کد خبر : 1761304 | 23 خرداد 1400 ساعت 13:59 | 279.4K بازدید | 12 دیدگاه

متمرکز و در سه مرحله - در انتظار پاسخ فیفا

نسخه جدید مسابقات انتخابی جام جهانی در آسیا

روزنامه اماراتی الاتحاد از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نحوه برگزاری مرحله اصلی مقدماتی جام جهانی خبر داد.

نسخه جدید مسابقات انتخابی جام جهانی در آسیا

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه الاتحاد خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال این است تا مرحله سوم و پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 را به صورت متمرکز برگزار کند و از طرف دیگر منابع این روزنامه تأیید کرده اند که فیفا خواستار پایان مسابقات مقدماتی و تعیین تیم های راه یافته به جام جهانی در نوامبر آینده است.


این روزنامه نوشته است در قرعه کشی که قرار است 3 تیر ماه برگزار شود، 12 تیم در دو گروه 6 تیمی حضور خواهند یافت. تیم های اول و دوم به صورت مستقیم راهی جام جهانی می شوند و تیم های سوم دو گروه نیز در دیداری به مصاف هم می روند که برنده آن بازی در ماه مارس به مصاف تیمی از منطقه کونکاکاف می رود.


از آنجایی که جام ملت های عربی در ماه دسامبر برگزار می شود، به همین دلیل این تورنمنت فشردگی برگزاری بازی های مختلف در قطر را افزایش داده است و همین مسئله منجر به آغاز رایزنی ها برای چینش نحوه برگزاری مسابقات مقدماتی جام جهانی شده است.


این روزنامه مدعی شده که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد رقابت ها را در دو یا سه مرحله زمانی و به صورت متمرکز برگزار کند. به این ترتیب که در دور اول هر تیم 4 بازی خود را انجام دهد، در دور دوم نیز تیم های با برگزاری 4 بازی، شمار دیدارهایشان را به 8 مسابقه می رسانند و 2 بازی باقیمانده نیز در دور سوم و نهایی برگزار شود.


البته پلن B کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزاری مسابقات در دو مرحله و به صورت رفت و برگشت است که در نهایت AFC منتظر پاسخ نهایی از سوی فیفا است تا نحوه برگزاری این مسابقات را به صورت رسمی اعلام کند. دلیل این امر این است که این مسابقات مقدماتی مستقیماً به فدراسیون بین المللی فوتبال مربوط می شود و درخصوص جام ملت های آسیا نیست و به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی تواند به تنهایی در این خصوص تصمیم گیری کند.


همچنین گفته می‌شود فدراسیون کشورهای چین، استرالیا و ژاپن خواستار بررسی پیشنهاد برگزاری مسابقات به صورت متمرکز و در دو مرحله رفت و برگشت شده‌اند. یکی از این پیشنهادات برگزاری مسابقات رفت در غرب قاره و مسابقات برگشت در شرق آسیاست. همچنین در صورتی که بازی‌ها در سه مرحله برگزار شود میزبان مرحله سوم با قرعه‌کشی انتخاب خواهد شد.

دیدگاه‌ها