کد خبر : 1761021 | 22 خرداد 1400 ساعت 02:22 | 42.6K بازدید | 0 دیدگاه

عجیب‌ترین پنالتی مقدماتی جام جهانی

ویتنام با این سوت مشکوک در مسیر صعود(عکس)

یک پنالتی بحث‌برانگیز باعث پیروزی سرنوشت‌ساز ویتنام مقابل مالزی شد.

به گزارش "ورزش سه" ریوجی ساتو داور 44 ساله و ژاپنی نام‌آشنای فوتبال آسیا که تاکنون برای استقلال و فولاد در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قضاوت کرده، یکی از عجیب‌ترین پنالتی‌های تاریخ را در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا اعلام کرد و این سوت اشتباه او، سرنوشت جدال ویتنام و مالزی را تغییر داد و سه امتیاز را به ویتنامی‌ها هدیه کرد.

 

در هفته نهم رقابت‌های دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا، شب گذشته تیم‌های ملی ویتنام و مالزی در ورزشگاه آل مکتوم دبی امارات به مصاف یکدیگر رفتند؛ ویتنامی‌ها با توجه به پیروزی قابل پیش‌بینی امارات در بازی همزمان مقابل اندونزی نیازمند کسب سه امتیاز مسابقه با مالزی بودند تا صدرنشینی گروه G را در تصرف خود پیش از جدال سرنوشت‌ساز هفته پایانی حفظ کنند.

 

نیمه اول با برتری ویتنامی‌ها و گلزنی ان گوین به پایان رسید؛ با شروع نیمه دوم بازیکنان تیم ملی مالزی تلاش زیادی برای رسیدن به گل کردند تا این‌که سرانجام اعلام ضربه پنالتی به سود این تیم در دقیقه 71 همراه با گلزنی گیلیرمی شد تا بازی به تساوی کشیده شد و این نتیجه باعث می‌شد تا اماراتی‌ها با تفاضل گل بهتر نسبت به ویتنام با 15 امتیاز به صدر جدول گروه G بروند.

 

در دقیقه 82، وان توآن مهاجم تعویضی به شکل عجیبی خود را درون محوطه جریمه به زمین انداخت، در شرایطی که هیچ برخورد میان او و مدافع تیم ملی مالزی شکل نگرفت اما ریوجی ساتو داور ژاپنی مسابقه این سرنگونی مهاجم ویتنام را پنالتی تشخیص داد و کمک‌های هم‌وطن او نتوانستند در این زمینه کمکی به داور بازی داشته باشند تا یک پنالتی عجیب و باورنکردنی به ویتنام هدیه شود.

 

1611148

 

1611149

 

1611150

 

پنالتی که های کو انگوک توانست آن را به گل تبدیل کند و بار دیگر ویتنامی‌ها را پیروز مسابقه کند و تا پایان بازی، بازیکنان مالزی موفق به بازگرداندن نتیجه نشدند تا با تصمیم جنجالی و باورنکردنی داور ژاپنی مسابقه، سه امتیاز به ویتنام برسد و آن‌ها با 17 امتیاز صدرنشین گروه G شوند و در این شرایط خود را مهیای مصاف هفته پایانی مقابل امارات کنند. مسابقه‌ای که می‌تواند سرنوشت صعودکننده مستقیم از این گروه را تعیین کند و هم‌چنین نتیجه آن، در جدول تیم‌های برتر دوم بسیار حائزاهمیت است.

 

ابعاد این تصمیم جنجالی داور ژاپنی مسابقه احتمال دارد نه تنها باعث از دست رفتن یک تساوی برای مالزی و صدرنشینی ویتنام در این گروه شود، بلکه می‌تواند معادلات صعود تیم‌های برتر دوم را در آخرین هفته رقابت‌های مقدماتی تغییر دهد و باید دید واکنش کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به این اشتباه غیرقابل باور ریوجی ساتو چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها