کد خبر : 1761117 | 22 خرداد 1400 ساعت 15:57 | 7.8K بازدید | 2 دیدگاه

تعهدات سنگین مالی، بحران تیم های عربستانی

تیم های لیگ حرفه ای عربستان در مجموع نزدیک به 167 میلیون دلار تعهدات و بدهی های مالی دارند که به یک بحران تبدیل شده است.

تعهدات سنگین مالی، بحران تیم های عربستانی

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه ریاض عربستان نوشت که روز گذشته کمیته بهره وری مالی باشگاه های ورزشی در عربستان، کل تعهدات مالی قابل پرداخت تا 30 آوریل 2021 میلادی را برای باشگاه های لیگ جام حرفه ای شاهزاده محمد بن سلمان را اعلام کرد که مجموعاً 167 میلیون دلار یا حدود 627 میلیون ریال سعودی بود.


الاتحاد با تعهدات مالی به میزان 37 میلیون دلار در صدر باشگاه های سعودی قرار گرفت در حالی که این مبلغ برای باشگاه النصر 36 میلیون دلار بود و تیم الاهلی نیز با 33 میلیون دلار در رده سوم باشگاه های بدهکار قرار گرفت، الشباب با 18میلیون دلار چهارم شد، الوحده باشگاه پنجم بدهکار با 14 میلیون دلار و باشگاه الهلال با 6 میلیون دلار سعودی ششم شدند.


این تعهدات اعلام شده توسط کمیته بهره وری مالی شامل موارد مربوط به کلیه فعالیتها در باشگاه‌های لیگ حرفه ای عربستان است، مشروط بر اینکه برنامه ای برای حقوق و دستمزد در نظر گرفته نشده باشند. در صورتی که باشگاه‌های بدهکار این تعهدات را انجام دهند، گواهی صلاحیت مالی را دریافت می کنند که مهلت انجام آن در تاریخ 21 آگوست 2021 به پایان می رسد.


فصل گذشته تیم هایی نظیر النصر به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود، گواهی صلاحیت مالی را دریافت نکرد و این تیم از پنجره نقل و انتقالات زمستانی محروم شد و به همین دلیل آنها مجبور شدند تا جلال الدین ماشاریپوف بازیکن جدید خود را به تیم شباب الاهلی امارات قرض دهند.

دیدگاه‌ها