کد خبر : 1762082 | 27 خرداد 1400 ساعت 12:52 | 163.4K بازدید | 27 دیدگاه

اخراج کاتانچ، تاوان باخت به تیم اسکوچیچ

ایران، کی‌روش را سرمربی عراق می‌کند؟

با اعلام رسانه های عراقی، سرکو کاتانچ سرمربی تیم ملی این کشور پس از شکست برابر ایران، از هدایت عراقی ها برکنار شد.

ایران، کی‌روش را سرمربی عراق می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"، شکست مقابل ایران برای مدیران عراقی و هواداران تیم ملی این کشور سخت تمام شده و حالا رسانه های این کشور به نقل از منابع آگاه از فدراسیون فوتبال عراق خبر می دهند سرکو کاتانچ سرمربی اسوونیایی این تیم به پایان کار خود نزدیک شده و او از هدایت شیرهای بین النحرین اخراج شده است.


سرکو کاتانچ که پیش از این سابقه هدایت تیم های ملی اسلوونی، امارات و مقدونیه را در کارنامه داشت، در سپتامبر 2018 هدایت تیم ملی عراق را برعهده گرفت. او به طور کلی 25 بازی سرمربی عراق بود و میانگین 1.96 امتیاز را در هر بازی به دست آورد.

 

1613146


کاتانچ پس از قبول هدایت عراق، تنها تیم مطرحی که با آن روبرو شد، آرژانتین بود. او در اولین تجربه مربیگری عراق مقابل این تیم با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و طی این مدت تنها با تیم های آسیایی و بعضا عربی و آفریقایی از جمله تونس روبرو شد. با این وجود، او آمار خوبی از خود بجا گذاشت ولی از هدایت عراقی ها کنار گذاشته شد.

 


او در نخستین دیداری که هدایت عراق را برعهده داشت، در یک دیدار دوستانه مقابل آرژانتین شکست خورد و در ادامه تنها در دو بازی برابر قطر و تونس متحمل شکست شده بود تا اینکه سه شنبه گذشته نیز پس از 19 بازی شکست ناپذیری، با تک گل سردار آزمون مغلوب شاگردان دراگان اسکوچیچ شد.


او در 14 بازی از 25 مسابقه ای که مربی عراق بود، به برتری دست یافت و در 7 دیدار نیز به تساوی رسید. با وجود این نتایج خوب و قابل قبول، اما کمیته عادی سازی فدراسیون فوتبال عراق که وظیفه تصمیم گیری در قبال مسائل فوتبالی این کشور را برعهده دارد، تصمیم گرفت تا با پایان قرارداد کاتانچ، اقدام به تمدید آن نکند و این مربی از تیم ملی عراق جدا شود.

 

1613145


در رقابت های جام ملت های آسیا 2019، کی روش و کاتانچ در جریان دیدار ایران و عراق بارها با یکدیگر به مجادله لفظی پرداختند. در دیداری که با تساوی بدون گل به پایان رسید و حالا از کی روش به عنوان نخستین گزینه کمیته عادی سازی فدراسیون فوتبال عراق برای جایگزینی کاتانچ نام برده می شود.

 


شکست برابر ایران و از دست دادن صدر جدول و صعود به دلیل نتایج بهتر نسبت به سایر تیم های دوم گروه ها، همگی دست به دست هم داد تا رسانه های عراقی و پیشکسوتان فوتبال حاضر در این کشور از عملکرد کاتانچ انتقاد کنند. بخصوص اینکه آنها برابر ایران حرف خاصی برای گفتن نداشتند و شاید اگر مهاجمین تیم ملی دقت بیشتری به خرج می دادند، عراق با یک شکست سنگین و تحقیر آمیز زمین بازی را ترک می کرد.


بخش اعظم بازیکنان سابق تیم ملی عراق شیوه بازی تیم کاتانچ را غیر قابل قبول نامیده و اعلام کردند که این مربی باید جایش را به یک فرد جدید بدهد. شکست برابر ایران پس از 10 سال، برای عراقی ها تلخ و غیرقابل باور بود و آنها انتظار داشتند با در اختیار داشتن نسل طلایی فوتبال خود، به رکوردهای شکست ناپذیری خود ادامه داده و به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شوند.

 

1613148


پس از شکست برابر ایران و راهیابی عراق به دور اصلی و نهایی مقدماتی جام جهانی، آنها نتیجه گرفتند که در مرحله بعدی و در تقابل با تیم های قدرتمند آسیا، با سبک بازی کاتانچ راه به جایی نمی برند و به همین دلیل با پایان قرارداد این مربی، تمایلی به تمدید آن نداشته تا نیمکت عراق طی روزهای آینده به فرد جدیدی واگذار شود.


طی روزهای گذشته بسیاری از رسانه های عراقی از آغاز مذاکرات با کارلوس کی روش سرمربی سابق تیم ملی ایران خبر داده بودند. روز گذشته وب سایت المعلومة به نقل از یک منبع موثق در فدراسیون فوتبال عراق خبر داد که کمیته عادی سازی فدراسیون فوتبال عراق، کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی و سابق ایران را به عنوان اولین گزینه برای جانشینی کاتانچ معرفی کرده و تماس ها برای مذاکره با او آغاز شده است.


امروز نیز روزنامه بغداد الیوم همین ادعا را مجددا تکرار کرد. این روزنامه نوشت منابعی از کمیته عادی سازی فدراسیون فوتبال عراق به بغداد الیوم گفته اند که عدنان درجال وزیر ورزش و جوانان عراق، به آنها چراغ سبز نشان داد تا مربی جدیدی برای هدایت تیم ملی عراق انتخاب شود.


این منابع در مصاحبه اختصاصی با بغداد الیوم افزودند که اکنون توجهات این کمیته به مربی معروف پرتغالی، کارلوس کی روش معطوف شده است که کار خود را به عنوان دستیار مربی منچستر یونایتد یعنی الکس فرگوسن آغاز کرده است. کی روش که سالها هدایت ایران را برعهده داشت، آنها را به راحتی به جام جهانی 2018 روسیه رساند.


به هر حال با اخباری که از عراق منتشر می شود، باخت به ایران به منزله پایان کار سرکو کاتانچ بود. مربی اسلوونیایی که طی سالهای گذشته بارها برای تیم ملی ایران کری خوانده بود، در نهایت بازی بزرگ آسیا را به دراگان اسکوچیچ باخت و حالا با وجود کسب نتایج قابل قبول، باید برای مدت نامعلومی خانه نشین شود.

دیدگاه‌ها