کد خبر : 1762383 | 29 خرداد 1400 ساعت 12:00 | 22.2K بازدید | 1 دیدگاه

بحث درباره پنالتی جنجالی ادامه دارد؛

چطور بپرم که پنالتی نشود؟ مثل یک شمع؟

دژان لوورن مدافع کرواسی که برخورد او با صورت پاتریک شیک در مسابقه برابر جمهوری چک پنالتی اعلام شد، معتقد است که مرتکب خطا نشده است.

چطور بپرم که پنالتی نشود؟ مثل یک شمع؟

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته کرواسی در دومین بازی خود در یورو 2020، پس از شکست برابر انگلیس در بازی نخست، برابر جمهویر چک به تساوی 1-1 دست پیدا کرد. گل جمهوری چک را پس از اینکه داور با مشور VAR ضربه آرنج دژان لوورن به صورت پاتریک شیک را پنالتی تشخیص داد، توسط خود این بازیکن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. هر چند تصمیم داور درباره پنالتی اعلام کردن آن صحنه، آن هم پس از مشور با VAR بسیار بحث برانگیز شد.

 

1613707

 

لوورن برای زدن ضربه سر روی ارسال از سمت راست تیم حریف به هوا برخاسته بود و در حالی که به نظر می رسید برخوردی با پاتریک شیک، مهاجم تیم جمهوری چک که او هم برای زدن ضربه سر بلند شده بود داشته، داور ابتدا ادامه بازی را اعلام کرد.

اما پس از اینکه بینی شیک به دلیل ضربه دچار خونریزی شد، داور پس از یک دقیقه تصمیم به بازبینی برخورد با کمک VAR شد و تصمیم اولیه خود را لغو و خطای پنالتی را اعلام کرد.

لوورن پس از پایان بازی در باره پنالتی گفت: "پنالتی؟ چطور می توانم از این موضوع ناراحت نباشم؟ من واقعا نمی توانستم شیک را پشت سرم ببینم. من برای توپ رفتم و دست هایم هم در حالت طبیعی قرار داشت. من تمام عمرم برای توپ زدن به هوا پریده ام و یاد گرفته ام که پریدن اینطوری است.

 

1613709

 

چطور باید می پریدم که پنالتی نشود؟ مثل یک شمع بدون دست؟ این غیرممکن است! اکثر مردم می گویند که پنالتی نبود و من هم موافقم. داور هم اول پنالتی تشخیص نداد. اگر VAR نبود، پنالتی اعلام نمی شد.

اما خب... همین است که هست. بگذریم."

دیدگاه‌ها