کد خبر : 1760334 | 18 خرداد 1400 ساعت 11:52 | 36.5K بازدید | 0 دیدگاه

لوکاس دینیه:

آنچلوتی می‌گفت اگر مهمانی رفتید من را هم دعوت کنید!

لوکاس دینیه، مدافع سابق بارسلونا، درباره مربیانی که با آنها همکاری داشته با اکیپ مصاحبه کرده و از کارلو آنچلوتی، سرمربی جدید رئال مادرید، به عنوان محبوب‌ترین مربی اش نام برده است.

آنچلوتی می‌گفت اگر مهمانی رفتید من را هم دعوت کنید!

به گزارش "ورزش سه"، لوکاس دینیه در فصلی که در اورتون و زیر نظر کارلو آنچلوتی پشت سر گذاشت، توانست اعتماد به نفس خود را بازیابد. فصل موفق او با هدایت آنچلوتی باعث شد تا این بازیکن اکنون در اردوی تیم ملی فرانسه آماده حضور در مسابقات یورو شود. مدافع فرانسوی در مصاحبه با اکیپ درباره بهترین مربیانی که در دوران بازی اش داشته صحبت کرده است و کسی که از همه بیشتر مورد علاقه دینیه است، کارلو آنچلوتی است.

رینیه همچنین درباره اسپالتی، لوییس انریکه صحبت کرد و می گوید که از بلان و والورده خاطرات خوبی ندارد.

 

سخت‌گیرترین سرمربی که بیشترین انتظار را از شما داد؟

رینیه: "به نظر من لوچیانو اسپالتی... سخت‌گیری ایتالیایی دارد! ما یک ساعت و نیم قبل از بازی تمرین می کردیم و یک ساعت و نیم بعد از بازی. برای بعضی سنگین بود اما من دوست داشتم. برای مدافع این واقعا مهم است. بعد از مدتی همه چیز در زمین اتوماتیک می شود. با خودتان می گویید اگر من این کار را نکنم مربی روز بعد در تمرین من را بیهوش خواهد کرد."

 

بهترین استراتژیست؟

رینیه: "آنچلوتی. او خیلی خوب حریف را آنالیز می کند و خیلی خوب بازی خوانی می کند. او سعی می کند تا در هر آخر هفته با بازیکنانی که در اختیار دارد هماهنگ و سازگار شود. آنچلوتی می تواند سیستم بازی‌اش را در یک دیدار در یک پلک بهم زدن عوض کند. و بالاتر از همه او می داند که این بسیار مهم است که برای بازیکنان توضیح دهد که چه می خواهد. خواسته های او خیلی راحت به بازیکنان منتقل می شود.

لوییس انریکه در بارسلونا هم خیلی در این زمینه خوب بود. ما فقط پنج یا 10 دقیقه درباره تاکتیک بازی صحبت می کردیم و دقیقا همان اتفاق در زمین بازی می افتاد. فوق العاده بود. همه خیلی محترمانه رفتار می کردند اما دستورات آنها بسیار صریح و مشخص بود.

در تمرینات او مثل داربستی که ساختمانی در حال ساخت را در بر می گیرد، ساختار ما را شکل می داد. او بررسی می کرد که آیا خطوط ما کارشان را به خوبی انجام می دهند و حرکات مورد نظرش راتوضیح می داد.

جلسات تمرین فیلمبرداری می شدند. برای آنچلوتی من پنج دقیقه ویدیوی تمرین را مرور می کردم و فقط همین. وقتی بازیکن هستید کار کردن با این مدل مربیان راحت تر است."

 

1609836

 

شوخ‌ترین سرمربی؟

رینیه: "آنچلوتی مرد خوبی است و می داند که چطور مقصودش را با شوخی به بازیکنان برساند. در طول دوران کرونا مثلا او نمی خواست که ما مهمانی بگیریم یا به مهمانی برویم. به ما گفته بود که بچه ها اگر قرار است مهمانی بگیرید من را هم دعوت کنید تا مراقب شما باشم."

 

1609838

 

کدام مربی زودتر از کوره در می رفت؟

رینیه: "اسپالتی خیلی پرشور است. ممکن است توی سر خودش بزند، سر همه داد بزند، کنار زمین حرکات عجیب و غریب بکند آن هم فقط به این خاطر که یک بازیکن به جای پاس رو به جلو به عقب پاس داده است!

او این چیزها را واقعا با شور و حرارت تجربه و زندگی می کند. بازیکنان او را می بخشند.

آنچلوتی هم خیلی پر شر و شور است اما او متفاوت است. آن تندخویی را ندارد. مطمئنا اسپالتی به سامپائولی نزدیک تر است."

 

1609842

 

کدام سرمربی بهتر انگیزه می دهد و سخنرانی می کند؟

رینیه: "مربیان من خیلی در سخنرانی خوب بوده اند، دشان یا آنچلوتی مثلا. آنها همیشه می توانند چیزهای کوچک و زیبایی را بیابند و به تو روحیه بدهند. من همیشه سخنرانی دشان قبل از فینال یورو 2016 را به خاطر خواهم داشت. او ویدیو کوتاهی از خانواده های ما درست کرده بود، یک چیز خارق العاده بود."

 

1609839

 

با کدام مربی درباره همه چیز می توانی صحبت کنی؟

رینیه: "با مارکو سیلوا یا آنچلوتی می توانیم درباره چیزهایی بیشتر از فوتبال صحبت کنیم. صبح ها آنچلوتی دوست داشت تا با ما قهوه بخورد. درباره هر چیزی که فکرش را بکنید حرف می زدیم. درباره اینکه روز قبل چه اتفاقاتی افتاده، در باره زندگی روزمره، درباره اینکه دخترم در بحبوحه شیوع کرونا به دنیا آمد... او و دستیارانش خیلی هوای من را داشتند، واقعا از من حمایت کردند و در کنارم بودند."

 

1609841

 

از کدام مربی نام نبردی؟

رینیه: "من از کسانی نام بردم که با هم ارتباط برقرار کردیم. با لورن بلان من هیچ ارتباط انسانی پیدا نکردم. با ارنستو والورده یک سال در بارسلونا بودیم و او هم تقریبا به همین شکل بود. آدمی نبود که خیلی اهل ارتباط بر قرار کردن باشد. در طبیعتش نبود. برای ارتباط برقرار کردن با لیونل مسی اما مجبور شد کمی تلاش کند. معلوم بود که انسان توداری است. در ابتدای کار باعث تعجب من شد."

دیدگاه‌ها