم دیدم که لوییس در پیچ یک اشتباه کرده است."

 

1609511

 

1609448

 

پرز در نهایت توانست با پیروزی در گرندپری آذربایجان دومین پیروزی خود در فرمول یک را جشن بگیرد تا ردبول اکنون در صدر جدول قهرمانی تیمی فاصله ای 26 امتیازی با مرسدس در رده دوم داشته باشد.

سباستین وتل اولین پودیوم استون مارتین پس از بازگشت این برند به فرمول یک را کسب کرد و پیر گسلی از آلفاتائوری نیز سوم شد.

 

1609526

 

به این ترتیب در روزی که سرنوشت با هر دو راننده پیشتاز رقابت های قهرمانی شوخی‌اش گرفته بود، همه چیز در صدر جدول قهرمانی راننده ها بدون تغییر باقی ماند تا ورستپن و همیلتون در راند بعدی از نبرد جانانه این فصل در گرندپری فرانسه، همچنان تنها چهار امتیاز با یکدیگر فاصله داشته باشند.

 

 

 

دیدگاه‌ها