کد خبر : 1761040 | 22 خرداد 1400 ساعت 10:02 | 172.3K بازدید | 3 دیدگاه

در شب توقف شیرین اردن؛

کادوی بزرگ خالد‌ الرشیدی به تیم ملی ایران (عکس)

دیدار حساس تیم های اردن و کویت با تساوی بدون گل به پایان رسید، نتیجه این دیدار برای تیم ملی فوتبال ایران هم بسیار اهمیت داشت.

به گزارش "ورزش سه"، تیم های کویت و اردن در یکی از حساس ترین بازی های شب ماقبل پایانی دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 به مصاف هم رفتند؛ این دیدار از اهمیت بسیار بالایی برای تیم ملی فوتبال ایران برخوردار بود چرا که اگر شاگردان اسکوچیچ موفق به شکست عراق نشوند، باید در جدول تیم ‌های دوم مسیر صعود را جستجو کند و اردن نیز یکی از رقبا در جدول خواهد بود.

 

با توجه به شرایط گروه دوم، اردن برای صعود نیاز به کسب پیروزی در یکی از دو دیدار باقی مانده خود داشت؛ دو دیداری که باید مقابل کویت و استرالیا انجام می داد و با توجه به سختی بازی آخر، پیروزی مقابل کویت می توانست آنها را با خیالی آسوده راهی بازی پایانی کند. این اتفاق اما رخ نداد و بازی دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

کویت که شانس بسیار کمی برای صعود از گروه خود داشت، در زنده نگه داشتن همین شانس کم هم ناکام بود اما با متوقف کردن اردن، کمک زیادی به تیم ملی ایران کرد. البته کویتی ها در این دیدار بد شانس هم بودند. داور بازی در نیمه اول یک صحنه مشکوک را برای آنها پنالتی نگرفت در حالی که طبق تصاویر به نظر می رسد که توپ در داخل محوطه جریمه به دست بازیکن اردن برخورد کرده و می توانسته پنالتی باشد.

 

1611191

 

اردن و کویت که هر دو به دنبال پیروزی بودند با فرا رسیدن دقایق پایانی، تلاش خود را دو چندان کردند و همین مساله به جذابیت کار افزود. در حالی که چند ثانیه به دقیقه 90بازی باقی مانده بود حمزه الدردور، مهاجم باتجربه اردنی ها با یک فرار دیدنی در موقعیت تک به تک با خالد الرشیدی قرار گرفت. او می توانست با گل کردن این توپ، اردن را در یک قدمی صعود قرار دهد اما دروازه بان کویت با یک عکس العمل دیدنی مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد؛ سیوی که بیش از کویت برای ایرانی ها شیرین بود.

 

1611192

 

البته یک دقیقه بعد از این صحنه، کویتی ها می رفتند که دروازه اردن را باز کرده و سیو خالد را تکمیل کنند اما فرار چند ده متری بدر المتاوا 36 ساله که می رفت او را در موقعیتی خطرناک قرار بدهد با خطای واضح سالم العجالین مواجه شد و این بازیکن با متوقف کردن مهاجم حریف، کارت زرد را به جان خرید تا مانع از تک به تک شدن او با دروازه بان تیمش شود.

 

1611193

 

به این ترتیب نه کویت در این دیدار به گل رسید و نه اردن و آن چه ماند، سیو مهم خالد الرشیدی، دروازه بان کویتی ها در واپسین دقایق بازی بود که باعث پریدن 2 امتیاز مهم از کف اردنی‌ها شد. دروازه بان کویت در پایان بازی گفت: "این یک مسابقه سرنوشت ساز بود ولی آنها با تجربه بالاتری که نسبت به ما داشتند توانستند بر عملکرد خوب مان غلبه کنند و اتفاقاتی در بازی رخ داد که خارج از تصورات کادر فنی مان بوده و در نتیجه بسیار تاثیر گذار بود."

دیدگاه‌ها