کد خبر : 1760975 | 21 خرداد 1400 ساعت 21:27 | 377.3K بازدید | 23 دیدگاه

ششمین پیروزی پیاپی برای اسکوچیچ و تیم ملی؛ 

ایران 10 - کامبوج 0؛ درخشش تیم سایه

شاگردان دراگان اسکوچیچ موفق شدند با کسب یک پیروزی پرگل صدر جدول گروه سوم مسابقات را از آن خودشان کنند.

ایران 10 - کامبوج 0؛ درخشش تیم سایه

به گزارش ورزش سه ، علیرضا جهانبخش (۱۶ - پنالتی)، شجاع خلیل زاده (۲۲)، مهدی طارمی (۲۷)، مدافع حریف (۳۲)، میلاد محمدی(۵۸)، مرتضی پورعلی گنجی(۶۳)، کریم انصاریفرد(۷۷)، کاوه رضایی(۸۰ و ۸۶) و مهدی قایدی(۸۴) برای تیم ملی گل زدند.

 

دور هفتم مرحله دوم مقدماتی جام جهان؛ ورزشگاه ملی بحرین ، تماشاگر: صفر
تیم داوری: کیم جونگ هیئوک (کره جنوبی)، کانگ دونگ هو (کره جنوبی) احمد مونس نادی الرواله(اردن)

 

ترکیب تیم ملی ایران مقابل کامبوج: 


امیر عابدزاده، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده( 46 مجید حسینی)، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی ( 46 کریم انصاری فرد)، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش (68 کاوه رضایی)، احمد نورالهی ( 46 میلاد سرلک)، علی قلی‌زاده ( 55 علی قلی زاده) و سعید عزت‌الهی.

 

سرمربی: دراگان اسکوچیچ 

 

ترکیب تیم ملی کامبوج مقابل ایران: 


کئو سوکسلا، کن چانسوفاک، سوئی ویسال، سامبات ( 52 بین)، سینگ چانتها (78 ساث)، کوچ سوکومفاک ( 46 نورون)، سوس سوهانا، سوکفنگ، روتانا، چنگ منگ

 

سرمربی: ریو هیروسه

 

 

شرح بازی:


شاگردان دراگان اسکوچیچ در شرایطی مقابل کامبوج قرار گرفته بودند که با کسب دو پیروزی در مصاف با هنگ کنگ و سپس بحرین، با خیال راحت به دیدار برابر کامبوج رسیدند و توانستند در یک بازی کاملا یکطرفه این تیم را با 10 گل از پیش رو بردارند. در این مسابقه که شاهد یک نمایش سراسر هجومی از بازیکنان تیم ملی بودیم، نیمه اول با گل های علیرضا جهانبخش، شجاع خلیل زاده، مهدی طارمی و درنهایت سور (مدافع کامبوج) با پیروزی 4 گله به پایان رسید؛ هر چند پنالتی ای که مهدی طارمی گرفت، با ضربه سعید عزت اللهی می توانست به گل پنجم بازی بدل شود که ضربه او با قدرت زیادی درست به وسط دروازه زده شد و پس از برخورد به تیرک افقی به زمین بازگشت. 


با شروع نیمه دوم اسکوچیچ سه تعویضِ همزمان را در ترکیب تیم ملی ایجاد کرد؛ تغییراتی که نمایش هجومی تیم را بهتر کردند و  6 گل در ادامه راه از راه رسید و چند گل دیگر هم می توانست به ثمر برسد که این اتفاق رخ نداد تا شاگردان اسکوچیچ با 10 گل برنده بازی شوند و صدر جدول گروه سوم را تا پیش از اتمام دیدار عراق و هنگ کنگ به نام خودشان بزنند. میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری فرد، کاوه رضایی (2 گل) و مهدی قایدی زننده گل های بعدی تیم ملی در مصاف با کامبوج بودند. تیم ملی با این پیروزی 15 امتیازی شد و حالا در انتظار نتیجه دیدار عراق و هنگ کنگ است.

 

شرح گل ها:

 

ایران 1 - کامبوج 0 (علیرضا جهانبخش- دقیقه 16): علیرضا جهانبخش در محوطه جریمه صاحب توپ بود که توسط مدافع حریف سرنگون شد و داور پنالتی گرفت. کاپیتان ایران جهانبخش پشت توپ ایستاد و ضربه را به سمت چپ زد و باوجود تشخیص خوب دروازه بان، این توپ تبدیل به گل شد.

 

1610948

 

ایران 2 - کامبوج 0 (شجاع خلیل زاده- دقیقه 22): علی قلی زاده پشت ضربه کرنر ایستاد و توپ را روی دروازه فرستاد و شجاع خلیل زاده با ضربه سر دیدنی دروازه کامبوج را برای دومین بار گشود.

 

1611005

 

ایران 3 - کامبوج 0 (مهدی طارمی- دقیقه 27): علیرضا جهانبخش توپ را از روی سر مدافعان کامبوج فرستاد و به مهدی طارمی رسید. مهاجم تیم ملی با ضربه سرضرب دروازه را گشود و ایران خیلی زود به گل سوم دست یافت.

 

1610952

 

ایران 4 - کامبوج 0 (گل به خودی- دقیقه 32): همان مدافعی که پنالتی را داده بود، این بار گل به خودی زد. میلاد محمدی بازیکن حریف را دریبل زد و توپ را از داخل محوطه جریمه روی دروازه فرستاد و روتانا سور به اشتباه دروازه خودی را گشود.

 

ایران 5 - کامبوج 0 (میلاد محمدی- دقیقه 57): مدافع چپ تیم ملی ایران وارد محوطه جریمه شد و ضربه را به سمت دروازه زد و گلر تیم ملی کامبوج دوباره مغلوب شد و نتوانست این توپ را هم مهار کند.

 

1610954

 

ایران 6 - کامبوج 0 (مرتضی پورعلی گنجی- دقیقه 63): تیم ملی دوباره روی یک ضربه کرنر به گل رسید و این بار مرتضی پورعلی گنجی بود که از تیر اول توپ را قطع کرد و تیم ایران را به گل رساند.

 

1611013

 

ایران 7 - کامبوج 0 (کریم انصاری فرد- دقیقه 77): برخورد مدافع کامبوج با مهدی قایدی در محوطه جریمه پنالتی گرفته شد و کاپیتان تیم ملی کریم انصاری فرد پشت توپ ایستاد و گل هفتم را وارد دروازه حریف کرد.

 

ایران 8 - کامبوج 0 (کاوه رضایی- دقیقه 80): ارسال صادق محرمی از سمت راست با پرش فوق العاده کاوه رضایی همراه شد و گل هشتم تیم ملی هم به ثبت رسید.

 

ایران 9 کامبوج 0 ( مهدی قایدی - دقیقه 84) مهدی قایدی که تا پیش از این گل که در دقیقه 84 به ثمر رسید، نمایش بسیار خوبی داشت و بارها هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داده بود، اینبار خودش با تکنیک نابی که دارد، با حرکتی در عرض خودش را به محوطه شش قدم حریف رساند و با یک شوت روی پای زیبا گل نهم را وارد دروازه کامبوج کرد.

 

1611006

 

ایران 10 - کامبوج 0 (کاوه رضایی- دقیقه 86):‌ پاس کریم انصاری فرد به مدافع کامبوج رسید اما او در اشتباهی ناباورانه توپ را به کاوه سپرد و گل دهم زده شد.

 

بهترین بازیکن زمین:


بدون شک مهدی قایدی شب بسیار خوبی را مقابل کامبوج سپری کرد. او که در دقیقه 56 به جای قلی زاده به زمین رفت، همه کار کرد. باشوی کوچک پس از 3 دقیقه یک پاس گل داد، سپس پنالتی گرفت و دوبار نیز انصاری فرد و کاوه رضایی را در موقعیت صد در صد گلزنی قرار داد ولی این دو پاس طلایی مهاجم بوشهری تیم ملی به گل ختم نشدند. گل قایدی به کامبوج، حکم همان خامه روی کیک را داشت و او قطعا شایسته دریافت عنوان بهترین بازیکن زمین بود.

 

اتفاق ویژه1 : 


شانزده بازیکن در ترکیب تیم ملی امشب به میدان رفتند که نیمی از آن‌ها موفق به گلزنی شدند.کاوه رضایی(2 گل) و مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، شجاع خلیل زاده، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، کریم انصاری فرد و مهدی قایدی هر کدام یک‌بار امشب گل زدند؛ یکبار هم بازیکن کامبوج گل به خودی زد.

 

اتفاق ویژه2:


در حالیکه انتظار می رفت برای این بازی تمامی ترکیب تیم ملی را بازیکنان ذخیره و نیمکت نشین تشکیل دهند اما در بازی با کامبوج برخی از بازیکنان کلیدی که مقابل عراق نیز به صورت ثابت به میدان خواهند رفت، از ابتدا در ترکیب تیم ملی به میدان رفتند. بازیکنانی نظیر مهدی طارمی، شجاع خلیل زاده، صادق محرمی، احمد نوراللهی، علی قلی زاده و... که به نظر می رسد برابر عراق هم در ترکیب ثابت باشند، استراحت نکرده و در زمین حضور داشتند.

 

در حاشیه:

 

* ایران در این جدال سه پنالتی به دست آورد که دو بار آن را کریم انصاریفرد و علیرضا جهانبخش به گل تبدیل کردند و یک پنالتی نیز توسط سعید عزت اللهی در لحظات پایانی نیمه اول از دست رفت.

* شجاع خلیل زاده بعد از بازگشت به تیم ملی و در شرایطی که از اولین حضورش با پیراهن تیم ملی 12 سال می‌گذشت، موفق به گلزنی شد.

* یکی از بازیکنانی که امشب فرصت فوق‌العاده‌ای برای گلزنی داشت، سعید عزت‌اللهی بود که در لحظات پایانی نیمه اول توپ را به تیرک افقی دروازه کوبید و نتوانست گلزنی کند.
* پیش از آن‌که کاوه رضایی به شکل دیدنی توپ را به زیرطاق دروازه کامبوج بکوبد و گل نشد، مهدی قایدی درخواست زیادی برای دریافت ضربه‌ای داشت اما نتوانست رضایی را قانع کرد.

* یکی از اتفاقات جالب بازی امشب، پوشیدن پیراهن شماره 11 توسط میلاد سرلک بود؛ سرلک که امشب اولین بازی ملی خود را تجربه می‌کرد، با شماره وحید امیری به زمین آمد و نمایش خوبی را هم از خود نشان داد.

دیدگاه‌ها