کد خبر : 1760497 | 19 خرداد 1400 ساعت 09:01 | 25.7K بازدید | 7 دیدگاه

مرحله مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی؛

توقف آرژانتین و پیروزی برزیل؛ ادامه یکه‌تازی سلسائو

دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی بامداد امروز ادامه یافت و در مهمترین دیدارها آرژانتین برابر کلمبیا دو امتیاز ارزشمند را از دست داد و برزیل برابر پاراگوئه پیروز شد.

توقف آرژانتین و پیروزی برزیل؛ ادامه یکه‌تازی سلسائو

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی آرژانتین بامداد امروز میهمان کلمبیا بود. آلبی سلسته در همان دقایق نخستین بازی و از روی یک ضربه آزاد به گل رسید. رودریگو دی پائول با ارسالی بلند توپ را به محوطه جریمه فرستاد و  کریستین رومرو با ضربه سر دروازه کلمبیا را باز کرد تا در دقیقه 3 بازی آرژانتین 1-0 جلو بیفتد.

تنها پنج دقیقه بعد لئوناردو پاردس برتری آرژانتین را دو برابر کرد و پس از دریبل زدن چندین بازیکن حریف در محوطه جریمه توپ را به تور دروازه دوخت تا در دقیقه 8 آرژانتین 2-0 از کلمبیا پیش بیفتد.

 

1610127

 

آرژانتین همچنان به حملات خود ادامه داد و روی ضربه لائوتارو مارتینز نزدیک بود گل سوم را نیز به ثمر برساند اما این اتفاق نیافتاد.

در نیمه دوم دو گل دیگر و این بار برای کلمبیا به ثمر رسید؛ اولی در ابتدای نیمه دوم و دومی در آخرین دقایق بازی. در دقیقه 50 روی خطای نیکلاس اوتامندی برای کلمبیا ضربه پنالتی اعلام شد و آگوستین مارچسین هم به سمت مخالف پرید تا روی ضربه لوییس فرناندو موریل فروتو بازی 2-1 شود.

 

1610124

 

در دقایق تلف شده بازی و در دقیقه 94 کلمبیا روی ضربه میگل بورخا گل دوم خود را نیز به ثمر رساند تا بازی با تساوی به پایان برسد و دو امتیاز ارزشمند برای آرژانتین از دست برود. هر چند این تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر همچنان بدون شکست باقی ماند.

 

برزیل نیز توانست پاراگوئه را با نتیجه 2-0 شکست دهد و همچنان با شش برد از شش بازی صدرنشین گروه باقی بماند. نیمار در دقیقه 4 بازی نخستین گل سلسائو را به ثمر رساند. این شصت و هفتمین گل ملی ستاره برزیلی بود و او تنها 10 گل دیگر با رکورد تاریخی پله فاصله دارد.

برزیل تیته از ابتدا قدرتمند ظاهر شد و خیلی زود توانست نتیجه دلخواه را در زمین بگیرد و نیمار با یک بغل پای ساده دروازه پاراگوئه را باز کرد.

 

1610129

 

یک ضربه ترسناک از راه دور از سوی عمر آلدرته، مدافع پاراگوئه، نزدیک بود که تنها چهار دقیقه بعد کار را به تساوی بکشاند اما ادرسون توانست به شکلی خیره کننده دروازه خود را بسته نگه دارد.

در نیمه دوم سرعت بازی کمی افت پیدا کرد هر چند نزدیک بود مارکینیوش گل دوم را در دقیقه 55 برای برزیل به ثمر برساند. ریچارلیسون هم فرصت گلزنی داشت که توسط پاراگوئه دفع شد.

در دقیقه 93 این پاکوئتا بود که توانست سه امتیاز این بازی را برای برزیل تضمین کرده و دروازه پاراگوئه را باز کند.

 

1610123

 

در دیگر دیدارهای صبح امروز در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 در آمریکای جنوبی اکوادور 1-2 از پرو شکست خورد، ونزوئلا و اروگوئه به تساوی 0-0 دست یافتند و شیلی و بولیوی نیز به تساوی 1-1 رضایت دادند.

 

به این ترتیب برزیل با شش پیروزی از شش بازی و با 18 امتیاز در صدر جدول این گروه است. آرژانتین با شش امتیاز کمتر و بدون شکست در رده دوم قرار دارد. اکوادور 9 امتیازی سوم است، اروگوئه و کلمبیا با 8 امتیاز چهارم و پنجم هستند. پاراگوئه، شیلی، بولیوی، ونزوئلا و پرو نیز در رده های ششم تا دهم قرار دارند.

دیدگاه‌ها