کد خبر : 1762255 | 28 خرداد 1400 ساعت 16:05 | 101.2K بازدید | 15 دیدگاه

آخرین فرصت برای تغییر تاکتیک قبل از المپیک

ترکیبی که به اشتباه به دل آلکنو نشست!

ثبت 5 شکست متوالی در کارنامه تیم ولادیمیر آلکنو، علاقه‌مندان به والیبال را برای عدم نتیجه‌گیری در المپیک هم نگران کرده است.

ترکیبی که به اشتباه به دل آلکنو نشست!

به گزارش "ورزش سه"، پنج پیروزی متوالی بعد از دو شکست ابتدایی در لیگ ملت ها،‌ علاقه مندان و کارشناسان والیبال در ایران را در این فکر فرو برد که آن دو باخت هم اتفاقی و به خاطر عدم شناخت کافی آلکنو از ترکیب تیم ملی ایران بوده است. اما کمتر کسی تصور می‌کرد یک سریال ناکامی دیگر برای والیبال ایران در ادامه راه وجود داشته باشد. باخت‌های متوالی به صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل و اسلوونی که حداقل روی کاغذ تصور می‌کردیم دو تای آن‌ها را به راحتی آب خوردن شکست دهیم و از سه تیم دیگر هم یکی، دو برد به دست بیاوریم، برای والیبالی‌های پرتعداد در ایران قابل هضم نیست. 

 

1613519

 


اصرار آلکنو روی یک ترکیب ناموفق


سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مسعود غلامی(علی اصغر مجرد)، صابر کاظمی و آرمان صالحی(لیبرو). این ترکیب ثابت ولادیمیر آلکنو بعد از شکستی بود که تیم ملی مقابل صربستان با نفرات ذخیره متحمل شد. در بازی‌های نخست صحبت از این بود که سرمربی روسی نمی‌خواهد از یک ترکیب ثابت استفاده کند و دائما از ترکیب های مختلف بهره می برد تا ترکیب اصلی خود را پیدا کند. بعد از گذشت 7، 8 بازی به نظر می‌رسید که آلکنو ترکیب اصلی خود را پیدا کرده و می خواهد برای المپیک این ترکیب را بیازماید، اما در 4 بازی اخیر استفاده از این ترکیب هیچ نتیجه مثبتی برای تیم ملی ایران نداشته و فقط انتقادات از برخی بازیکنان را افزایش داده است. شاید حتی با یک تغییر بتوان اتفاقات بهتری را در والیبال ایران رقم زد. 

 

1613521

 


چرا فقط یک بازیکن تعویض نمی‌شود؟


جدا از این بحث که چقدر انتقادهای وارد شده به میلاد عبادی‌پور درست است یا غلط، به نظر می‌رسد اصرار آلکنو به حضور این بازیکن در ترکیب هم کمی عجیب است. حتی وقتی بازیکنانی همچون سعید معروف، سیدمحمد موسوی، صابر کاظمی، میثم صالحی و حتی لیبروی تیم آرمان صالحی در بازی‌های اخیر تعویض شده‌اند، میلاد عبادی‌پور در زمین بوده و می‌توان گفت با فاصله رکورددار میزان دقایق بازی در لیگ ملت‌ها برای ایران به شمار می‌رود. آلکنو که همچون کولاکوویچ اعتقاد ویژه‌ای به میلاد دارد، بعد از شکست برابر اسلوونی گفته انتقادهای صورت گرفته نسبت به عبادی‌پور برایش مهم نیست!

 

1613520

 


قطع امید از کسب مدال، نگران المپیک


با 7 شکست و 5 برد از 12 بازی در 4 هفته ابتدایی لیگ ملت ها، تیم ملی والیبال ایران دیگر هیچ شانسی برای رسیدن به جمع 4 تیم نهایی نخواهد داشت. جدا از این، دو دیدار دشوار برابر لهستان و فرانسه نشان می دهد که ایران شانس بالایی برای صعود در جدول هم نخواهد داشت. البته دیدار برابر آرژانتین فرصت خوبی است تا بتوانیم به فکر یک برد در هفته پایانی لیگ ملت ها باشیم.

 

البته که بارها آلکنو تاکید کرده به لیگ ملت ها به چشم یک میدان تدارکاتی نگاه می کند و نتیجه برای ایران در این رقابت ها مهم نیست، اما با روندی که تیم ملی در پیش گرفته، نگرانی بابت ناکامی در المپیک توکیو هم افزایش پیدا کرده است. باید دید تحمل 5 شکست متوالی آیا باعث خواهد شد آلکنو در هفته پنجم لیگ ملت ها تغییری در تفکرات خود به وجود بیاورد یا خیر. او باید بعد از بازگشت از ریمینی ایتالیا، ترکیب 12 نفره تیم ملی را برای حضور در المپیک توکیو معرفی کند؛ لیستی که احتمالا سورپرایزهایی را هم در خود جای خواهد داد.

دیدگاه‌ها