کد خبر : 1760306 | 18 خرداد 1400 ساعت 09:43 | 11.2K بازدید | 0 دیدگاه

در آستانه یورو؛

گفتگوی امباپه و فضانورد فرانسوی؛ دوست دارم به فضا بروم

کیلیان امباپه، ستاره PSG و تیم ملی فرانسه، شب گذشته با توماس پسکه، فضانورد فرانسوی، گفتگو کرده است.

گفتگوی امباپه و فضانورد فرانسوی؛ دوست دارم به فضا بروم

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه شب گذشته در گفتگویی ویدیویی با توماس پسکه که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی حضور دارد، شرکت کرد. امباپه در این گفتگو توضیح داد که فوتبال امروز هیچ چیز را به شانس واگذار نمی کند و به شکلی روز افزون متکی بر تحلیل و تجزیه اطلاعات و داده ها است.

 

1609793

 

در آستانه شروع مسابقات یورو 2020 که روز جمعه با بازی ایتالیا-ترکیه در رم آغاز خواهد شد، یوفا ترتیب دهنده این گفتگو بین امباپه و این فضانورد فرانسوی بود.

امباپه معتقد است که شغل هر دوی آنها شباهت هایی با هم دارد. ستاره فرانسوی گفت: "در پس هر موفقیتی حجم عظیمی از کار و تلاش، از خود گذشتی و همچنین خوش شانسی در یافتن آدم های درست در زمان درست وجود دارد."

ستاره PSG  تاکید کرد که گاهی حتی با وجود تلاش بسیار رویاهایی که فرد دنبال می کند به دست نمی آیند و لازم است که درباره این موضوع بیشتر صحبت شود چرا که بسیاری از مردم برای رسیدن به اهداف‌شان تلاش زیادی کرده اند و متاسفانه نتوانسته اند به آنها دست یابند.

 

1609795

 

پسکه از امباپه درباره نقش علم و اطلاعات در فوتبال پرسید و ستاره فرانسوی پاسخ داد که نقش علم و دانش در همه جای فوتبال قابل مشاهده و حی و حاضر است.

امباپه گفت: "می توانید بر اساس تست ها و نتایج کار ما را به صورت فردی بررسی کنید تا ببینید در یک فصل چقدر می توانیم پیشرفت کنیم. همچنین نظارت بر تغذیه و خواب هم هست. فوتبال امروزه هیچ چیز را به شانس واگذار نمی کند."

پسکه و امباپه حدود 20 دقیقه با یکدیگر صحبت کردند و در این میان سوالاتی از سر کنجکاوی نیز رد و بدل شد.

امباپه از فضانورد فرانسوی پرسید: "در فضا بودن چطوری است و چه احساسی دارد؟"

پسکه پاسخ داد: "خب احساسات زیادی وجود دارد. در ابتدا و هنگام پرتاب از زمین انگار سوار ترن هوایی هستید اما با 10000 برابر قدرت بیشتر! و بعد ناگهان آرامش از راه می رسد. می توانی شناور شوی، پرواز کنی، اشیا سنگین را بلند کنی... کمی شبیه به این است که انگار در رویا هستی."

امباپه که شیفته و مسحور صحبت های فضانورد شده بود وقتی دید پسکه در اتاق کار کلمبوس در ایستگاه فضایی شناور است و توپی نیز در کنار او در هوا معلق است، چندین بار تکرار کرد "دیوانه کننده است... دیوانه کننده است..."

 

1609797

 

ستاره فرانسوی همچنین ابراز تمایل کرد که روزی این تجربه را کسب کند: "من واقعا دوست دارم که به فضا بروم. در زندگی به جز فوتبال چیزهای دیگری هم وجود دارد. این تجربه ای فوق العاده می شود."

 

هنگام خداحافظی پسکه برای امباپه در مسابقات یورو آرزوی موفقیت کرد؛ فرانسه در نخستین بازی خود در یورو روز سه شنبه 15 ژوئن در مونیخ به مصاف آلمان خواهد رفت.

فرانسه امروز در آخرین دیدار تدارکاتی خود با بلغارستان بازی خواهد کرد.

 

 

دیدگاه‌ها