کد خبر : 1761053 | 22 خرداد 1400 ساعت 10:50 | 27.3K بازدید | 2 دیدگاه

6 نفر؛ 6 شانس مدال و رویاهایی که در سر دارند

نفر به نفر تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک

ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد ایران بدون اینکه سورپرایز خاصی نسبت به پیش بینی های روزهای اخیر داشته باشد، اعلام شد.

نفر به نفر تیم ملی کشتی آزاد ایران در المپیک

به گزارش "ورزش سه"، غلامرضا محمدی و همکارانش در تیم ملی کشتی آزاد روندی نسبتا منطقی را برای انتخاب نفرات اعزامی به المپیک توکیو در نظر گرفتند؛ به شکلی که در هر 6 وزن یا انتخابی به صورت داخلی انجام شد و یا در مسابقات بین المللی مدعیان به صورت غیرمستقیم با هم به رقابت پرداختند.


امروز با اعلام رسمی سایت فدراسیون کشتی این 6 نفر به عنوان آزادکاران ایرانی حاضر در المپیک توکیو معرفی شدند: رضا اطری، مرتضی قیاسی، مصطفی حسین خانی، حسن یزدانی، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع.
بد نیست نگاهی به سابقه قبلی و شرایط این روزهای این 6 کشتی گیر بیاندازیم:


رضا اطری؛ سبک وزن پرنوسان
برای وزن 57 کیلوگرم کادرفنی بین دو کشتی گیر انتخابی برگزار کرد و در نهایت رضا اطری بود که با شکست رحمان عموزاد توانست خودش را صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک کند. اطری که خودش در مسابقات جهانی 2019 با قرار گرفتن در جایگاه پنجم سهمیه را کسب کرده بود، تا به حال مدال جهانی کسب نکرده و البته در مسابقات لهستان نیز اخیرا ناامید کننده ظاهر شد. اطری جانشین حسن رحیمی شده که در المپیک ریو به مدال برنز رسیده و باید با آنالیز رقبا و شاید تغییر تاکتیک خود در همین زمان کوتاه باقی مانده، خودش را برای رفتن روی سکوی المپیک آماده کند. 

 

1611215


مرتضی قیاسی؛ می تواند پدیده باشد
در وزن 65 کیلوگرم اگر یک سال قبل می خواستیم مدعیان حضور در المپیک را نام ببریم، شاید مرتضی قیاسی در بین سه نفر اول هم قرار نداشت. با این حال قیاسی با عملکرد خوب خود در لیگ برتر و مسابقات قهرمانی آسیا، کادرفنی را به این فکر وا داشت که بین او و امیرمحمد یزدانی که سهمیه را کسب کرده بود، مسابقه انتخابی برگزار کند. قیاسی که حسابی آماده و پرانگیزه است، با ضربه کردن یزدانی خودش را به عنوان نفر نهایی این وزن معرفی کرد. حالا برخی از او به عنوان پدیده احتمالی کشتی ایران در المپیک نام می برند. 

 

1611213


مصطفی حسین خانی؛ باتجربه با رقبایی دشوار
وزن 74 کیلوگرم المپیک با وجود حضور ستاره های کشتی آمریکا و روسیه، یک وزن دشوار برای کسب مدال به حساب می آید. مصطفی حسین خانی که شاید باتجربه ترین کشتی گیر تیم اعزامی به حساب می آید، با قهرمانی در تورنمنت لهستان خودش را بار دیگر ثابت کرد و یونس امامی جوان را پشت سر گذاشت. حسین خانی که شاید دیگر شانس حضور در المپیک را پیدا نکند، خوب می داند ایران 5 سال قبل در این وزن توسط حسن یزدانی به مدال طلا رسیده و او کار دشواری در پیش دارد. برنز جهانی که حسین خانی در کارنامه دارد، پشتوانه او برای رفتن روی سکوی المپیک خواهد بود.

 

1611217


حسن یزدانی؛ به امید یک طلای دیگر
بدون شک پرامیدترین کشتی گیر اعزامی و حتی شاید پرامیدترین ورزشکار اعزامی ایران به المپیک توکیو حسن یزدانی باشد. این کشتی گیر وزن 86 کیلوگرم ایران که با شکست کامران قاسمپور از چند ماه قبل خودش را صاحب دوبنده تیم ملی دانست. البته که به نظر می رسد هیچ کشتی گیری در المپیک نمی تواند مانع تکرار مدال طلای حسن یزدانی در توکیو باشد؛ به جز دیوید تیلور آمریکایی که یل جویبار برای شکست او نیز برنامه خواهد داشت. 

 

1611216


محمدحسین محمدیان؛ پرامید بین غول های جهان
پسر عسکری محمدیان حالا می خواهد جا پای پدرش گذاشته و در المپیک مدال اور باشد. او که با پشت سر گذاشتن مدعیانی همچون علیرضا کریمی و علی شعبانی توانست خودش را به عنوان صاحب دوبنده تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم معرفی کند. او حالا باید به جنگ غول های بزرگ کشتی آزاد جهان یعنی کایل اسنایدر و عبدالرشید سعداله یف برود. محمدیان با اینکه این رقبای سخت را در پیش دارد، اما نشان داده که می تواند در جهان کشتی بزرگی کند. او 4 سال به خاطر دوپینگ از کشتی دور بود و در بازگشت خیلی خوب توانست خود را به عنوان نفر اول وزن 97 کیلوگرم معرفی کند.

 

1611218


امیرحسین زارع؛ هرکول آملی به دنبال بزرگی کردن در توکیو
یکی از پدیده های کشتی ایران در سال های اخیر امیرحسین زارع بوده که با شکست دادن گنو پتریاشویلی، قهرمان گرجستانی کشتی آزاد جهان نام خودش را بر سر زبان ها انداخت. این کشتی گیر آملی که توانست با قهرمانی در لهستان خودش را به عنوان نفر نهایی وزن 125 کیلوگرم معرفی کند، با جسارت بالا و انگیزه و روحیه جوانی خود می تواند یکی از مدال آوران ایران در المپیک توکیو باشد.

 

1611219

دیدگاه‌ها